25/2011. (XII. 20.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: A 2012. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet

A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületének
25/2011. (XII.20.) Önkormányzati rendelete
 
a 2012. évi átmeneti gazdálkodásról
 
Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében, valamint az államháztartásról 1992. évi XXXVIII. törvény (továbbiakban: Áht.) 76.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat 2012. évi költségvetésének elfogadásáig, gazdálkodásának biztonsága érdekében az átmeneti gazdálkodásról a következőket rendeli el:
 
 
1.      Az önkormányzat átmeneti gazdálkodása
 
1. §(1) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az Áht. és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.
 
(2) Az átmeneti időszakban teljesített bevételek és kiadások a költségvetésről szóló rendeletbe beépítésre kerülnek.
 
(3) Az egyes szakfeladatoknál a működési-fenntartási kiadások teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év költségvetése azonos szakfeladata eredeti előirányzatának 1/12 részéig terjedhet havonta.
 
(4) Az 1/12 rész összegének meghatározásánál figyelemmel kell lenni az áthúzódó jellegű kötelezettség-vállalások körére is. Ettől eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, illetve Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.
 
2.      Költségvetési intézmények átmeneti gazdálkodása
 
2. § (1) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek intézményi finanszírozását az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési évet megelőző év eredeti kiadási és bevételi előirányzatainak különbségéből adódó 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani, figyelemmel az előző évben elrendelt áthúzódó és 2012. január elsejétől érvényes szerkezeti változásokra, feladatelmaradásokra vagy többletfeladatok többletköltségeinek időarányos részére, a rendszeres és az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.
 
(2) Az intézmény az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi intézményi költségvetés eredeti előirányzatának 1/12 részéig vállalhat kötelezettséget, teljesíthet kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.
 
(3) A 2012. január 1-jétől esedékes bérintézkedéseket a költségvetési intézmények és a polgármesteri hivatal dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában (a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény, és a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény értelmében fizetendő személyi juttatásokat) teljesíteni kell.
 
(4) Az átmeneti rendelet hatálya alatt a 2011. évben 2012. január 1-jétől engedélyezett létszám foglalkoztatására lehet kötelezettséget vállalni.
 
(5) Az (1), (2) és a (3) bekezdésben foglaltaktól eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, vagy a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.
 
 
3.      Beruházások, felújítások, beszerzések és pénzügyi befektetések átmeneti gazdálkodása
 
3. § (1) Pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások és felújítások esetében kötelezettségvállalás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a 2011. évi költségvetésben rendelkezésre álló előirányzat és az elnyert támogatási összeg együttes összegének erejéig vállalható. Amennyiben a rendelkezésre álló együttes összeg nem nyújt fedezetet a kötelezettségvállalásra, akkor a Képviselő-testület külön, határozatban rögzített eseti döntése alapján vállalható a kötelezettségvállalás és indítható a feladat. A kötelezettségvállalásokhoz és a feladatok indításához biztosítani kell a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását.
 
(2) A 2011. évi költségvetésben rendelkezésre álló beruházási, felújítási és pénzügyi befektetések kiadási előirányzatokra kötelezettségvállalás és kifizetés az átmeneti gazdálkodás időszakában az alábbi esetekben történhet:
 
  1. Beruházások:
a)      önerős útépítés
b)      útépítések (nem önerős)
c)      csapadékvíz elvezetési tervek
d)      csapadékvíz elvezetés kivitelezése
e)      strandi fejlesztési kiadások
f)        városrendezési célú közterület-szabályozás
g)      Polgármesteri Hivatal informatikai eszközök, programok
h)      területrendezési terv módosítása
i)        Integrált városfejlesztési stratégia
j)        B.almádi Város Településr. Terv-Fejlesztési Koncepció
k)      közvilágítás bővítése
l)        temető-kolumbárium bővítése
m)    rendezvények helyszínére áramforrás kiépítése
n)      Balatonalmádi-Balatonfüzfő kerékpárút terv
o)      kerékpárút tervezése a Budatava és Balatonfűzfő közötti szakaszon
p)      szennyvízcsatorna  fejlesztés11.,13., 17., 18., 19  üteme
q)      Rákóczi u. 43. telephely tanulmány és engedélyezési terv
r)       Endre -Vörösmarty u. csapadékvíz-elvezetés (KDOP)
s)       Európa Kultúrpark KDOP
t)        Szociális Intézmény Infrastruktúra fejlesztése KDOP
u)      VGI telephelyfejlesztés
v)      Éghajlatváltozási program
w)    Komposztálási és környezettudatos életmód
x)      Egészségügyi Központ beruházási kiadásai
y)      Wesselényi strand rekonstrukció
z)       Vörösberényi Általános Iskola részére árnyékoló
 
 
 2.        Felújítások:
a)        strandi felújítás
b)        Polgármesteri Hivatal felújítása
c)        Baross G. u. (cukrászda) gazdasági bejáró
d)        Babits utca és Postaparkoló felújítása
e)        PKKK/ Könyvtár ablakainak nyithatóvá tétele
f)          járda felújítása
g)        Györgyi Dénes Általános Iskola tetőfelújítás és homlokzatfelújítás
h)        Szociális Intézmény Infrastruktúra fejlesztése KDOP
i)          Baross G. u. 5-7. társasház függőfolyosó felújítása (OTP) bérlemény
j)          Közvilágítás felújítása
k)        Vörösberényi Művelődési Ház nyílászárók felújítása
l)          Töltés u. 6. sz. alatti lakás tető felújítása
 
3.    Pénzügyi befektetések:
       a) BALATONI KORONA Zrt. részére történő 2 500 000 Ft összegű  vagyoni hozzájárulás        
 
(3) Folyamatban lévő beruházás, felújítás, beszerzés esetén kötelezettségvállalásra és pénzügyi teljesítésre a már korábban a Képviselő-testület által elfogadott, rendeletben rögzített keretösszegig vállalható kötelezettség.
 
(4) A 2012. évi pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása – az előző időszakban vállalt saját erő figyelembevételével - a Képviselő-testület döntése alapján történhet.
 
(5) E rendeletben a beruházások, felújítások, beszerzésekre vonatkozó szabályozás alól kivételt képez az alábbi beruházási célú kiadás:
 
            Napköziotthonos Óvoda részére hűtőszekrény beszerzésére 100 000 Ft.
     
4.      Egyéb rendelkezések
 
4. § E rendelet 1.§ értelmében felhatalmazást kap a Polgármester a feladatok elvégzéséhez a 2011. évi eredeti előirányzat időarányos részének biztosítására, amely alól kivételt képeznek az alábbi működési célú kiadások:
 
a) rendkívüli, vis maior helyzetek megszüntetésének kiadásaira  2 000 000 Ft,
b) az Öböl Tv Kft. közműsorszolgáltató tevékenységére 2012. január 01. napjától 2012.    február 29. napjáig terjedő időszakra 464 500 Ft támogatás,
c) a Vesz-Pannon Média Kft. műsorszolgáltató tevékenységére 2012. január 01. napjától 2012. február 29. napjáig terjedő időszakra bruttó 368 835 Ft szolgáltatási díj,
d.) a Veszprém TV Kft műsorszolgáltató tevékenységére 2012. január 01. napjától 2012. február 29. napjáig terjedő időszakra bruttó 104 165 Ft szolgáltatási díj,
d) Együtt-Egymásért Közalapítvány számára 400 000 Ft támogatás (szociálisan rászorulók részére tűzifa vásárlása, közüzemi díjak kiegyenlítésére és élelmezési célú kiadásokra - 2011 évben fel nem használt támogatás terhére),
e) Balatonalmádi Turisztikai Egyesület számára 2 000 000 Ft támogatás (Tourinform Iroda működési kiadásaihoz történő hozzájárulás).
   
5.      Záró rendelkezések
 
5. § E rendelet 2012. január 1-jén lép hatályba és a 2012. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napján veszti hatályát.
 
    
            Keszey János                                                                      Ujlakiné dr. Pék Éva     
           polgármester                                                                                  jegyző                

  
Kihirdetési záradék:
 
A rendeletet 2011. december 20. napján kihirdettem.
 
  
Ujlakiné dr. Pék Éva               
jegyző
 
 

« Vissza
Vissza a főmenübe