308/2004. (XI. 25.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Balatonalmádi Város Önkormányzata 2005. évi költségvetési koncepciója

Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testülete a 2005. évi költségvetést az alábbiakban foglalt koncepció szerint írja elő összeállítani:
 
A költségvetést a ténylegesen szükséges összegek alapján kell elkészíteni. A tervezés során feltárt bevételi többleteket, illetve kiadási megtakarításokat a hiány csökkentésére kell fordítani.
 
I. Működési terv:
 
1.) A költségvetési rendeletben érvényesíteni kell a költségvetési szervek vezetőinek önállóságát, felelősségét az Államháztartási törvény figyelembe vételével.
 
2.) Működési bevételek tervezésénél törekedni kell a saját bevétel növelésére, s javítani kell a városi bevételek beszedésének hatékonyságát.
 
3.) Az Önkormányzat az intézményeinél az elmúlt évben alkalmazott tervezést (bázis szemléletű) alkalmazza, kivéve az élelmezési költségek tervezését, ahol az igénybevevők száma alapján kell tervezni.
 
4.) A felújításokra és felhalmozási kiadásokra tervezett összegek működési kiadásra nem csoportosíthatók át.
 
5.) Minden intézménynél, ill. gazdálkodó szervezetnél törekedni kell a takarékos gazdálkodásra, különösen nagy gondot kell fordítani a legnagyobb összeget kitevő személyi jellegű kiadások tervezésére és a költségvetések szakmai és pénzügyi felülvizsgálatára.
 
6.) Az egyéb személyi jellegű juttatások tekintetében a 2004. évi gyakorlat alapján
közalkalmazottaknál: közoktatási pótlék jelenlegi mértéken, étkezési hozzájárulás a 2005. évi SZJA törvény szerinti adómentes rész, kötelező étkezők étkezési hozzájárulása
köztisztviselőknél: referensek díjazása, további szakképesítés, étkezési hozzájárulás a 2005. évi SZJA törvény szerinti adómentes rész az intézmény költségvetésében tervezendő.
 
7.) Az egyéb személyi jellegű juttatások közül az adható juttatások a közalkalmazottak és köztisztviselők tekintetében elkülönítetten a működési céltartalékok között tervezendő.
 
8.) A Köztisztviselők jogállásáról szóló törvény alapján a feladatkörön belüli szakosodást elősegítő további szakképesítési elismeréseként a képzettségi pótlék a 2004. évi szinten biztosítandó.
- azt a felsőfokú végzettségű köztisztviselőt, aki további szakképesítéssel rendelkezik, az alapilletmény (36.400 Ft) 50 %-os,
- a középfokú végzettséggel rendelkező és további felsőfokú szakképesítést szerzett köztisztviselőt 40 %-os pótlék illeti meg.
 
9.) A közalkalmazottak bérében szereplő Önkormányzat által biztosított kb. 7 % béremelést a költségvetésben   - az A-E kategóriába sorolt dolgozóknál 5.000 Ft/fő/hó, F-H. kategóriába sorolt dolgozóknál 7.000 Ft/fő/hó összeggel - a Képviselő-testület nem biztosítja azzal, hogy a közalkalmazott 2005. évben megállapított illetménye nem csökkenhet.
 
10/.) Az önkormányzat költségvetési szerveinél, a polgármesteri hivatalnál a hivatal szakfeladatainál a dologi kiadások összege nem emelkedik, de az élelmezési kiadásoknál a tényleges árváltozás hatásával kell számolni.
 
11.) A költségvetési lehetőségeket figyelembe véve a városüzemeltetés szakfeladatainak, és az egészségüggyel kapcsolatos változások többlet igényére fedezetet kell teremteni.
 
12.) A strand üzemeltetés színvonalát emelni kell, s a 2005. évi üzemeltetésével kapcsolatosan felmerülő többlet-kiadásokat (működési, felhalmozási) biztosítani kell.
 
13.) A 2005. évi költségvetésben a Családsegítő gépjárművel kapcsolatos igényére fedezet kell teremteni, abban az esetben, ha az Idősek Klubja áthelyezése nem történik meg.
 
14.) Az intézmények által beadott beszerzési, karbantartási, felújítási igényeket a költségvetés készítése során lehetőségek szerint a szakemberek (hivatali) és az intézményvezetők bevonásával pontosítani kell.
 
15.) A költségvetés készítése során általános tartalékot kell képezni. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor ezt a 2004. évi pénzmaradvány felosztásakor kell pótolni.
 
16.) Működési kiadások fedezetére hitel nem vehető fel.
 
17.) A működésre átadott pénzeszközök között szereplő társadalmi szervezetek és egyéb szervezetek támogatása a 2004. évi szinten tervezendő. A felsorolás nem tesz javaslatot az elosztásra. 2005. január 31.-éig el kell készíteni a civil szervezetek támogatására szolgáló feltétel rendszert.
 
18.) A sportegyesületek számára nyújtandó 2005. évi támogatás csökkentésre kerül a sportcélú ingatlanok térítésmentes átruházásával kapcsolatos önkormányzat által fizetendő ÁFA összegével.
 
19.) Működési célú céltartalék előirányzat terhére tervezett feladatok kiadásait a takarékosság figyelembe vételével felül kell vizsgálni.
 
20.) Idegenforgalmi Alapot a 2005. évi költségvetésben a 2004. évi költségvetési gyakorlatnak megfelelően tervez, a költségvetési koncepció 4. sz. mellékletében pályázatok önrészeként megjelölt 27 millió Ft felhalmozási céltartalék terhére.
 
21.) A 2005. évi költségvetés készítése során feltárt többletbevételeket (működési bevételek, normatív támogatások és állami hozzájárulásokban bekövetkezett növekedések) elsősorban a hiány pótlására kell fordítani.
 
22.) A Japán hitel, a Befejezett Beruházó Viziközmű Társulat hitel, valamint a Befejezett Újhegyi Viziközmű Társulat, közvilágítás korszerűsítésével kapcsolatos hitel törlesztését tervezni kell.
 
23.)A koncepcióban szerepeltetett fejlesztéseken és beruházásokon túl további fejlesztési, beruházási feladatokat szándékozik az Önkormányzat megvalósítani, .......................................
ennek a fedezete: …………......................................................…, ……….......e Ft.
 
24.) A 2005. évi költségvetés tervezésénél figyelembe kell venni a Képviselő-testület által elfogadott 2002-2006. évekre vonatkozó munka- és gazdasági programban szereplő fejlesztési prioritásokat.
 
25.) A 2005. évi költségvetés tervezésekor a sportrendezvények és az egyéni sportolók támogatását szolgáló sportpályázati keretet külön nevesítetten kell tervezni.
 
26.) A Magyar-Angol Gimnázium tetőfelújításához a költség 50%-át maximum 4 millió Ft-ot biztosít. Fedezete: idegenforgalmi adót 4 millió Ft-tal történő megemelése.
 
27.) Balatonalmádi Kommunális és Szolgáltató Kft-nél kialakult helyzetet figyelembe véve a Polgármesteri Hivatalnál létszámstop elrendelése.
 

« Vissza
Vissza a főmenübe