185/2003. (IX. 25.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Balatoni vízpart-rehabilitációs tanulmányterv

Balatonalmádi Város Önkormányzata a Balatoni vízpart-rehabilitációs tanulmányterv Balatonalmádi városra készült egyeztetési dokumentációját megismerte, azzal kapcsolatban az alábbi észrevételeket teszi:
 
I.                   Balatonalmádi vízpart rehabilitációs szabályozási követelményekkel érintett területének lehatárolásáról és vízpart rehabilitációs tanulmánytervének elfogadásáról szóló MeH rendelet-tervezete
-          A rendelet-tervezet 3.§. a./ pontja és 2. sz. melléklete az állami elővásárlási joggal terhelt ingatlanokat sorolja fel. A Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területrendezési tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. tv. 20.§. /4/-/5/ bek. alapján a part menti 30 méteres területsávra vonatkozó elővásárlási jog a települési önkormányzatot illeti meg. Tisztázandó az elővásárlási jog jogosultja.
-          A rendelet-tervezet mellékletében a 2314 hrsz.-ú ingatlan mint teljes területében elővásárlási joggal illetve telekalakítási és építési tilalommal terhelt ingatlan szerepel. Valójában a terhek az ingatlan tanulmányterv szerinti mintegy kétharmados részét érintik.
 
II.                Szabályozási tervlap
-          2305 hrsz. sportpálya előtti partszakaszon a szabályozási terv – a természet- és környezetvédelmi szakhatóságok elutasító véleménye miatt – kikötő létesítésének lehetőségét nem tartalmazza. Az önkormányzat a kikötő létesítésére vonatkozó szándékát fenntartja
 
-          1543/2 hrsz. magántulajdonú ingatlan a hatályos ÁRT szerint üdülőterület. A telek teljes egészére zöldterületi célú igénybevétele nem indokolt, de a telekből a Szúnyog utca közterületi részét igénybe kell venni. A szabályozási tervlapot a rendelet-tervezet szövegével összhangba kell hozni.
 
-          1585 hrsz. az ingatlan tulajdonosa a városrendezési terv felülvizsgálata során kikötő létesítésének lehetőségét kezdeményezte. A szabályozási terv nem ad rá lehetőséget, annak ellenére, hogy az ingatlan kiépített partvédőművel rendelkezik, amely előtt nincs nádas terület. Az önkormányzat a kikötő létesítését támogatja.
 
-          10659-10701 hrsz. ingatlanok nem oszthatók meg, ezért azok teljes területét a vízgazdálkodási terület-felhasználásba célszerű sorolni, annál is inkább, mivel azok önkormányzati tulajdonú ingatlanok. A településszerkezeti terv készítése és egyeztetése során felmerült a fenti ingatlanok „védelmi jellegű erdőterület„ terület-felhasználásba sorolása.
 
III.             Szöveges műleírás
-          A szöveges műleírás 3.1.1. pontjában a Horgász Egyesület használatában lévő 2313/15 hrsz.-ú csónakkikötő bővítéseként meghatározott 50 db hajó nagyságrendet 100 db hajó nagyságrendre javasolja módosítani
-          A szabályozási tervlap és a szöveges műleírás 3.1.3. pontja a parti sétány kialakítását kisajátítással irányozza elő a Káptalanfüredi partszakaszon a Veszprémi Egyetem sporttelepe előtt. Az ingatlan jelenleg is állami tulajdonban van, a Veszprémi Egyetem csak kezelő.
 
-          Kisajátítás nélküli sétány kialakítást javasol a dokumentáció a Yacht Camping előtt. Az ingatlan a Balatontourist Rt. tulajdonában van. Az Rt. többségi tulajdonosa a Veszprém Megyei Önkormányzat. A sétány kialakítását az önkormányzat a Yacht Camping területének terhére javasolja
 
-          A szöveges műleírás 3.1.4. pontja nagyvonalúan átlép az állami illetve önkormányzati tulajdonú telkek/telekrészek tulajdonrendezésének problémáján, mivel azok tervezett közterületté alakításakor a terület megszerzésének költségeivel – a közösségi tulajdonformára hivatkozással – nem számol. Ez elfogadható, ha az állami tulajdonú, továbbá az állami tulajdonú gazdasági társaságok tulajdonában lévő ingatlanrészek térítésmentesen kerülnek a települési önkormányzat tulajdonába (a már említett egyetemi vizisporttelep, DRV Rt. szennyvízátemelő, Káptalanfüredi ill. Budatavai KDT VIZIG kezelésben lévő parti zöldterületek). Továbbá a nem helyi települési önkormányzatok illetve önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tulajdonában lévő ingatlanrészek (VIII. ker. Önkormányzat tulajdonában lévő Káptalanfüredi strand, Veszprém Megyei Önkormányzat tulajdonában álló Neptun strand, Yacht Camping) is térítésmentesen kerülnek Balatonalmádi Város Önkormányzatának tulajdonába. A más önkormányzatok tulajdonában álló ingatlanok vonatkozásában – az Ötv. alapján – elővásárlási jog illeti meg ugyan a települési önkormányzatot, de az ingatlan egészére is természetesen a harmadik féllel kialkudott vételáron.
Meg kell teremteni az állami illetve nem helyi települési önkormányzatok illetve azok kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok tulajdonában álló ingatlanok közhasználatának jogi-pénzügyi feltételeit.
 
IV.              Kisajátítási tervlap
-          Az 1589 hrsz.-ú móló kisajátítását – mivel az kijelölt parti sétányhoz közvetlenül nem csatlakozik – semmi nem indokolja, azt a szabályozási terv sem támassza alá.
 
Felhatalmazza a Polgármestert, hogy döntéséről a Miniszterelnöki Hivatal Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Elnökét tájékoztassa.

« Vissza
Vissza a főmenübe