16/2014. (II. 27.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása

Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2014. március 1-jei hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
 
Az SzMSz VI. fejezet A Hivatal működése, új 6.7 . pont alá tartozó alcímmel és az alábbi rendelkezéssel egészül ki:
 
„6.7. Belső ellenőrzési feladatellátás:
a.          A belső ellenőrzés független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység, amelynek célja, hogy az ellenőrzött szervezet működését fejlessze és eredményességét növelje.
b.          A belső ellenőrzés az ellenőrzött szervezet céljai elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, fejleszti az ellenőrzött szervezet kockázatkezelési, ellenőrzési és irányítási eljárásainak hatékonyságát.
c.           A jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, valamint a gazdaságosságot, hatékonyságot és eredményességet vizsgálva a belső ellenőrzés megállapításokat és ajánlásokat fogalmaz meg a jegyző részére.
d.          A belső ellenőri feladatokat - figyelemmel Balatonalmádi Város Képviselő-testületének 308/2012.(XII.07.) határozatára - a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulása és külső szolgáltató közötti megbízási szerződés alapján Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásban külső szolgáltató látja el.
e.             A külső szolgáltató funkcionális függetlenségét a költségvetési szerv vezetője biztosítja, különösen az alábbiak tekintetében:
a)      az éves ellenőrzési terv kidolgozása, kockázatelemzési módszerek alapján és soron kívüli ellenőrzések figyelembevételével,
b)      az ellenőrzési program elkészítése és végrehajtása,
c)      az ellenőrzési módszerek kiválasztása,
d)      következtetések és ajánlások kidolgozása, ellenőrzési jelentés készítése.
f.            A külső szolgáltató belső ellenőr feladata:
a)      elemezni, vizsgálni, értékelni a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
b)      elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
c)      elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
d)      a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetője valamint a jegyző számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a belső kontrollrendszerek (ideértve a FEUVE-t is) javítás, továbbfejlesztése érdekében;
e)      ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzőse, illetve feltárása érdekében;
f)        nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
g)      elvégezni a belső ellenőrzési tevékenység minőségértékelését;
h)      a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.
g.          A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató munkáját a vonatkozó jogszabályok, az illetékes miniszter által közzétett módszertani útmutatók, a belső ellenőrzési standardok és a jegyző által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.
h.          Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető kockázatelemzés alapján stratégiai tervet és éves ellenőrzési tervet készít tárgyévet megelőző év november 30-ig. Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozó éves ellenőrzési tervét Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az előző év december 31-ig hagyja jóvá.
i.            A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, valamint a nemzetgazdasági miniszter által közzétett módszertani útmutató figyelembevétel éves összefoglaló ellenőrzési jelentést készít.
j.            A Hivatal belső kontrollrendszeréért a jegyző felelős, aki köteles a Hivatal minden szintjén érvényesülő és megfelelő kontrollkörnyezetet, kockázatkezelési rendszert, kontrolltevékenységeket, információs és kommunikációs rendszert és monitoring rendszert kialakítani és működtetni. Ennek érdekében a jegyző köteles olyan szabályzatokat kiadni, folyamatokat kialakítani és működtetni a szervezeten belül, amelyek biztosítják a rendelkezésre álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
k.           A jegyző köteles elkészíteni és rendszeresen aktualizálni az ellenőrzési nyomvonalat, amely a Hivatal működési folyamatainak szöveges és táblázatba foglalt leírása, amely tartalmazza különösen a felelősségi és információs szinteket és kapcsolatokat, irányítási és ellenőrzési folyamatokat, lehetővé téve azok nyomon követését és utólagos ellenőrzését.
l.            A jegyző köteles szabályozni a szabálytalanságok kezelésének rendjét, valamint köteles kockázatkezelési rendszert működtetni.
m.        A jegyzőnek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről szóló 370/ 2011.(XII.31.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet szerinti nyilatkozatban köteles értékelni a belső kontrollrendszer minőségét.
 
A 305/ 2012.(XII.7.) önkormányzati határozattal jóváhagyott közös önkormányzati hivatali SzMSz egyéb pontjai nem módosulnak.
A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a dokumentum aláírására Felsőörs Község Képviselő-testületének jóváhagyó határozata birtokában.

« Vissza
Vissza a főmenübe