20/2014. (II. 27.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Balatonalmádi Városgondnokság Szervezeti és Működési Szabályzata módosítása

 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 309/2009.(IX.24.) önkormányzati határozatával elfogadott Balatonalmádi Városgondnokság Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2014. március 1-jei hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
 
Az SzMSz IV. fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai 13. pontja helyébe az alábbi 13. pont lép:
 
„13. Belső ellenőrzési feladatellátás:
 
a.          A belső ellenőrzés független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység, amelynek célja, hogy az ellenőrzött szervezet működését fejlessze és eredményességét növelje.
b.          A belső ellenőrzés az ellenőrzött szervezet céljai elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, fejleszti az ellenőrzött szervezet kockázatkezelési, ellenőrzési és irányítási eljárásainak hatékonyságát.
c.           A jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, valamint a gazdaságosságot, hatékonyságot és eredményességet vizsgálva a belső ellenőrzés megállapításokat és ajánlásokat fogalmaz meg a Balatonalmádi Városgondnokság Vezetője részére.
d.          A belső ellenőri feladatokat - figyelemmel Balatonalmádi Város Képviselő-testületének 308/2012.(XII.07.) határozatára - a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulása és külső szolgáltató közötti megbízási szerződés alapján Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozásban külső szolgáltató látja el.
e.             A külső szolgáltató funkcionális függetlenségét a költségvetési szerv vezetője biztosítja, különösen az alábbiak tekintetében:
a)      az éves ellenőrzési terv kidolgozása, kockázatelemzési módszerek alapján és soron kívüli ellenőrzések figyelembevételével,
b)      az ellenőrzési program elkészítése és végrehajtása,
c)      az ellenőrzési módszerek kiválasztása,
d)      következtetések és ajánlások kidolgozása, ellenőrzési jelentés készítése.
f.            A külső szolgáltató belső ellenőr feladata:
a)      elemezni, vizsgálni, értékelni a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
b)      elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
c)      elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
d)      a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetője valamint a jegyző számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a belső kontrollrendszerek (ideértve a FEUVE-t is) javítás, továbbfejlesztése érdekében;
e)      ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzőse, illetve feltárása érdekében;
f)        nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
g)      elvégezni a belső ellenőrzési tevékenység minőségértékelését;
h)      a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belső ellenérzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.
g.          A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató munkáját a vonatkozó jogszabályok, az illetékes miniszter által közzétett módszertani útmutatók, a belső ellenőrzési standardok és a jegyző által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.
h.          Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető kockázatelemzés alapján stratégiai tervet és éves ellenőrzési tervet készít tárgyévet megelőző év november 30-ig. Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozó éves ellenőrzési tervét Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az előző év december 31-ig hagyja jóvá.
i.            A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, valamint a nemzetgazdasági miniszter által közzétett módszertani útmutató figyelembevétel éves összefoglaló ellenőrzési jelentést készít.
j.            Balatonalmádi Városgondnokság vezetője közreműködik az éves ellenőrzési terv kidolgozásában, jóváhagyja az ellenőrzési programot, folyamatosan értékeli az ellenőrzések tapasztalatait és azok alapján a szükséges intézkedéseket megteszi, illetve kezdeményezi.”

« Vissza
Vissza a főmenübe