11. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2013. április 25-i ülésére

Tárgy:   A Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás jogi személyiségű társulássá történő átalakítása
Készítette:   Kovács Piroska Rózsa aljegyző, Regenyéné Király Andrea osztályvezető, Sajtos Ildikó
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata (mint feladatellátó önkormányzat), Alsóörs Község Önkormányzata, és Szentkirályszabadja Község Önkormányzata - a Balatonalmádi Kistérség Többcélú Társulása keretein belül - a szociális és gyermekjóléti feladataik közös ellátására 2006. december 20-án Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulást (továbbiakban Társulás) hozott létre. A Társuláshoz 2007. március 1-től Litér és Felsőörs Község Önkormányzata, 2007. május 31-től Balatonfűzfő Város Önkormányzata, 2012. december 30-tól Királyszentistván Község Önkormányzata csatlakozott.
 
A Társulás „A helyi önkormányzatokról szóló” 1990. évi LXV. tv. 43.§-a, és „A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló” 1997. évi CXXXV. törvény 8. §-a alapján jött létre és működött, jogi személyiséggel nem rendelkezik.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.). 157.§ a.) és c.) pontja alapján a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény, és az Mötv. 156. § (2) bekezdés alapján  a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény legtöbb és vonatkozó szakaszai hatályon kívül kerültek.
 
Az Mötv. IV. fejezete rendelkezik az önkormányzatok társulásának új szabályairól. Az Mötv. rendelkezései szerint 2013. január 1. napjától csak jogi személyiséggel rendelkező társulások működhetnek. Átmeneti rendelkezésként  az Mötv. 146.§ (1) bekezdése alapján a képviselő-testületnek a 2013. január 1. előtt kötött társulási megállapodásait - az Mötv 87.§ - 95.§ -ainak hatályba lépését követő hat hónapon belül (azaz legkésőbb 2013. június 30-ig) - felül kell vizsgálni és az Mötv-nek megfelelően módosítani kell.
A felülvizsgálat során illetve eredményeképpen a Társulást jogi személyiségű társulássá kell alakítani, valamint a társulási megállapodást úgy kell módosítani, hogy az ne legyen ellentétes az Mötv. IV. fejezetében meghatározottakkal.
Az előkészítését célszerű mielőbb megkezdeni, mert a társulási megállapodás felülvizsgálata mellett a feladatot ellátó szociális intézmény működési engedélyének módosítását is kérelmezni, valamint alapdokumentumait (alapító okirat, szakmai program, szervezeti -és működési szabályzat) módosítani kell, mindez pedig hosszabb időt vesz igénybe. A szociális alapellátásokkal kapcsolatos működési engedélyekre, az engedélyezési eljárásra  továbbiakban is a szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről és ellenőrzéséről szóló 321/2009. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadóak.
 
A Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás megszüntetésére(különös tekintettel a KDOP-2009-5.2.2./A „A szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése” c. pályázat fenntartási időszakára) nem érkezett javaslat a tagtelepülésektől, kiválási szándékról sem értesültünk, ezért a jelen előterjesztésben a Társulás Mötv.-nek megfelelő átalakítására teszünk javaslatot.
 
Az önkormányzati társulásokra vonatkozó új szabályokról:
Az Mötv. 87. §-a szerint a helyi önkormányzatok képviselő-testületei megállapodhatnak abban, hogy egy vagy több önkormányzati feladat -és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre.

 

Az Mötv. 88. §-a alapján a társulást a helyi önkormányzatok képviselő-testületei írásbeli megállapodással hozzák létre, amelyhez a képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges.
A 90. § (2) bekezdése szerint a társulás működési költségeihez - a társulási megállapodás eltérő rendelkezése hiányában – a társulás tagjai az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában hozzájárulnak.
A társulási megállapodás kötelező tartalmi elemeit az Mötv. 93. §-a tartalmazza.  
Az önkormányzati társulás döntéshozó szerve a társulási tanács. (Mötv.94. § (1) bek.) 
A társulási tanácsot a társult önkormányzatok képviselő-testületei által delegált tagok alkotják, [a képviselő személye nem automatikusan a polgármester] akik a megállapodásban meghatározott számú szavazattal rendelkeznek.(Mötv. 94. § (2) bek.)
A társulási tanács akkor határozatképes, ha ülésén a megállapodásban meghatározott számú, de legalább a szavazatok felével rendelkező képviselő jelen van. A javaslat elfogadásához a megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi képviselő igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő képviselők szavazatainak több mint a felét. (Mötv. 94.§.(4) bek.)
A minősített többséghez a megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely eléri a társulásban részt vevő tagok szavazatának több mint felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét. (Mötv. 94.§.(7) bek.)
A döntéshozatali eljárás egyéb szabályairól - beleértve a szavazatarányok és a költségek viselésének kérdését is - a társulás tagjai a társulási megállapodás keretében szabadon döntenek. Törvény vagy a társulási megállapodás eltérő rendelkezésének hiányában a társulás minden tagját egy szavazat illeti meg. (Mötv. 94.§.(8) bek.) A mellékelt megállapodás-tervezetben kombinált (települési és lakosságarányos) szavazatra teszünk javaslatot.
A társulási tanács tagjai közül elnököt választ, alelnököt választhat.(Mötv. 95. § (1) bek.)
A társulási tanács munkaszervezeti feladatait (döntések előkészítése, végrehajtás szervezése) eltérő megállapodás hiányában a társulás székhelyének polgármesteri hivatala látja el. (Mötv. 95. (4) bek.) A társulási tanács ülésén a társult önkormányzatok jegyzői tanácskozási joggal részt vehetnek.
A Társulás alakítása során a Társulás elnevezése is módosítható, amit érdemes megfontolni, egy rövidebb, praktikusabb elnevezés kialakításával (Javaslat: Balatonalmádi Szociális Társulás)
A fenti, új szabályok a Társulás működtetésében jelentősen eltérnek a 2006-2012 közötti, 1997. évi CXXXV. törvény 8. §-ában előírt működéstől. Többletfeladatot jelentenek a tagönkormányzatok és a munkaszervezeti feladatot ellátó Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal számára.
 
A feladat-ellátásra létrejött Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás –Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási Központ intézményen keresztül – a szociális alapszolgáltatások közül a családsegítést, házi segítségnyújtást, az idősek nappali ellátását, Balatonalmádiban a szociális étkeztetést, valamint a gyermekjóléti alapszolgáltatások közül a gyermekjóléti szolgáltatást, Balatonalmádiban pedig helyettes szülői szolgáltatást látta el, a megállapodásban meghatározott mértékben és igény alapján a  tagtelepülések számára.
 
A Társulás által ellátott feladatok 2012. december 31-én.
 
 
Alsóörs
Balaton-almádi
Balaton-fűzfő
Felsőörs
Király-szentistván
Litér
Szentkirály-szabádja
Gyermekjóléti szolgáltatás
X
X
X
 
 
 
X
Családsegítés
X
X
X
 
 
 
X
Házi segítségnyújtás
 
X
X
X
X
X
X
Idősek nappali ellátása
 
X
X
X
 
X
X
Szociális étkeztetés
 
X
 
 
 
 
 
Helyettes szülői ellátás
 
X
 
 
 
 
 
Ellátott feladatok száma:
2
6
4
2
1
2
4
 
A társulás által eddig ellátott feladatok tapasztalatai azt mutatják, hogy a közös feladat-ellátás minden önkormányzat számára - különösen a most megszűnő kistérségi kiegészítő normatívát figyelembe véve - pénzügyileg hatékony, szakmailag megalapozott, a szolgáltatások igénybe vevők számára pedig könnyen elérhető volt. A 2013. évi költségvetési törvény is kiegészítő normatívával támogatja a közös feladat-ellátást a családsegítés, gyermekjóléti szolgáltatás, házi segítségnyújtás téren. (A költségvetési törvény kiegészítő szabályai szerint a Társulás a kiegészítő támogatásokat csak akkor igényelheti, ha a társulási megállapodást 2013. június 30-ig az Mötv-nek megfelelően módosítja, és addig a jelenleg fenntartott intézményét fenntartja.)
 
Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény 2. számú melléklete alapján a 2013. évi mutatószám-felmérés során közölt mutatószámokkal számolva a Szociális Alapszolgáltatási Központ 79.079 eFt összegű állami támogatásra jogosult éves szinten, melyből a Társulás alapján ellátott feladatok miatti kiegészítő hozzájárulás összege éves szinten 23.269 eFt.
 
A 2013. évi költségvetés tervezésekor, felkészülve a szükséges, jogszabályi kötelezettségen alapuló újraszabályozásra, településenként megtörtént a kötelező és nem kötelező jellegű tevékenységek szétválasztása.
 
település
szakfeladat
feladat Szoc.tv. szerint jellege
Balatonalmádi
családsegítés
kötelező
 
gyermekjóléti ellátás
kötelező
 
étkeztetés
kötelező
 
házi segítségnyújtás
kötelező
 
nappali ellátás
kötelező
Balatonfűzfő
családsegítés
kötelező
 
gyermekjóléti
kötelező
 
házi segítségnyújtás
kötelező
 
nappali ellátás
kötelező
Alsóörs
családsegítés
nem kötelező
 
gyermekjóléti ellátás
kötelező
 
házi segítségnyújtás
kötelező
Felsőörs
házi segítségnyújtás
kötelező
 
nappali ellátás
nem kötelező
Szentkirályszabadja
családsegítés
kötelező
 
gyermekjóléti ellátás
kötelező
 
házi segítségnyújtás
kötelező
 
nappali ellátás
nem kötelező
Litér
házi segítségnyújtás
kötelező
 
nappali ellátás
nem kötelező
Királyszentistván
házi segítségnyújtás
kötelező
 
A Társulásban való részvétel esetén a nem kötelező jellegű feladatok továbbműködtetéséről a későbbiekben majd szükséges döntést hozni. Ezek finanszírozási szabályai még nem ismertek.
A feladatok közös szervezése a települések számára számos megtakarítási lehetőséget eredményezett egyrészt személyi oldalon, azáltal, hogy bizonyos, ágazati jogszabályok által kötelezővé tett vezetői, koordinatív státuszok költségmegosztását lehetővé tette több település között, másrészt azáltal, hogy az adminisztratív funkciók központosításával az egy településre eső fajlagos költségek csökkentek.
 
A társulási megaállapodás módosításánál szükségszerű az új feladatstruktúra meghatározása és a folyamatosan növekedő szervezet központi ügyvitelével kapcsolatos költségmegosztások újratárgyalása, valamint a Társulás munkaszervezeti feladatainak ellátásához történő hozzájárulás.
Javaslat: a központi ügyvitel és szervezés ellátásához eddig nyújtott, az Intézmény az adott évre elfogadott eredeti költségvetése településre és feladatellátásra jutó kiadási előirányzata 5%-ának megfelelő összegű támogatásából
-          3%-ot utal minden település a Társulás külön számlájára,
-          ezen felül a Munkaszervezeti feladatok ellátásáhozaz Intézmény adott évre elfogadott eredeti költségvetése településre és feladatellátásra jutó kiadási előirányzata 2%-ánakmegfelelő összeggel járuljanak hozzá a társulás tagönkormányzatai (beleértve Balatonalmádit), amit a Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal számlájára kell utalni.  A 2013. évre jutó hozzájárulások összegét a 7.sz. melléklet: SZAK költségvetése 2103. kiegészítése tartalmazza.
 
Az intézményfenntartó társulás keretében történő működés a korábban megszokott állami finanszírozási rendszerben (alapnormatíva + társulásban működő intézmény esetén az alapnormatíva %-ában meghatározott kiegészítő normatíva) előreláthatóan 2013. június 30-ig működhet.
Ezt követően a finanszírozás a megismert szakmapolitikai elképzelések szerint változik. (valamennyi ellátásban bevezetésre kerül a feladatfinanszírozás, még nem ismert szempontok szerint.)
Várható az ellátási kötelezettségre vonatkozó normák enyhítése, amely azt jelenti, hogy a kisebb önkormányzatok számára a kötelezően ellátandó feladatok köre szűkül.
A társulásban való működtetés egyelőre azonban előnyöket kínál azáltal, hogy kizárólag ebben a szervezeti formában érhetőek el a többlettámogatások. Önálló működés esetén csak az alaptámogatásra jogosultak az önkormányzati fenntartók, úgy, hogy az engedélyező szerv a létszámnormák ellenőrzésénél /előírásánál/ nem alkalmazhatja az un. egybeszámítást (az ellátási terület összes lakosára osztja vissza a szükséges szakmai létszámot), így egy településre jutó alkalmazotti létszám az önálló működés esetén többletlétszámot és így többletkiadásokat jelent az önállóan feladatot ellátó településnek.
 
A 2013. évi intézményi költségvetés – legalábbis 2013. évre – lehetőséget ad arra, hogy az alábbi, változatlan feladat-struktúrával működtesse a Szociális Társulás a Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási Központot. (7.sz. melléklet: SZAK költségvetése 2103.)
2013. július 1. napjától a jogi személyiséggel rendelkező Társulás – amennyiben a képviselő-testületek jóváhagyják - az alábbi feladatokat látja el:
 
 
Alsóörs
Balaton-almádi
Balaton-fűzfő
Felsőörs
Király-szentistván
Litér
Szentkirály-szabádja
Lakosság /fő *
1707
9438
4540
1670
519
2186
2111
Gyermekjóléti szolgáltatás
1655
9430
4534
 
 
 
2131
Családsegítés
1655
9340
4534
 
 
 
2131
Házi segítségnyújtás
15
47
27
18
4
27
12
Idősek nappali ellátása
 
27
19
26
 
29
14
Szociális étkeztetés
 
146
 
17**
 
 
 
Helyettes szülői ellátás
 
3
 
 
 
 
 
Ellátott feladatok száma:
3
6
3
2
1
2
4
*2013. január 1.
** 2013. október 1-től
 
Felsőörs önkormányzata kérte, hogy a szociális étkeztetés feladata az Intézmény szervezésében kerüljön ellátásra. Ennek működési engedélyeztetési eljárása, az állami támogatással való összefüggése miatt csak 2013. október 1-től van lehetőség.
 
A jogi személyiségű Társulás társulási megállapodásának tervezetét az előterjesztés 1. sz. melléklete tartalmazza.
A megállapodás az Intézmény működtetésének teljes átalakítását jelenti. Eddig a Társulás feladat-ellátásra társult, amit Balatonalmádi Város Önkormányzata által alapított és irányított intézménnyel látott el.  A jelen átalakítás után az Intézmény a Szociális Társulás fenntartásába és irányítása alá kerül át, kikerül a balatonalmádi önkormányzati intézmények köréből.
 
Tekintettel a KDOP-2009-5.2.2./A „A szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése” c. pályázat fenntartási időszakára, a jelenleg hatályos megállapodás 2.sz. mellékletét a fenntartási időszakra célszerű az új megállapodás mellékleteként is átemelni.
 
A Társulási megállapodás-tervezet 3.sz.melléklete: A pénzügyi elszámolás rendje, ami a jelenlegi megállapodásból kerülne átemelésre.
 
Az átalakítás Balatonalmádi Város Önkormányzatát pénzügyileg is érinti. Eddig a társult települések az Intézmény adott évre elfogadott eredeti költségvetése településre és feladatellátásra jutó kiadási előirányzata 5 %-ának megfelelő összeggel járultak hozzá a Balatonalmádiban ellátott feladatokhoz. Balatonalmádi Város Önkormányzata ezt a hozzájárulást nem fizette. Mivel a Szociális Társulás önálló költségvetéssel, adószámmal, számlaszámmal rendelkezik majd, és a feladatellátás (intézményfenntartás) elkülönül, a hozzájárulást Balatonalmádi Város Önkormányzatának is utalnia kell a Társulás számára.
A kiadás éves összege 3 360 eFt, 2013-ban 1.680 eFt.
 
Amennyiben a társult települések a Társulás átalakítására vonatkozó megállapodást jóváhagyják és aláírják, a Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási Központ alapító okiratának, valamint Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását el kell végezni,   az intézmény működési engedélyének módosítását is kezdeményezni kell, valamint intézkedni szükséges a jogi személyiséggel rendelkező társulás részére adószám igénylésére, folyószámla nyitására, valamint az azonnal beszedési megbízás benyújtásához szükséges nyilatkozatok és intézkedések megtételére.
 
Az intézmény működési engedélyének módosítása több hónapot is igénybe vehet, ezért a Társulás átalakításáról szóló döntést legkésőbb április hónapban meg kellene hozni.
A fenti előterjesztés tervezetét megküldtük véleményezésre a társult települések jegyzőinek, valamint a jelen előterjesztést mellékleteivel együtt a társult települések képviselő-testületének.
 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
Kérem, hogy a fenti előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjenek.
 
Balatonalmádi, 2013. április 11.
Tisztelettel:
 
                                                                                                                                                             Keszey János
                                                                                                                                                             polgármester

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

61/2013. (IV. 16.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
1.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006. december 20-án létrehozott Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás társulási megállapodását (I-XI módosításaival együtt) 2013. június 30-én hatályon kívül helyezi és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületének is.
2.      A társulási megállapodás felülvizsgálata és átalakítása során létrejövő – jogi személyiséggel rendelkező – Balatonalmádi Szociális Társulás – az előterjesztés 1.sz. mellékletét képező – megállapodását 2013. július 1. napjától jóváhagyja, és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületeinek is.
3.      A Képviselő-testület nyilatkozik, hogy a társulási megállapodásban foglaltakat az Önkormányzatra vonatkozóan kötelező feltételként elfogadja, a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos költségek, pénzügyi hozzájárulás viselését, teljesítését vállalja.
4.      Balatonalmádi Város Önkormányzatára jutó 2013. évi 1.680.eFt hozzájárulási összeg fedezetét a 2012. évi pénzmaradvány terhére biztosítja.
5.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a jogi személyiséggel rendelkező Társulás munkaszervezeti feladatait a Társulás székhelyének önkormányzati hivatala, a Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal lássa el.
6.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a jogi személyiséggel rendelkező Társulás társulási tanácsába tagként Keszey János polgármestert delegálja.
7.      A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást – a társult önkormányzatok, Alsóörs, Balatonfűzfő, Felsőörs, Királyszentistván, Litér és Szentkirályszabdja önkormányzata társulási megállapodást jóváhagyó határozata birtokában – aláírja.
8.      A Képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást az aláírást követő 15 napon belül küldje meg a Veszprém Megyei Kormányhivatalnak.
 
Felelős:              Keszey János polgármester  
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa jegyzői jogkört gyakorló aljegyző 
Határidő:         határozat megküldése a társult településeknek: azonnal
                           8.pont: aláírást követő 15. nap
 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

67/2013. (IV.16.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
1.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006. december 20-án létrehozott Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás társulási megállapodását (I-XI módosításaival együtt) 2013. június 30-én hatályon kívül helyezi és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületének is.
2.      A társulási megállapodás felülvizsgálata és átalakítása során létrejövő – jogi személyiséggel rendelkező – Balatonalmádi Szociális Társulás – az előterjesztés 1.sz. mellékletét képező – megállapodását 2013. július 1. napjától jóváhagyja, és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületeinek is.
3.      A Képviselő-testület nyilatkozik, hogy a társulási megállapodásban foglaltakat az Önkormányzatra vonatkozóan kötelező feltételként elfogadja, a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos költségek, pénzügyi hozzájárulás viselését, teljesítését vállalja.
4.      Balatonalmádi Város Önkormányzatára jutó 2013. évi 1.680.eFt hozzájárulási összeg fedezetét a 2012. évi pénzmaradvány terhére biztosítja.
5.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a jogi személyiséggel rendelkező Társulás munkaszervezeti feladatait a Társulás székhelyének önkormányzati hivatala, a Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal lássa el.
6.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a jogi személyiséggel rendelkező Társulás társulási tanácsába tagként Keszey János polgármestert delegálja.
7.      A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást – a társult önkormányzatok, Alsóörs, Balatonfűzfő, Felsőörs, Királyszentistván, Litér és Szentkirályszabdja önkormányzata társulási megállapodást jóváhagyó határozata birtokában – aláírja.
8.      A Képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást az aláírást követő 15 napon belül küldje meg a Veszprém Megyei Kormányhivatalnak.
 
Felelős:                       Keszey János polgármester  
Hivatali felelős:          Kovács Piroska Rózsa jegyzői jogkört gyakorló aljegyző
Határidő:                   határozat megküldése a társult településeknek: azonnal
                                   8. pont: aláírást követő 15. nap
 

 
Döntési javaslat

"A Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás jogi személyiségű társulássá történő átalakítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
…../2013.(IV….) Öh.
 
1.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006. december 20-án létrehozott Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás társulási megállapodását (I-XI módosításaival együtt) 2013. június 30-én hatályon kívül helyezi és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületének is.
2.      A társulási megállapodás felülvizsgálata és átalakítása során létrejövő – jogi személyiséggel rendelkező – Balatonalmádi Szociális Társulás – az előterjesztés 1.sz. mellékletét képező – megállapodását 2013. július 1. napjától jóváhagyja, és ezt javasolja a társult települések képviselő-testületeinek is.
3.      A Képviselő-testület nyilatkozik, hogy a társulási megállapodásban foglaltakat az Önkormányzatra vonatkozóan kötelező feltételként elfogadja, a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos költségek, pénzügyi hozzájárulás viselését, teljesítését vállalja.
4.      Balatonalmádi Város Önkormányzatára jutó 2013. évi 1.680.eFt hozzájárulási összeg fedezetét a 2012. évi pénzmaradvány terhére biztosítja.
5.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a jogi személyiséggel rendelkező Társulás munkaszervezeti feladatait a Társulás székhelyének önkormányzati hivatala, a Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal lássa el.
6.      Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a jogi személyiséggel rendelkező Társulás társulási tanácsába tagként Keszey János polgármestert delegálja.
7.      A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást – a társult önkormányzatok, Alsóörs, Balatonfűzfő, Felsőörs, Királyszentistván, Litér és Szentkirályszabdja önkormányzata társulási megállapodást jóváhagyó határozata birtokában – aláírja.
8.      A Képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a Társulási megállapodást az aláírást követő 15 napon belül küldje meg a Veszprém Megyei Kormányhivatalnak.
 
Felelős:               Keszey János polgármester  
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:            határozat megküldése a társult településeknek: azonnal
                             8.pont: aláírást követő 15. nap

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe