5. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2013. november 28-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztató Balatonalmádi Város Önkormányzata 2013. évi költségvetésének I-III. negyedévi teljesítéséről
Készítette:   Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 87.§. (1) bekezdése szerint:
 
A polgármester a helyi önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-éig, háromnegyed éves helyzetéről a költségvetési koncepció ismertetésekor írásban tájékoztatja a képviselő-testületet. A tájékoztatás tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő előirányzatok és a költségvetési egyenleg alakulását. „
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat 2013. évi költségvetését a 8/2013. (II.28.) sz. Önkormányzati rendeletével fogadta el. (2.035.184 eFt-tal)
Az Önkormányzat 2013. évi költségvetésének módosított előirányzata 2.411.570 eFt.
A jelentős előirányzat növekedés a 113/2013.(V.30). Öh-tal felosztott 2012. évi pénzmaradványból, a pályázati támogatásokból és a központi intézkedések realizálásából adódik.
 
A 2013. I-III. negyedévi költségvetés végrehajtása:
 
 Bevételi előirányzatok teljesítése (4., 5. és 6. sz. melléklet)
A költségvetési előirányzatok terhére teljesült költségvetési bevétel összege 1.462.065 eFt  (múlt év azonos időszakaszában 1.661.629 eFt), mely a módosított előirányzathoz (1.774.112 eFt) képest 82,4 %-os  (előző évben 76,9 %-os volt) teljesítést mutat.
Az államháztartási szférában az önkormányzatunknál 2013. január 1-től történt jelentős változások a 2012. évi adatokkal történő összehasonlítást nehezítik.
A százalékos bevételi előirányzat teljesítése bevételi nemenként eltérő.
Az intézményi működési bevételek 93,6 %-ra (múlt évben 86,2 %) teljesültek 2013. szeptember 30-ig.Ezen belül az intézmények bevételei csak részben mutatkoznak időarányosnak.
 
A Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó szakfeladatok bevételeinek átlagos teljesülése 107,7 % (múlt évben 100,5 %).
Ezen belül az Önkormányzat bevételeinek teljesülése 107,3 %-ot mutat (előző évben 100,9 % volt), míg a Közös Önkormányzati Hivatal bevételeinek teljesülése 154,3 %-os (előző évben 89 % volt).
 
A Közös Önkormányzati Hivatal (igazgatási szakfeladat) működései bevétele az időarányosnál jóval magasabb arányban teljesült (154,3 %). Azigazgatási tevékenységen belüla továbbszámlázott kiadások és a házasságkötésért fizetendő díjak kerültek tervezésre a 2013. évi költségvetésben. A tervezett bevételt meghaladó teljesülés magyarázata, hogy a Kormányhivatal felé továbbszámlázott hivatali közüzemi és egyéb kiadások (adatok hiányában) nem kerültek tervezésre a bevételek között, ezek az I-III. negyedévben 898 eFt összeggel realizálódtak. A közhatalmi bevételek az intézményi működési bevételektől elkülönítetten szerepelnek. A Közös Önkormányzati Hivatal bevételei között Felsőörs Kirendeltség bevételeinek összege 275 eFt.
 
A Város- és községgazdálkodási máshova nem sorolható szolgáltatásokszakfeladat bevételei (13.202 eFt) között szerepel a tervezett kamatbevétel 12.000 eFt összegű előirányzata, amely az I-III. negyedévben az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséből és egyéb jogcímen összesen 17.442 eFt (múlt év azonos időszakában 22.233 eFt volt) összegben realizálódott.
 
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok szakfeladat működési bevétele 58 eFt teljesítést mutat. Az alacsony teljesítés magyarázatát a következő tény indokolja. Ingatlanértékesítésként 2012. évben jelentős bevétellel terveztünk, míg 2013. évben - a fordított adózású Verseny u.-i ingatlan 2013. évi vételárrészletén kívül – csak minimális összegű bevétellel, városrendezési célú területrendezés címen nettó 1.600 eFt-tal számolhattunk, mely után fizetendő ÁFA összege 432 eFt. Városrendezési célú területrendezés címén 2013. I-III. negyedévben az alábbi ingatlanértékesítés valósult meg.
A Képviselő-testület a 91/2013. (IV.25.) Öh. számú határozata alapján döntött a Balatonalmádi, Dr. Óvári F.u. 65. sz. alatt, 3559 hrsz-ú ingatlan, mintegy 216 m2-es területrész elidegenítéséről nettó 216 eFt + ÁFA forgalmi értéken, mely realizálódása 2013. július hónapban történt.
 
Ezzel egyidejűleg az érintett szakfeladat dologi kiadási előirányzatának teljesítése között is csak az említett ingatlanértékesítés miatti 58 eFt ÁFA kiadás realizálódott I-III. negyedévben.
 
A szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás szakfeladat működési bevétele az időarányos teljesítésnél jóval magasabb, 109,6 %-os (múlt évben 110,6 %) teljesítést mutat, az idegenforgalmi szezon befejeződött és a strandok jegy-árbevételei és bérleti díjak főként július és augusztus hónapban jelentkeztek. A nettó strandjegy-árbevétel a nettó 113.761 eFt (múlt évben 101.794 eFt) összegű előirányzattal szemben ténylegesen nettó 127.016 eFt (múlt évben 124.214 eFt, ami 111,70 %-os teljesítést jelent. A bérleti díjak esetében a vizsgált időszakban a tényleges bevételek összege 5,1 %-kal magasabb volt az éves tervezett összegnél (előző évben 2,5 %-os elmaradás volt).
 
A Balatonalmádi Városgondnokság Intézmény és a gazdálkodási körébe tartozó intézmények működési bevétele átlagosan az időarányos teljesítésnek megfelelő, 75,4 % (múlt évben 64,3 %), melyen belül a Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltató teljesülése 100 %-os.
 
A 2013. évi költségvetési rendelet szeptember havi módosítása során a Szociális Alapszolgáltatási Központ (SZAK) működési célú bevételi előirányzataiból elvonásra került összesen 11.829 eFt bevételi előirányzat (intézményi működési bevétel 11.447 eFt + támogatásértékű bevétel 382 eFt) – a 2013.06.30-i fordulónapon kimutatott - I. félévben nem teljesülő előirányzatok összege, a szociális társulás 2013. július 1-től kezdődő működésével összefüggésben, mely befolyásolja a három-negyedéves teljesítési adatokat.
 
Az időarányosnál magasabb teljesítés látható - a Napköziotthonos Óvoda kivételével – minden intézménynél.
 
A Napköziotthonos Óvoda intézményi működési bevételek lemaradásának (64,6%) oka a tervezettnél alacsonyabb térítési díj bevétel, mivel a tervezettnél több lett a szociálisan rászoruló, ingyenesen vagy kedvezményesen étkező gyermek.
Megjegyzést igényel, hogy a Pannónia Kulturális Központ és Könyvtár működési bevételének teljesülése az időarányosnál magasabb, 82,5 % teljesítést mutat.(Az intézménynél – 2012. év kivételével - évek óta a tervezetthez képest bevétel elmaradást tapasztaltunk.)
 
A Balatonalmádi Városgondnokságműködési bevétele az időarányosnak megfelelő, 75,3 %-os (múlt évben 65,5 %-os volt).
 
Az intézményen belül város és községgazdálkodás szakfeladaton a piac bevétele 76,0 %-ot mutat.
A bérbeadás bevételeinek teljesülése lakóingatlan bérbeadása esetén 67,3 %, egyéb ingatlan bérbeadásánál 71,4 % a temető bevételeinek teljesülése 103,4 %. A sportpálya bérbeadásának bevétele 60,9 %-ra teljesült. A sporttelepi ingatlanok hasznosítása az épületek korszerűtlen volta miatt csak tavasztól őszig lehetséges. A féléves teljesítésről szóló tájékozatóban a bevételek teljesülésének kedvezőbb alakulását vártuk a nyári időszakban megrendezésre kerülő sportrendezvényektől, de ez csak részben valósult meg.
A bérlemények bérleti díjainak fizetése nem a várt ütemben halad, több esetben is fizetés-átütemezést alkalmazott az intézmény annak érdekében, hogy a bérleti jogviszony folyamatos maradjon. Az intézmény a hátralék behajtása érdekében jelentős erőfeszítéseket tesz.
 
A közoktatási intézmények üzemeltetési bevételei az I-III. negyedévben jelentősen meghaladták az időarányos teljesítést. A Györgyi Dénes Általános Iskola és a Vörösberényi Általános Iskola bevételei az I-III negyedévben az éves tervezett bevételi előirányzatát meghaladták; a Györgyi Dénes Általános Iskola 100 %-kal, a Vörösberényi Általános Iskola 22,3 %-kal. A Magyar Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium üzemeltetésével kapcsolatos bevételek teljesülése az időarányosnál 23,5 % ponttal magasabb, ami főképpen a gimnázium és kollégium nyári hasznosításból realizálódott. 
Az intézményi étkeztetési bevételek teljesülése az általános iskolákban és a gimnáziumban az időarányos bevételi előirányzatot meghaladja vagy közel időarányos teljesítést mutat (a gimnáziumi, nem kollégiumi étkeztetés kivételével). A gimnáziumi étkeztetésnél (nem kollégiumi étkeztetésnél) jelentős az elmaradás, 10,3 %.
 
Az önkormányzat közhatalmi bevételei 92,7 %-ra (múlt évben 89,3 %) teljesültek. Az önkormányzat közhatalmi bevételein belül a helyi adók teljesülése 95,0 %-os (múlt évben 96,5 %-os) teljesülést mutat. A kivetéses adók esetében - építményadó, telekadó- ahol az adót két egyenlő részletben kell megfizetni, a 2013. I-III. negyedévi teljesítés mindkét adónem esetében jelentősen meghaladja a 75 %-ot. A költségvetési év I-III. negyedévében befolyt iparűzési adó bevétel (129.433 eFt) nagysága magasabb, mint az előző év azonos időszakaszában befolyt adó bevétel (126.187 eFt), a teljesítés 89,3 %. Az idegenforgalmi adóbevétel 84,5 %-os teljesítést mutat, amely adat alapján valószínűsíthető, hogy év végéig a tervezett bevétel realizálódik év végéig.
A talajterhelési adó, mely a környezetvédelmi alap bevételét képezi 5.268 eFt értéken realizálódott az éves 2.000 eFt előirányzathoz képest 2013.09.30-ig. A rendkívül magas, 263,4 %-os teljesítési érték a talajterhelési díj mértékének jelentős emelkedésével magyarázható.
 
Az önkormányzat közhatalmi bevételei között szereplő átengedett bevételek között már csak a gépjárműadó bevételei (a gépjárműadó 40 %-a az önkormányzatot illető bevétel) szerepelnek, a 30.000 eFt összegű előirányzattal szemben 17.581 eFt összegű bevétel. Nyilvántartásaink szerint a 2013. október elejéig befolyt gépjárműadó összesen 70,6 mFt, melyből saját költségvetésünket illető bevétel 28,2 mFt. A leírtak alapján a tervezett bevétel teljesülése itt is valószínűsíthető.
 
Az önkormányzati működési célú költségvetési támogatása az 513.091 eFt összegű módosított előirányzattal szemben 395.636 eFt összeggel 77,1 %-on teljesült. Itt szerepelnek a költségvetési törvény 2. számú melléklete szerinti támogatások, a központosított támogatások, a szerkezetátalakítási tartalék terhére történő támogatások és az egyéb központi támogatások finanszírozása.
A felhalmozási és tőkejellegű bevételek teljesítése a 39.067 eFt összegű módosított előirányzattal szemben (előző évben 151.038 eFt volt) 6.137 eFt összegű bevétel, amely az időarányosnál jóval alacsonyabb, 15,7 %-os teljesítést jelent.
Az ingatlanértékesítések (összesen nettó 36.880 eFt került tervezésre) között került tervezésre  a Verseny u. 1. sz. alatt ingatlan vételárának harmadik részlete, a nettó 35.280 eFt összegű, valamint a városrendezési célú területrendezés címén nettó 1.600 eFt + ÁFA összegű bevételi terv, amellyel összefüggően 2013 I-III. negyedévében - az előterjesztésben már említett -Dr. Óvári F.u. 65. sz. alatt, 3559 hrsz-ú ingatlan, mintegy 216 m2-es területrész elidegenítéséből származó nettó 216 eFt összegű bevétel realizálódott.  
A Verseny u. 1. sz. alatti ingatlan nettó 35.280 eFt összegű harmadik vételár részlet befizetésére a szerződés szerint 2013. december végén kerül sor.
A 2013. évi költségvetésben a strandi felújítási és beruházási feladatokra (10.286 eFt) tervezett kiadások után 2.187 eFt összegű visszaigényelhető felhalmozási célú ÁFA került tervezésre. A felhalmozási célú ÁFA visszatérülés az I-III. negyedévben 4.647 eFt volt, mely a költségvetési évet megelőző időszak ÁFA visszatérülését is tartalmazza.
 
A pénzügyi befektetések bevételei között a költségvetési év vizsgált időszakában 1.274 eFt összegű osztalékbevétel realizálódott a BAHART Zrt-től.
 
A működési és felhalmozási célú támogatás értékű bevételek 2013.I-III. negyedéviteljesülése eltérő teljesítéseket mutat.
A működési célú támogatásértékű bevételek teljesülése a módosított előirányzathoz képest átlagosan 85,9 %-os. A tervezett bevételek közül a közfoglalkoztatás támogatása és a Felsőörs Község Önkormányzat Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez történő hozzájárulás az időarányosnál alacsonyabb szinten realizálódott.
Az Szociális Intézményfenntartó Társulás néven működő társulás tagjainak hozzájárulásait tartalmazó előirányzatok évközben költségvetési rendelet módosításakor csökkentek a jogi személyiségű társulássá történő átalakításával és működésével kapcsolatosan. Az EU-s pályázati támogatások három-negyedéves teljesítésnek megfelelő szint alatt, 40,9 %-kal realizálódtak. A nem realizálódott EU-s működési célú támogatások teljesülése a költségvetési utolsó negyedévében, illetve áthúzódó bevételként a következő évben várható.
A felhalmozási célú támogatások a módosított előirányzathoz képest az időarányosnál alacsonyabban, 49,6 %-ra teljesültek.
Ebben az esetben is a nem realizálódott EU-s működési célú támogatások teljesülése a költségvetési utolsó negyedévében, illetve áthúzódó bevételként a következő évben várható.
 
A felhalmozási célú átvett pénzeszközök módosított előirányzata 16.716 eFt, mellyel szemben 10.811 eFt összegű bevétel realizálódott, 64,7 %-os teljesítést jelent.
A felhalmozási célú átvett pénzeszközökön belül a felhalmozási célú kölcsönök megtérülése 126,4 %-os teljesülést mutat, melyen belül a legnagyobb hányadot a 2008. évben megszűnt Viziközmű Társulat tagjainak törlesztései jelentik.
Az államháztartáson kívülről átvett pénzeszközök teljesülése a felhalmozási célú bevételeknél az időarányosnál jóval alacsonyabb, 10 %-os szinten teljesültek. Az államháztartáson kívülről átvételre kerülő pénzeszközök további teljesülése a költségvetési utolsó negyedévében, illetve a következő évben várható.
 
A finanszírozási bevételek között a pénzmaradvány igénybevételének (pénzforgalom nélküli könyvelés), valamint a függő átfutó kiegyenlítő bevételek pénzforgalma jelentkezik.
 
Folyó (működési) kiadások: (7. sz., 8. sz. melléklet)
Az Önkormányzat egészénél a működési célú kiadási előirányzatok 65,4 %-kal teljesültek (2012. évben 68,4 % ).
Ezen belül kiadási nemenként történő teljesülés az alábbiak szerint alakult:
- személyi juttatás                                                      68,2 %
- munkaadót terhelő jár. és szoc. hozzáj. adó             64,5 %
- dologi kiadások                                                        69,4 %
- ellátottak pénzbeli juttatásai (társad.és szoc.pol.j.) 71,5 %
- működ. átad. pénzeszköz, támog.ért.kiad.              65,5 %
 
A 2013. évi költségvetési rendelet június havi módosítása során a Szociális Alapszolgáltatási Központ (SZAK) működési célú előirányzataiból elvonásra került összesen 49.102 eFt kiadási előirányzat, majd a szeptember havi módosítás során az ezen felül – a 2013.06.30-i fordulónapon kimutatott - I. félévben fel nem használt előirányzatok összege, 23.630 eFt, mert 2013. július1-től a Szociális Társulás lett a SZAK fenntartója. A fenntartó-váltás a kiadásoknál is befolyásolja a három-negyedéves teljesítési adatokat.
A Városgondnokság és gazdálkodási körébe tartozó intézmények működési kiadásainak teljesülése 67,9 %-ot mutat, melyen belül a Szociális Alapszolgáltatási Központ működési kiadásainak teljesülése 100 %.
 
A személyi kiadások az önkormányzat egészére vonatkozóan átlagosan 68,2 %-kal teljesültek.
Az Önkormányzat (szakfeladatai) és a Közös Önkormányzati Hivatal esetében a személyi kiadási előirányzat teljesülése az időarányosnál alacsonyabb. Az Önkormányzat szakfeladatai esetében átlagosan 68,3 %, míg a Közös Önkormányzati Hivatal esetében átlagosan 65,7 % a kiadások teljesülése. A személyi kiadások a Városgondnokság Intézmény gazdálkodási körébe tartozó intézményeknél átlagosan 70,4 %, ezen belül a SZAK-nál 100 %-os a teljesítés.
 
A Balatonalmádi Városgondnokság Intézménynél (65,9 %-os teljesítés) a „megtakarítás” döntő hányada abból adódik, hogy a gimnázium technikai személyzetének az átvétele csak 2013.  június 1-től valósult meg, így az előirányzat felhasználása teljes egészében a második félévben történik. Az elmaradást továbbá a közfoglalkoztatás „elmaradása”, illetve időarányos eltolódása, valamint a második félévre a szezonalításhoz igazodó kiadások indokolják.
Az intézményeknél (SZAK kivételével) a teljesülés szintén az időarányosnál alacsonyabb értéket mutat.
A Napköziotthonos Óvoda időarányos alatti teljesülése (66,4 %) egyrészt a szeptember hónaptól megadott létszámnöveléshez és az óvodapedagógusi béremeléshez kapcsolódó előirányzat módosításból adódik.  
A Pannónia Kulturális Központ és Könyvtárelőirányzat teljesítése az időarányosnál alacsonyabb, 65,8 %. Az intézménynél az „elmaradást” az időszakosan be nem töltött álláshelyek indokolják.  
 
A dologi kiadások az önkormányzat egészére vonatkozóan átlagosan 69,4 %-kal teljesültek.
 
Az Önkormányzat szakfeladatai esetében átlagosan 77,3 %, míg a Közös Önkormányzati Hivatal esetében átlagosan 63,8 % a kiadások teljesülése.
A szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás szakfeladat dologi kiadásainak teljesülése 86,6 % volt. A 75 %-nál jóval magasabb teljesítés a feladatellátás kiadási igényének szezonalításával magyarázható
 
A Balatonalmádi Városgondnokság Intézmény gazdálkodási körébe tartozó intézmények dologi kiadásainak teljesülése átlagosan 66,3 %, a SZAK-nál jelentkező 100 %-os teljesítés mellett.
A Balatonalmádi Városgondnokság Intézmény dologi kiadási előirányzat teljesítése az intézmény egészére az időarányosnál alacsonyabb értéket, átlagosan 63,3 %-ot mutat, de néhány szakfeladat teljesülése az 75 %-tól jelentősen eltér. 
Az utak, hidak szakfeladat kiadása 67,1 %-ra teljesült. Jelentősen befolyásolja a II. félévi teljesítést, hogy milyen őszi-téli időjárás várható, mikor kell elkezdeni a síkossági-, és hó-eltakarítási munkálatokat.
A zöldterület kezelése (parkfenntartási ) szakfeladaton a teljesítés 57,2 %. A „megtakarítás” oka részben az, hogy a nagyobb költséget jelentő gépkarbantartási feladatokat a IV. negyedévre tervezte az intézmény. Az őszi hónapokban jelentős kiadást jelent az évelő növények, fák pótlása.
Az ingatlan bérbeadás, üzemeltetése szakfeladatok dologi kiadásainak teljesítése a lakóingatlanok esetében 44,7 %, illetve a nem lakóingatlanok esetében 85,7 %-os. A nem lakóingatlanok esetében a közüzemi díjak kiadásainak emelkedése, illetve a karbantartások szükségessége miatt magasabb a teljesítés.
Az oktatási intézmények üzemeltetésének dologi kiadásai meghaladják az időarányos teljesítéseket. A Vörösberényi Általános Iskolánál a teljesítési adat rendkívül magas, 92,8 %. Ez a „túlteljesítés” főként a közműdíjak (gáz, villamosenergia, vízdíj) időarányostól jelentősen eltérő teljesítéséből fakad.
A gimnáziumnál jelentkező kiadások alacsony teljesülésének (átlagosan 59,5 %) magyarázata, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól 2013. május 1-től történő átvétel miatt a kiadások rendezése még nem történt meg teljes egészében, sok esetben a IV. negyedévben várható a kiadások rendezése.
Az igazgatás (ellátó) szakfeladaton is az időarányosnál magasabb a kiadások teljesülése, 87,4%.
Az intézmény néhány szakfeladatánál (köztemető fenntartása, közvilágítás, sportlétesítmények működtetése) az időarányosnál lényegesebben alacsonyabb a kiadások teljesülése.
 
A kiadások három-negyedéves alakulását figyelembe véve az intézménynél a biztosított kiemelt előirányzaton belül 2013. év során előirányzat átcsoportosításokat szükséges végrehajtani.
 
A Városgondnokság gazdálkodási körébe tartozó intézmények dologi kiadásai az időarányosnál néhány százalékkal alacsonyabb teljesítést mutatnak. 
 
A működési célú pénzeszköz átadás és támogatásértékű kiadások alakulását a 10. számú melléklet szemlélteti. A kiadások teljesülése a költségvetési év I-III. negyedévében 65,5 %-os.
 
Az Önkormányzat szakfeladatai, valamint a költségvetési szervek működtetésének pénzügyi akadálya nem volt.
 Felhalmozási célú és finanszírozási kiadások: (11. sz. melléklet)
A beruházásoknál a 422.051 eFt-os módosított előirányzattal szemben a teljesítés 139.070 eFt. Az alacsony (33 %) teljesítésben jelentős szerepet játszik az önerős útépítések, a nem önerős útépítések, a csapadék-és ívóvízelvezetés kivitelezése, a strandi parkoló csapadékvíz elvezetése, a hivatali informatikai fejlesztések, a közvilágítás bővítése, a LEADER Kultúrpark megvalósítása, a napelemes rendszerek telepítése KEOP, az Endre-Vörösmarty u. csapadékvíz-elvezetése KDOP, a LEADER Kultúrközpont kialakítása, a VGI telephely fejlesztése, településrendezési terv felülvizsgálata, a Wesselényi strandi büféépületek építése, ahol a kifizetések később realizálódnak majd, illetve az EU-s támogatással megvalósuló projektek támogatásra eső kiadásai csak a támogatás realizálódása után könyvelhetők végleges kiadásként (addig átfutó kiadásként szerepelnek).
A mellékletben szerepeltetett további beruházási feladatok jelentős része szintén a 2013. IV. negyedévére vagy valószínűsíthetően a következő évre áthúzódik.
 
A felújítási kiadásoknál a 195.560 eFt módosított előirányzattal szemben a teljesült kiadások összege 47.093 eFt, ami szintén nagyon alacsony 24,1 %-os teljesítésnek felel meg. Az alacsony teljesítésben jelentős szerepet tölt be a strandi felújítási kiadások (mederhomokozás, kotrás), a Babits u. és a Posta parkoló felújítása, a Balatonfüredi út partfalomlás (pályázati önrész), a Balatonalmádi településkép-javító fejlesztése (KDOP), a Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium épületenergetikai fejlesztés (pályázati önrész KEOP), az útfelújítások, járda felújítás, a vízvezeték hálózat és a csatornahálózat felújítása.
A felújítási feladatok jelentős hányadánál is szintén a IV. negyedévben várható a kiadások realizálódása vagy valószínűsíthetően a következő évre áthúzódik.
A támogatásértékű felhalmozási célú pénzeszközöknél a tervezett 2.217 eFt-os előirányzattal szemben a kiadások teljesítése 100 %.
Államháztartáson kívülre átadott felhalmozási célú kiadásokra 14.194 eFt került tervezésre, mellyel szemben összesen 4.493 eFt összegű kifizetés történt.
 
A finanszírozási kiadások között került tervezésre a Beruházó Víziközmű Társulat által felvett hitel decemberben esedékes törlesztése (30.280 eFt) a IV. negyedévben jelentkezik.
Összességében az Önkormányzat 2013. évi költségvetésének I-III. negyedévi kiadásainak teljesítése a testületi döntések szellemében, az intézmények és szakfeladatok részére biztosított előirányzatokon belül, többségében az előirányzatok időarányos felhasználásával történt.
A költségvetés biztonságos teljesülése érdekében további visszafogott, takarékos és hatékony költséggazdálkodást és eredményes bevétel beszedést kell végezni mind az intézményeknek, mind a hivatalnak.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az Önkormányzat 2013. évi költségvetésének I-III. negyedévi teljesítéséről készült tájékoztatót elfogadni szíveskedjen.
 
Balatonalmádi, 2013. október 29.   
 
   
                                                                                                                       Keszey János
                                                                                                                       polgármester
 
 

 


Döntési javaslat

"Az Önkormányzat 2013. évi költségvetésének I-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztató"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
 
.........../2013. (XI..28.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Balatonalmádi Város Önkormányzat költségvetésének 2013. I-III. negyedévi teljesítéséről szóló tájékoztatót elfogadja.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe