3. napirendi pont
TÁJÉKOZTATÓ
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2014. március 27-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztató a Balatonalmádi Polgárőr Egyesület 2013. évi tevékenységéről
Készítette:   Göndöcsné Sashegyi Csilla osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

Polgárőreink Balatonalmádi közigazgatási területén gyalogosan és gépkocsival adnak szolgálatot, a köz- és közlekedésbiztonság javítása érdekében. Polgárőreink minden alkalommal formaruhában, láthatósági mellényben, a gépkocsikon „POLGÁRŐRSÉG” felirattal végzik munkájukat. Meggyőződésünk, hogy jelenlétünkkel és láthatóságunkkal a prevenciót szolgáljuk, segítjük elő.

A Polgárőrség 1.960 órát volt szolgálatban. A Vörösberényi Általános Iskolánál 165 esetben voltunk helyszínen 189 óra forgalombiztosítást adtunk. A városi rendezvényeken 352 órát fordítottunk biztosításra. Lovas polgárőreink 360 órát jártak Malomvölgy, Sátorhegy, Vödörvölgy és Pinkócz területén. A lovas polgárőr csapat létszáma 3 fő.

Polgárőreink 8.340 km utat jártak be gépkocsival Balatonalmádi közigazgatási területén és az üdülőövezetben. Níva terepjáró gépkocsinkat a nehezen járható utakon a rendőrséggel közösen használtuk.

Tisztelt Képviselő-testület!

A 2013. évi tevékenységünkről tájékoztatom Önöket.

Január - Február   hónapokban rendszeresen jártuk Almádi területét különös tekintettel a kihalt nyaraló övezetre.

Március   hóvihar miatt a március 15-i szabadtéri megemlékezések elmaradtak. A PKKK-ban kialakított pihenő helyen éjszaka 2 polgárőr várta a hóviharban       elakadt utasokat.
                 24-én biztosítottuk a Balaton-Maraton versenyt.

Április     27-én biztosítottuk a Balatonkerülő futó és kerékpár versenyt.

Május           4-én a Kéttannyelvű Gimnázium ballagásán biztosítottuk a területet.
                     26-án jelen voltunk a gyermeknapi rendezvényen.
                     29-én az óvodásoknak tartottunk Rendőrségi, Tűzoltói és Polgárőr bemutatót.

Június           1-én biztosítottuk az Ultra-Balaton futóversenyt és az Old mobil autók találkozóját.
                     27-én esküvői menet biztosítása rendőrséggel közösen a Határcsárdánál.

Július           Az Almádi Napok rendezvényein jelen voltunk három hétvégén. Strand parkolók és strandok ellenőrzése.

Augusztus    4-én részt vettünk Gamauff János rendőr főtörzs őrmester tragikus halálának 3. éves évfordulóján rendezett megemlékezésen.
                     A Borfesztivál és csatlakozó rendezvényein minden nap jelen voltunk 19-24 óráig 2 fővel és járőrszolgálatot adtunk a város területén is. Alsóörsön biztosítottuk az LGT koncertet 18-án. A szoborpark avatásán is jelen voltunk.

Szeptember 8-án biztosítottuk a hagyományos és népszerű szüreti felvonulás útvonalát és bált.

Október       6-án és 23-án nemzeti ünnepeink tiszteletére rendezett megemlékezéseken jelen voltunk, koszorúztunk. A területet a rendőrséggel közösen biztosítottuk.
                     Vásároltunk egy kismotort és egy túrakerékpárt melyekkel a bejárható területek nagyságát bővítettük.
                     15-től megkezdtük a nyaraló övezet fokozott ellenőrzését.

November    4-ig rendszeresen jártuk a temetőket. Nagyobb garázdaságról, virág lopáson kívül nem értesültünk.

December    Fokozottan figyeltük a bevásárló helyeket és a postát. Többször megfordultunk     az Adventi vásáron és a kihalt nyaraló területeken.

Tisztelt Képviselő-testület!
A felsorolt tevékenységünkön kívül természetesen vannak napi, illetve ismétlődő feladatok a rendszeres járőr szolgálaton túlmenően is.

Októbertől-áprilisig a nyaraló övezetet rendszeresen járjuk, különös tekintettel a fokozottan ellenőrzött épületekre, melynek eredménye, hogy 9 év alatt ezekbe a nyaralókba nem törtek be.

Strandok bejáratánál „POLGÁRŐRSÉG ÁLTAL ELLENŐRZÖTT STRAND” táblákat helyeztünk el magyar, német és angol nyelvű felirattal. Strandok ellenőrzését nyári formaruhában (STRAND POLGÁRŐRSÉG) végzik polgárőreink.

Felállítottuk az idegenforgalmi infó asztalt több alkalommal.

Havonta rendszeresen tartottunk közbiztonsági értekezletet a kapitányságon, ezen részt vettek a Balatonalmádi járás területén működő polgárőrségek vezetői.

Az a célunk, hogy a közbiztonságot és közlekedés biztonságot javítsuk, mert így Almádi polgárai biztonságban érezhetik magukat.

Tevékenységünket továbbra is Cesare Beccaria jogtudós megállapítása vezérli, mely szerint „a bűncselekményeket jobb megelőzni, mint büntetni”.

Balatonalmádi, 2014. március 7.