7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2014. április 24-i ülésére

Tárgy:   Átfogó értékelés a helyi önkormányzati gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról
Készítette:   Sajtos Ildikó, Zabó Beáta köztisztviselő
Előterjesztő:   Dr. Hoffmann Gyöngyi jegyző, Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság

 

 Tisztelt Képviselő-testület!
 
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 96. § (6) bekezdése alapján a települési önkormányzat és az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv a gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról minden év május 31-ig – a külön jogszabályban meghatározott tartalommal – átfogó értékelést készít, amelyet a Képviselő-testület megtárgyal.
 
 Tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az átfogó értékelést meg kell küldeni a Veszprém Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatalának, mint gyámhatóságnak. A Szociális és Gyámhivatal az értékelés kézhezvételétől számított 30 napon belül javaslatokat fogalmazhat meg a települési önkormányzat számára. A települési önkormányzat 60 napon belül köteles érdemben megvizsgálni a Szociális és Gyámhivatal, mint gyámhatóság javaslatait, és állásfoglalásáról, intézkedéséről tájékoztatni a hivatalt.
 
Az átfogó értékelés készítése során megkerestük a Balatonalmádi Rendőrkapitányságot a balatonalmádi lakóhelyű gyermekkorú, illetve fiatalkorú bűnelkövetők számára, az általuk elkövetett bűncselekményekre, azok okaira, és a családon belüli erőszak által érintett balatonalmádi lakos gyermekek számára vonatkozóan.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a gyermekjóléti alapellátást - a Balatonalmádi Szociális Társulás tagjaként – a Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási intézmény keretén belül biztosítja. Az intézmény beszámolója az átfogó értékelés részét képezi.
 
A Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási Központ keretében végzett gyermekjóléti alapellátásról szóló átfogó értékelés a Társulás tagjai számára külön kerül megküldésre.
 
Az előterjesztés megvitatását követően a mellékelt határozati javaslat elfogadását indítványozom Tisztelt Képviselő-testületnek.  
 
Balatonalmádi, 2014. április 9.
   
 
   Keszey János                                                                        dr. Hoffmann Gyöngyi
    polgármester                                                                                      jegyző      
 
 
A.) Átfogó értékelés a helyi önkormányzati gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról
 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló többszörösen módosított 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.)  a gyermekek sajátos jogaira és érdekeire tekintettel olyan rendszert vezetett be, amely egyrészt különböző támogatásokkal és szolgáltatásokkal segíti a családot a gyermek nevelésében, másrészt megfelelő támogatások és szolgáltatások nyújtásával védelmet biztosít a családból kiemelt gyermekek számára. A törvény fontos szerepet szán a családok megerősítését szolgáló területi gondozásnak, az önkormányzatok ellátására irányuló szolgáltató tevékenységnek, valamint az állami és nem állami szervek hatékony együttműködésének. A települési önkormányzat feladata a gyermekek védelmét biztosító helyi ellátó rendszer kiépítése és működtetése, a területén lakó gyermekek ellátásának megszervezése, meghatározott pénzbeli, természetbeni, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátás.
  
A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló – többször módosított - 149/1997. (IX.10.) Korm. rendelet 10. mellékletében foglalt tartalmi követelményeinek megfelelően az értékelés tartalmazza: 
  1. a település demográfiai mutatóit - különös tekintettel a 0 -18 éves korosztály adataira, 
  1. az önkormányzat által nyújtott pénzbeli, természetbeni ellátások biztosításának alakulását, 
  1. az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátások bemutatását, 
  1. a felügyeleti szervek által gyámhatósági, gyermekvédelmi területen végzett szakmai ellenőrzések tapasztalatait, továbbá a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végzők működését engedélyező hatóság ellenőrzésének alkalmával tett megállapítások bemutatása, 
5.    a jövőre vonatkozó javaslatokat, célok meghatározását a Gyvt. előírásai alapján,
 
6.    a bűnmegelőzési program főbb pontjainak bemutatását, valamint a gyermekkorú és a fiatalkorú bűnelkövetők számának az általuk elkövetett bűncselekmények számának, a bűnelkövetés okainak bemutatását,
 
7.    a települési önkormányzat és a civil szervezetek közötti együttműködés keretében történő feladatok, szolgáltatások ellátásában való részvétel leírását, tapasztalatait.
 
I. Balatonalmádi város demográfiai mutatói
 
 2013. január hó 1. napján a lakóhellyel rendelkezők száma 9438 fő, ebből 0-18 éves lakóhellyel rendelkezők száma: 1428 fő volt, 2013. december 31. napján a lakóhellyel rendelkezők száma: 9516 főre változott, amelyből  0 – 14 éves korú 1167 fő, a 0 – 18 éves korú 1467 fő lett.                                         
                                                   
                                                             
II.  Az önkormányzat által nyújtott pénzbeli és természetbeni ellátások biztosítása
 
A)Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
 
A települési önkormányzat jegyzője állapítja meg a gyermek jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg
a)      az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 140 %-át,
aa) ha a gyermeket egyedülálló szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza, vagy
ab) ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy
ac) ha a nagykorúvá vált gyermek megfelel a Gyvt. 20. § (2) bekezdésében foglalt feltételeknek;
b)      az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 130 %-át az a) pont alá nem tartozó esetben,
feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön – külön vagy együttesen a Gyvt. 19. § (7) bekezdésben meghatározott értéket.
 
A Gyvt. 20. § (2) bekezdése szerint:
Az egyéb jogosultsági feltételek fennállása esetén nagykorúvá válása után is jogosult a gyermek a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, ha
a)      nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytat és 23. életévét még nem töltötte be, vagy
b)      felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanul és a 25. életévét még nem töltötte be,
és a nagykorúvá válását megelőző második hónap első napja, valamint a nagykorúvá válását megelőző nap közötti időszakban legalább egy napig rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre volt jogosult.
 
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult
a) a Gyvt. 151. § (5) bekezdésének a) és b) pontjában meghatározott gyermekétkeztetés normatív kedvezményére,
b) a Gyvt. 20/A. §-ban meghatározott természetbeni ellátásra.
c) a külön jogszabályban meghatározott egyéb kedvezményeknek az igénybevételére.  
 
2013. évben 3 esetben történt kérelem elutasítása. Kérelemre 6 esetben történt a kedvezményre való jogosultság megszüntetése, mely 8 gyermeket érintett. 2013. december 31. napján 105 gyermek rendelkezett rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal.
 
A települési önkormányzat jegyzője annak a gyermeknek, fiatal felnőttnek, akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága
a)      a tárgyév augusztus 1-jén fennáll, a tárgyév augusztus hónapjára tekintettel,
b)      a tárgyév november 1-jén fennáll, a tárgyév november hónapjára tekintettel
 természetbeni támogatást nyújt fogyasztásra kész étel, ruházat, valamint tanszer vásárlására felhasználható Erzsébet- utalvány formájában.
  
 2013. augusztus hónapjában 100 gyermek és november hónapban 99 gyermek részesült  természetbeni támogatásban.
 
B.)    A Balatonalmádi Város Önkormányzata - a többszörösen módosított - gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 5/1998. (IV.01.) rendeletével (továbbiakban: rendelet) szabályozza a pénzbeli és természetbeni ellátásokat. A Képviselő-testület a hatáskörében eljárva a Polgármesterre ruházta át, az e rendeletben szabályozott ellátások megállapítását. A feladatellátás célja: a családok szociális helyzetének megerősítése, a gyermekek szociális biztonságának növelése.
  
A pénzbeli és természetbeni ellátások a helyi rendelet alapján:
             1. Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
             2. Egyszeri tankönyv vásárlási támogatás
             3. Születési támogatás
             4. Életkezdési önkormányzati kiegészítő támogatás
             5. Étkezési térítési díjkedvezmény
 
1. Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
 
A Polgármester a gyermeket rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíti, ha a gyermeket gondozó család időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került. Elsősorban azokat a gyermekeket, illetve családokat kell alkalmanként rendkívüli támogatásban részesíteni, akiknek az ellátásáról más módon nem lehet gondoskodni, illetve az alkalmanként jelentkező többletkiadások – különösen a szociális válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadások, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának, illetve a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése, betegség vagy iskoláztatás – miatt anyagi segítségre szorulnak.
Annak a gyermeket gondozó családnak állapítható meg a rendkívüli támogatás, ahol az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át (57.000,- Ft).
2013. évben 129 gyermek részére került megállapításra rendkívüli gyermekvédelmi támogatás. A folyósított támogatás összesen összege: 1.758.000,- Ft. 2013. évben kérelem elutasítása nem történt. 
 
2.  Egyszeri tankönyvvásárlási támogatás
 
Egyszeri tankönyvvásárlási támogatásban részesülhet az a gyermek, akinek családjában az egy főre jutó átlagjövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 160 %-át nem haladja meg (2013. évben 45.600,- Ft), és a szülő a gyermek számára szükséges tankönyveket támogatás nélkül nem tudja kifizetni.
A támogatás összege a tankönyvek igazolt áránál, de maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegénél több, illetve 1.000,- Ft-nál kevesebb nem lehet. 
Az elmúlt évben 1 gyermek részesült e támogatásban, a felhasznált összeg: 8.200,- Ft volt.
    
3. Születési támogatás
 
Születési támogatásra a 2005. január 1. napját követően született Balatonalmádi lakóhellyel rendelkező gyermek akkor jogosult ha,
a) legalább egyik szülője, törvényes képviselője Balatonalmádi lakóhellyel rendelkezik, és
b) más önkormányzati ezen a jogcímen támogatásban nem részesült.
A támogatás összege egyszeri alkalommal gyermekenként 20.000,- Ft.
2013évben 61 gyermek szülője fordult kérelemmel e támogatás iránt.
 
4.Életkezdési önkormányzati kiegészítő támogatás
 
Életkezdési önkormányzati kiegészítő támogatásra a 2006. december 31. napja után született Balatonalmádi városban bejelentett lakóhellyel rendelkező gyermek akkor jogosult ha,
a)      legalább egyik szülője, törvényes képviselője a gyermek születését megelőző egy évben Balatonalmádi városában lakóhellyel rendelkezett, és
b)       a nevére Start-számlát nyitottak, valamint
c)       más önkormányzattól ezen a jogcímen támogatásban nem részesült. 
A támogatás összege egyszeri alkalommal gyermekenként 10.000,- Ft.
 2013. évben 10 gyermek részesült e támogatásban.
 
5. Étkezési térítési díjkedvezmény
 
Balatonalmádi Város Polgármestere a normatív gyermekétkeztetési kedvezményeken túl további étkezési térítési díjkedvezményt biztosíthat – a törvényes képviselő(k) kérelmére a helyi önkormányzati rendelet alapján:
a) Azon gyermeknek, akik 50 %-os normatív étkeztetési kedvezményre[1] jogosult, de a családjukban az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170 %-át (2012. évben 48.450,-Ft ) nem haladja meg, legfeljebb 20 %-ig,
b) Azon gyermeknek, akik nem jogosultak normatív étkeztetési kedvezményre, de családjukban az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170 %-át (2012. évben: 48.450,- Ft) nem haladja meg, legfeljebb 50 %-ig.
 
A polgármester étkezési térítési díjkedvezményt állapít meg annak az önálló keresettel nem rendelkező nappali oktatás munkarendje szerint középiskolai tanulmányokat folytató fiatal felnőtt részére, aki a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170 %-át nem haladja meg. A kedvezmény mértéke legfeljebb a fizetendő étkezési térítési díj 50 %-ig terjedhet.
 
      A térítési díjkedvezmény megállapítása egy évi időtartamra történik, az iskolai tanévhez illetve az bölcsődei és óvodai nevelési évhez igazodóan. A díjkedvezmény csak egy jogcímen vehető igénybe.
 
     2013. évben Balatonalmádiban lakóhellyel rendelkező gyermekek közül 39 főrészesült étkezési térítési díjkedvezményben. Tavaly az étkezési térítési díjkedvezmény összege: 478.724,- forint volt. A fenntartó az óvodában a saját konyhán keresztül, az általános iskolákban a BAKONYGASZT Zrt. által nyújtott szolgáltatással biztosítja az étkeztetést.  
    
III. Az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátások bemutatása
 
a) gyermekek napközbeni ellátása
 
 A gyermekek napközbeni ellátásaként a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését, foglalkoztatását és étkeztetését kell megszervezni azon gyermekek számára, akiknek a szülei, nevelői, gondozói munkavégzésük, munkaerőpiaci részvételt elősegítő programban képzésben való részvételük, betegségük vagy
egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni. Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátását a helyi óvodában és a kettő általános iskola napközis foglalkoztatása keretében biztosítja.
    Az ellátás igénybevétele általában önkéntes, de ha a gyermek veszélyeztetettsége megkívánja, a jegyző az ellátás igénybevételét kötelező határozatában előírhatja. Az ellátás során csak az étkezésért kell térítési díjat fizetni.  A napközbeni ellátást naponta átlagosan a helyi óvodákban 216 gyermek, az általános iskolai napközis foglalkozást 224 gyermek vette igénybe az elmúlt évben.
  
b) gyermekek átmeneti gondozása: önálló helyettes szülő
 
A Veszprém Megyei Közigazgatási Hivatal Megyei Gyámhivatala a 2003. április hó 18-án kelt 04-503-5/2003. számú határozatával a Balatonalmádi Város Önkormányzat által fenntartott önálló helyettes szülői ellátás működését Balatonalmádi város ellátási területre kiterjedően határozatlan időre engedélyezte. Az önálló helyettes szülői ellátást dr. Vidáné Spengler Anna látja el. A helyettes szülői tanácsadó feladatait változatlanul a Balatonalmádi Szociális Alapszolgáltatási Központ családgondozója végzi. 2013. évben gyermek átmeneti gondozására nem került sor. 
 
c) gyermekjóléti szolgáltatás
 
Az előterjesztés B) pontja tartalmazza.
 
IV. Felügyeleti szervek által gyámhatósági, gyermekvédelmi területen végzett szakmai  ellenőrzések tapasztalatainak, továbbá a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végzők működését engedélyező hatóság ellenőrzésének alkalmával tett megállapítások
 
2013. évben felügyeleti szervek ellenőrzés tartottak, amely során az önálló helyettes szülői szolgáltató tevékenység hatósági ellenérzését végezték. Az ellenőrzés szabálytalanságot nem állapított meg.
  
V. Jövőre vonatkozó javaslatok, célok
 
A helyettes szülő szolgáltatással kapcsolatban, a Balatonalmádi Szociális Társulás érintett településein működő önálló helyettes szülő szolgáltatás helyettes szülői hálózatba történő szervezésének lehetőségét javasolt megvizsgálni. Egyidejűleg az önálló helyettes szülői feladatok ellátására javasolt továbbá Balatonalmádi területén önálló helyettes szülő keresése.
 
VI. A bűnmegelőzési program főbb pontjainak bemutatása, valamint a gyermekkorú és a fiatalkorú bűnelkövetők számának az általuk elkövetett bűncselekmények számának, a bűnelkövetés okainak bemutatása
 
  • 2013. évben Balatonalmádi városban élő kiskorú személyek bűnelkövetése, valamint családon belüli erőszakkal érintettsége a Balatonalmádi Rendőrkapitányság adatai alapján:
 
A családon belüli erőszak csoportjába tartozó bűncselekmények körében 2 esetben indult eljárás a Balatonalmádi Rendőrkapitányságon Balatonalmádi város vonatkozásában. Egy esetben kiskorú veszélyeztetése, egy esetben pedig kiskorú elhelyezésének megváltoztatása miatt.
 
A családon belüli erőszakkal kapcsolatosan a látencia magas, hiszen a családban élő veszélyeztetett személyek gyakran évekig tűrik a bántalmazás különböző formáit, és végső elkeseredésükben fordulnak hatósági segítségért. A családi veszekedések során előforduló tettlegesség vagy egyéb bántalmazásra vonatkozó bejelentéskor minden esetben megtörténik a rendőr járőr helyszínre küldése. A bűncselekmény gyanúját azonban nem minden esetben tudja megállapítani a tapasztaltak alapján, ill. magánindítványos bűncselekmények esetén a sértett fél gyakran nem él jogaival.
 
Gyermekjóléti szolgálat felé bűncselekményben betöltött áldozati helyzete miatt kiskorú személyről négy esetben adtak jelzést4 gyermekkorú személyre vonatkozóan. Három esetben a szülők, nevelők közötti konfliktus tanúi voltak, egy esetben iskolatársa okozott testi sértést.
 
Bűnelkövető kiskorú esetében helyi lakosú gyermek tekintetében a gyermekjóléti szolgálat felé az alábbiról ment jelzés:
- 1 balatonalmádi lakosú  strandi lopást, valamint  iskolában történt testi sértést követett el.
A bűnelkövetés oka a szülői, nevelői felügyelet hiánya, hatékonyságának elégtelensége.
 
Eltűnt kiskorúszemély Balatonalmádiban két fiatalkorú személy volt: egy lakásotthonos lány és egy balatonalmádi fiú.
 
Balatonalmádi Rendőrkapitányságon 2013. évben ideiglenes távoltartással kapcsolatban ügyirat nem keletkezett.
 
A kábítószerrel visszaéléssel kapcsolatban a Rendőrkapitányság illetékességi területén 4 indított eljárásból 1 történt Balatonalmádi városában. Az elkövetők között egy helyi gyermekkorú lakos volt érintett, de kora és bizonyítottság hiánya miatt az eljárás megszűnt ellene. Látencia azonban ebben az esetben is feltételezhető, elsősorban a fogyasztással összefüggésben. Kiemelt problémát az egyre újabb pszichotróp anyagok megjelenése, azok hatásának veszélyei, ismeretlensége, illetve a fogyasztás után eltelt hosszabb idő miatti kimutathatósága és szakértői vizsgálata jelenthet.
                                          
  • A bűnmegelőzési program főbb pontjainak bemutatása
A helyi önkormányzat a közbiztonsággal összefüggő feladatait és céljait a 231/2002. (XII. 19.) számú önkormányzati határozatával elfogadott Közbiztonsági és Bűnmegelőzési koncepcióban határozta meg, melyet kétévente felülvizsgál. A koncepció szerint: a cél a közösségi biztonságkezelés meghonosítása.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a koncepció felülvizsgálatát 81/2013. (IV.25.) Öh. határozatával fogadta el. A koncepcióban
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbi intézkedési tervet fogadta el 2013. és 2014. évre:
„7.1. Humán Bizottság feladatai:
 
a) Folyamatosan figyelemmel kíséri a közbiztonsági koncepció végrehajtását és javaslatot tesz a feladatok ellátására.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
b) Együttműködik a rendőrséggel, tűzoltósággal, polgárőrséggel.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
c)      A koncepció felülvizsgálatának előkészítése
Felelős: Polgármester
Határidő: 2014. április
 
7.2. Lakosság bevonása és tájékoztatása
 
a) Biztosítani kell, hogy a lakosság a HB részére bejelentést, figyelemfelhívást, illetve javaslatokat tehessen.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
b) A bűnmegelőzési és közbiztonsági koncepció felülvizsgálatát a város honlapján közzé kell tenni.
Felelős: HB elnöke
Határidő: 2013. április 15.
 
7.3. A bűnmegelőzés össztársadalmi üggyé tétele
a) Az önkormányzat minden szerve népszerűsítse a bűnmegelőzést és teremtsen lehetőséget a lakosságnak, valamint az érintett szervezeteknek a bűnmegelőzésben való aktív részvételre.
Felelős: polgármester, bizottsági elnökök
Határidő: folyamatos
 
b) Lehetőség szerint a helyi önkormányzati rendeletekben érvényesíteni kell a bűnmegelőzési és közbiztonsági szempontokat. 
Felelős: Polgármester, HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
c) Lehetőség szerint támogatni a Polgárőrséget a Szomszédok Egymásért Mozgalom szervezésében.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
7.4. Feladatok a bűn okok és bűnalkalmak korlátozása érdekében
 
a) A már meglévő térfigyelő rendszert tovább kell működtetni, továbbfejlesztésének lehetőségét folyamatosan vizsgálni kell.
Felelős: HB elnöke, polgármester
Határidő: folyamatos
 
b) Összehangolt ellenőrzéseket kell tartani a kereskedelmi, vendéglátóipari egységeknél, valamint az időszakos és telephelyhez nem kötött árusoknál, továbbá a telephely engedéllyel rendelkezőknél.
Felelős: jegyző
Határidő: folyamatos
 
d) A közterület-felügyelők a rendőrséggel, a polgárőrséggel – a lehetőségekhez mérten – minél nagyobb számban hajtson végre közös járőrözéseket, területbejárást.
Felelős: jegyző
Határidő: folyamatos
 
e.) Gondoskodni kell a közvilágítás folyamatos ellenőrzéséről, és hiba esetén azonnali intézkedés megtételéről.
Felelős: polgármester
Határidő: folyamatos
 
7.5 Feladatok a sértetté válás kockázatának csökkentésére
 
a) Az önkormányzat információs csatornái felhasználásával népszerűsíti és ösztönzi a bűnmegelőzést.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
b) Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulásában közreműködés a Társulás közbiztonsági koncepciójának végrehajtásában.
Felelős: polgármester
Határidő: folyamatos
 
7.6. Gyermek és fiatalkorú bűnözés megelőzése és csökkentése
 
a) A HB kísérje figyelemmel a Kábítószer Egyeztető Fórum működését, segítse annak tevékenységét, s tapasztalatait hasznosítsa a bűnmegelőzési tevékenysége során. Közreműködés a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulása által létrehozott KEF tevékenységében.
Felelős: HB elnöke
Határidő: folyamatos
 
A Kelet – Balatoni Kistérségi KEF pályázati forrás hiányában a 2012-2013-as évben nem tudta megvalósítani programjait. 2013. októberében ismételten pályázott és 550 000 Ft támogatást kapott, ennek megvalósítása 2014. januártól indult, május végéig fog tartani. 4 ülést, 1 továbbképzést szervezett a KEF tagoknak, továbbá aktualizálják a drogstratégiát, és kiadvány is készül. A KEF pályázott továbbá a 2014-2015-ös időszakra is, amelynek  elbírálása folyamatban van.
 
                            
 VII. A települési önkormányzat és a civil szervezetek közötti együttműködés keretében feladatok, szolgáltatások ellátásában való részvétel leírása 
 
Balatonalmádiban működő civil szervezetek a városi rendezvényeken is részt vesznek, együttműködnek. Az általuk szervezett szabadidős programjaik szervezésében tekintettel vannak az egészség megőrzésére, a szabadidő hasznos eltöltésére, hagyományok ápolására. A civil szervezetek Balatonalmádi Város Önkormányzat Polgármestere meghívására két havonta Civil Fórumon vesznek részt.
 
Balatonalmádi, 2014. április 9.
 
       
   Keszey János                                                                         Dr. Hoffmann Gyöngyi
    polgármester                                                                                 jegyző
 


  
[1] Gyvt. 151.§ (5) bekezdése alapján a bölcsődés, óvodás, 1-8. évfolyamon nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő tanuló, gyermek, három- vagy több gyermekes család, tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

60/2014. (IV. 15.) HB határozat:
  
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
  
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a települési önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatai ellátásáról szóló átfogó értékelést elfogadja.
 
Felkéri a Jegyzőt, hogy a települési önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról szóló átfogó értékelés 1 példányát küldje meg a Veszprém Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatalának. 
  
Felelős:    Keszey János polgármester
                 dr. Hoffmann Gyöngyi jegyző 
Hivatali felelős:   Göndöcsné Sashegyi Csilla igazgatási osztályvezető 
Határidő:            2014. május 15. - átfogó értékelés továbbítása

 
Döntési javaslat

"Gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátása - átfogó értékelés"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
………/2014. (IV. 24.) Öh.  
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a települési önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatai ellátásáról szóló átfogó értékelést elfogadja.
 
Felkéri a Jegyzőt, hogy a települési önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról szóló átfogó értékelés 1 példányát küldje meg a Veszprém Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatalának. 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 05. 15.
Felelős: Keszey János
Hivatali felelős: Göndöcsné Sashegyi Csilla

« Vissza
Vissza a főmenübe