7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2014. február 27-i ülésére

Tárgy:   Balatonalmádi Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendeletének módosítása
Készítette:   Dr. Gáspár-Fekete Judit köztisztviselő
Előterjesztő:   Dr. Hoffmann Gyöngyi jegyző
Véleményező bizottság:   Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
I.                    
                                                                      
A helyi önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről szóló 370/ 2011.(XII.31.) Korm. rendelet ( továbbiakban: Ber.) állapítja meg.
A Ber.15.§ (2) bekezdése akként rendelkezik, hogy a belső ellenőrzést végző személy, vagy szervezeti egység jogállását, feladatait a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában elő kell írni.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának hatályos Szervezeti és Működési Szabályzata nem tartalmaz rendelkezést a belső ellenőrzést végző jogállására és feladataira vonatkozóan, ezáltal nem felel meg a Ber. fent hivatkozott rendelkezésének.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 308/2012.(XII.07.)   határozatával jóváhagyta a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulás ( továbbiakban: KBTT) társulási megállapodását 2013. január 1-jei hatállyal. A társulási megállapodás szerint a társulás feladata többek között a belső ellenőrzés közös szervezése. A feladatellátás keretében KBTT külső szolgáltatóval – a Szántó és Társa Szolgálattó Bt.– vel ( 9700 Szombathely, Vitéz u. 2.I/7.) – kötött megbízási szerződést a társulásba tartozó önkormányzatok és az általuk alapított költségvetési szervek belső ellenőri feladatainak ellátására, amely alapján a belső ellenőrzést külső szolgáltató végzi Balatonalmádi Város Önkormányzata vonatkozásában is.
 
A fentiek alapján a rendelet módosításával szükséges   - a külső szolgáltatóval kötött megbízási szerződésre valamint  a belső ellenőrzési rendszert szabályozó normarendszerre tekintettel - az Önkormányzat mint költségvetési szerv belső ellenőrzését végző jogállására és feladataira vonatkozó szabályokat megalkotni. A javasolt szabályozás a belső ellenőrrel történt előzetes konzultáción alapul és figyelembe veszi írásos ajánlását.
 
 A rendeletmódosítás kapcsán elvégzett előzetes hatásvizsgálatról, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§. (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet.
 
 A rendeletmódosításnak
- társadalmai hatása: Balatonalmádi lakosai érzékelik, Balatonalmádi Város Önkormányzata jogszabályi kötelezettségének eleget téve ilyen módon is biztosítani kívánja a költségvetési szerv biztonságos és kontrollált működését.    
-          költségvetési hatása a rendelet módosításának közvetlenül nincs, azonban közvetetten elősegíti a rendelet alkalmazása a szigorú költségvetési szabályok érvényesülését.
-          gazdasági hatása közvetlenül nincs, azonban a rendelet alkalmazásának követett hatása a biztonságos, kiszámítható gazdálkodás.
-           környezeti, adminisztratív hatása nincs,
-          egészségi következménye nincs.
 
A belső ellenőrzés alapvető szabályainak jogszabályba foglalását indokolja a költségvetési szerv  biztonságos és megfelelően kontrollt működésének elősegítése, amelynek elmaradása esetén a törvényességi felügyeletet gyakorló Veszprém Megyei Kormányhivatal részéről törvényességi észrevétel várható, a rendelet megalkotására való kötelezéssel, mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértés miatt
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.
 
A rendelet-tervezet nem bocsátható  társadalmi egyeztetésre Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendelete a  Szervezeti és Működési Szabályzatról   27.§. (3) bekezdése  szerint.
  
II.
 
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 25.§ (4) bekezdése szerint a köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzatát a nevelési-oktatási intézményben a nevelőtestület fogadja el. A fenntartó, működtető egyetértése szükséges akkor, ha a köznevelési intézményi SzMSz-ből a fenntartóra, működtetőre többletkötelezettség hárul.
 
A hatályos önkormányzati SzMSz szerint a Humán Bizottság hagyta jóvá - átruházott hatáskörben hozott döntésével - a köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzatát. A javasolt rendelet-módosítás szerint - a törvényben foglalt rendelkezéssel összhangban – a Képviselő-testület a Humán Bizottságra átruházza az óvoda esetében a fenntartói egyetértési jog gyakorlását, ha az intézmény SzMSz-e a fenntartóra többletkötelezettséget hárítana.
 
A rendeletmódosítás kapcsán elvégzett előzetes hatásvizsgálatról, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§. (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet.
   
 A rendeletmódosításnak
-          társadalmai hatása:  a nevelőtestület és Balatonalmádi lakosai érzékelik, hogy az Önkormányzat biztosítja   a nevelési- oktatási intézmény törvényi keretek által megszabott autonóm működését.
-          költségvetési hatása a rendelet módosításának közvetlenül nincs, azonban közvetetten elősegíti a rendelet alkalmazása a szigorú költségvetési szabályok érvényesülését.
-          gazdasági hatása közvetlenül nincs, azonban a rendelet alkalmazásának követett hatása a biztonságos, kiszámítható gazdálkodás.
-           környezeti, adminisztratív hatása nincs,
-          egészségi következménye nincs.
 
Az önkormányzat törvénybe foglalt kötelezettségét teljesíti a rendelet-módosítással, amelynek elmaradása esetén a törvényességi felügyeletet gyakorló Veszprém Megyei Kormányhivatal részéről törvényességi észrevétel várható, mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértés miatt.
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.
 
A rendelet-tervezet nem bocsátható társadalmi egyeztetésre Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról   27.§. (3) bekezdése szerint.
 
III.
 
Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről Tisztelt Képviselő-testület rendeletet kíván alkotni külön előterjesztés alapján. Ezen külön előterjesztés részét képező rendelet-tervezet 4.§ (3) bekezdése a polgármester hatáskörébe kívánja utalni a támogatási szerződés módosításáról szóló döntést abban az esetben, amennyiben a módosítás a támogatás összegét nem érinti.
Arra tekintettel, hogy Balatonalmádi Város Önkormányzatának hatályos Szervezeti és Működési Szabályzata nem rendelkezik e körben a döntési jog polgármesterre történő átruházásáról, szükséges Szervezeti és Működési Szabályzat módosítása.
 
A rendeletmódosítás kapcsán elvégzett előzetes hatásvizsgálatról, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§. (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet.
 
A rendeletmódosításnak
- társadalmai hatása: elősegíti az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtott támogatásoknak a jogszabályi keretek közötti rugalmas és gyors közvetítését  a településen tevékenykedő civil szervezetek, illetve itt lakó állampolgárok számára,
- költségvetési gazdasági, környezeti, adminisztratív, egészségi hatása nincs.
 
A szabályozást a képviselő-testületi hatáskör átruházásának törvényes rendje indokolja, amely  elmaradása esetén a törvényességi felügyeletet gyakorló Veszprém Megyei Kormányhivatal részéről törvényességi észrevétel várható.
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.
 
A rendelet-tervezet nem bocsátható társadalmi egyeztetésre Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról   27.§. (3) bekezdése szerint.
   
Tisztelt Képviselő-testület!
 
Kérem, hogy a fenti előterjesztést megvitatni, a rendeletmódosításokat elfogadni szíveskedjenek.
  
Balatonalmádi, 2014. február 13.
 
 
Tisztelettel:
 
                                                                                             Keszey János
                                                                                             polgármester

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

 
18/2014. (II.18.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2014. március 1-jei hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
Az SzMSz VI. fejezet A Hivatal működése, új 6.7 . pont alá tartozó alcímmel és az alábbi rendelkezéssel egészül ki:
„6.7. Belső ellenőrzési feladatellátás:
a.          A belső ellenőrzés független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység, amelynek célja, hogy az ellenőrzött szervezet működését fejlessze és eredményességét növelje.
b.          A belső ellenőrzés az ellenőrzött szervezet céljai elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, fejleszti az ellenőrzött szervezet kockázatkezelési, ellenőrzési és irányítási eljárásainak hatékonyságát.
c.           A jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, valamint a gazdaságosságot, hatékonyságot és eredményességet vizsgálva a belső ellenőrzés megállapításokat és ajánlásokat fogalmaz meg a Balatonalmádi Városgondnokság Vezetője részére.
d.          A belső ellenőri feladatokat - figyelemmel Balatonalmádi Város Képviselő-testületének 308/2012.(XII.07.) határozatára - a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulása és külső szolgáltató közötti megbízási szerződés alapján Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozásban külső szolgáltató látja el.
e.            A külső szolgáltató funkcionális függetlenségét a költségvetési szerv vezetője biztosítja, különösen az alábbiak tekintetében:
a)      az éves ellenőrzési terv kidolgozása, kockázatelemzési módszerek alapján és soron kívüli ellenőrzések figyelembevételével,
b)      az ellenőrzési program elkészítése és végrehajtása,
c)      az ellenőrzési módszerek kiválasztása,
d)      következtetések és ajánlások kidolgozása, ellenőrzési jelentés készítése.
f.            A külső szolgáltató belső ellenőr feladata:
a)      elemezni, vizsgálni, értékelni a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
b)      elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
c)      elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
d)      a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetője valamint a jegyző számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a belső kontrollrendszerek (ideértve a FEUVE-t is) javítás, továbbfejlesztése érdekében;
e)      ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzőse, illetve feltárása érdekében;
f)        nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
g)      elvégezni a belső ellenőrzési tevékenység minőségértékelését;
h)      a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.
g.          A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató munkáját a vonatkozó jogszabályok, az illetékes miniszter által közzétett módszertani útmutatók, a belső ellenőrzési standardok és a jegyző által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.
h.          Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető kockázatelemzés alapján stratégiai tervet és éves ellenőrzési tervet készít tárgyévet megelőző év november 30-ig. Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatalvonatkozó éves ellenőrzési tervét Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az előző év december 31-ig hagyja jóvá.
i.            A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, valamint a nemzetgazdasági miniszter által közzétett módszertani útmutató figyelembevétel éves összefoglaló ellenőrzési jelentést készít.
j.            A Hivatal belső kontrollrendszeréért a jegyző felelős, aki köteles a Hivatal minden szintjén érvényesülő és megfelelő kontrollkörnyezetet, kockázatkezelési rendszert, kontrolltevékenységeket, információs és kommunikációs rendszert és monitoring rendszert kialakítani és működtetni. Ennek érdekében a jegyző köteles olyan szabályzatokat kiadni, folyamatokat kialakítani és működtetni a szervezeten belül, amelyek biztosítják a rendelkezésre álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
k.           A jegyző köteles elkészíteni és rendszeresen aktualizálni az ellenőrzési nyomvonalat, amely a Hivatal működési folyamatainak szöveges és táblázatba foglalt leírása, amely tartalmazza különösen a felelősségi és információs szinteket és kapcsolatokat, irányítási és ellenőrzési folyamatokat, lehetővé téve azok nyomon követését és utólagos ellenőrzését.
l.            A jegyző köteles szabályozni a szabálytalanságok kezelésének rendjét, valamint köteles kockázatkezelési rendszert működtetni.
m.        A jegyzőnek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről szóló 370/ 2011.(XII.31.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet szerinti nyilatkozatban köteles értékelni a belső kontrollrendszer minőségét.
A 305/ 2012.(XII.7.) önkormányzati határozattal jóváhagyott közös önkormányzati hivatali SzMSz egyéb pontjai nem módosulnak.
A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a dokumentum aláírására Felsőörs Község Képviselő-testületének jóváhagyó határozata birtokában.
 
Felelős:                       Keszey János polgármester
Hivatali felelős:         dr. Hoffmann Gyöngyi jegyző
Határidő:                   2014. március 1.

 
Döntési javaslat

"A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló önkormányzati rendelet módosítása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
……../2014. (………) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
   
Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva   a következőket rendeli el:
 
1.§ Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013.(I.31.) rendelete (továbbiakban: rendelet) a következő 11/A.  alcímmel egészül ki: 
„11/A. A belső ellenőrzés
 
43/A. § (1) A belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő működtetéséről és függetlenségének biztosításáról a jegyző gondoskodik külső szolgáltató bevonásával.
(2) A belső ellenőrzést végző személy vagy szervezet tevékenységét a jegyzőnek   közvetlenül alárendelve végzi, jelentéseit közvetlenül a jegyzőnek küldi meg.
(3) A feladatellátás részletes szabályait a 5. függelék tartalmazza.”
  
2.§  A rendelet 5. függelékkel egészül ki, mely e rendelet 1. függeléke.

3.§ A rendelet 3. melléklete 2.) Humán Bizottság 3.1. pontja helyébe a következő 2.) 3.1. pont lép:
 
„3.1.jóváhagyja a közművelődési, közgyűjteményi intézmény szervezeti és működési szabályzatát, az óvoda esetében gyakorolja a fenntartó egyetértési jogát a köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzatának azon rendelkezése tekintetében, amely mint fenntartóra  többletkötelezettséget hárít.”
 
4.§ A rendelet 4. melléklete a következő 24 .ponttal egészül ki:
 
„24. Dönt az  államháztartáson kívüli forrás átadása és átvétele céljából kötött támogatási szerződés módosításáról, akkor, ha a  módosítás nem a támogatási összegre vonatkozik.”
           
5.§ E rendelet 2014. március 1. napján lép hatályba.
 
  
Keszey János                                                         dr. Hoffmann Gyöngyi
polgármester                                                                        jegyző
                  
  
1. függelék a …/2014.(…) önkormányzati rendelethez
 
A belső ellenőrzés rendjéről:
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban Áht.), a végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet, továbbá a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ber.) alapján Balatonalmádi Város  Önkormányzata és az általa irányított költségvetési szervek és ellátott közfeladatok belső ellenőrzését külső erőforrás bevonásával látja el.
 
A belső ellenőrzési tevékenység független, belső ellenőri nyilvántartásba vett - s ezt évente igazoló - személy foglalkoztatását biztosító külső erőforrás (szervezet) bevonásával kerül ellátása.
 
A feladatellátás részletes szabályait a Balatonalmádi Város Önkormányzata Belső Ellenőrzési Kézikönyve, Balatonalmádi Közös Önkormányzati Hivatal belső ellenőrzésével kapcsolatos szabályzatai  tartalmazzák.
 
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény alapján a jegyző köteles olyan pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszert működtetni, mely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
Az Áht. 69.§ (2) bekezdés alapján a belső kontrollrendszer – beleértve a belső ellenőrzést – létrehozásáért, működtetéséért és fejlesztésért a költségvetési szerv vezetője felelős az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók figyelembevételével.
A fentiek és az Áht. 70.§ (1) bekezdés alapján a belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő működtetéséről és függetlenségének biztosításáról a jegyző, mint a költségvetési szerv vezetője köteles gondoskodni.
A belső ellenőrzés bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység keretében a jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, a tervezést, gazdálkodást, és a közfeladatok ellátását vizsgálva megállapításokat és javaslatokat fogalmaz meg a költségvetési szerv vezetője részére, annak érdekében, hogy az ellenőrzött szerv működését fejlessze és eredményességét növelje.
A belső ellenőrzési tevékenység során szabályszerűségi, pénzügyi, rendszerellenőrzéseket, teljesítmény-ellenőrzéseket, illetve informatikai ellenőrzéseket kell végezni.
 
A belső ellenőrzés szakmai gyakorlatának nemzetközi normái szerint a belső ellenőrzési tevékenységnek értékelnie kell a vizsgált szervezet irányítását, működését és információs rendszerét fenyegető kockázatokat a pénzügyi és működési adatok megbízhatósága és zártsága, a működési folyamatok hatékonysága és eredményessége, a vagyonvédelem, a törvények, a szabályzatok, irányelvek, eljárások és szerződések betartása területén.
A központi jogszabályok, a központi jogharmonizációs és koordinációs feladatkörében a minisztérium által kiadott Módszertani Útmutatók standardizált módon meghatározzák, illetve segítik a tervezést, a tárgyévre tervezett belső ellenőrzési tevékenységet.
A belső ellenőrzés általános stratégiai célja, hogy rendszerszemléletű megközelítéssel, a kockázatkezelési, kontroll és szervezetirányítási rendszerek módszeres értékelésével, javításával hozzájáruljon az önkormányzat gazdasági programjában meghatározott célkitűzések eléréséhez.
 
Az ellenőrzési feladatok végrehajtásának elsődleges célja:
- Balatonalmádi Város Önkormányzata és intézményei zavartalan, szabályszerű működésének támogatása,
- az eszközökkel és forrásokkal való hatékony gazdálkodás elősegítése, vagyonvédelem.
 
A fenti célok elérése érdekében biztosított a belső ellenőrök függetlensége.
 
A belső ellenőrzés tevékenységének megszervezése négy éves időszakot magába foglaló stratégiai terv és éves ellenőrzési terv alapján történik.
A belső ellenőrzés feladattervét kockázatelemzés alapján hajtja végre.
 
A belső ellenőrzés fontos feladata a potenciális hibák megelőzése érdekében, hogy a megjelenő új, illetve jelentős mértékben módosuló jogszabályok értelmezéséhez, egységes végrehajtásához segítséget nyújtson, együttműködve az ellenőrzött költségvetési, illetve egyéb szervezettel.
A jogszabályokban, valamint az illetékes miniszter által kibocsátott Módszertani Útmutatóban foglaltak szerint a belső ellenőrzés hangsúlyának folyamatosan át kell helyeződnie a lényegi feladatára, a kockázatokat kezelni hivatott kontroll rendszer értékelésére. A belső ellenőrzésnek bizonyosságot kell nyújtania a szerv vezetőjének az általa kiépített és működtetett pénzügyi irányítási és kontroll rendszerek megfelelőségét illetően.
 
A helyi önkormányzatokra vonatkozó általános hatásköri szabályok szerint a képviselő-testület hatáskörébe tartozik az éves belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
 
Az egyes ellenőrzések lefolytatásának eljárási szabályai a Ber. alapján kerülnek ellátásra.
 
Tekintettel arra, hogy a belső ellenőrzés külső szakértő igénybe vételével kerül ellátásra, ezért a belső ellenőrzési vezetői feladatok is általa kerülnek ellátásra.
 
A belső ellenőrzés függetlenségét biztosító szervezeti felépítést a Belső ellenőrzési kézikönyv tartalmazza.
 
A belső ellenőrzést végző szerv képviseletében eljáró belső ellenőr feladatainak maradéktalan ellátása érdekében az ellenőrzött szerv, illetve szervezeti egység
        bármely helyiségébe beléphet,
        számára akadálytalan hozzáférést kell biztosítani valamennyi irathoz, adathoz és informatikai rendszerhez,
        kérésére az ellenőrzött szerv, illetve szervezeti egység bármely dolgozója köteles szóban vagy írásban információt szolgáltatni.
 
A belső ellenőrzést végző szerv képviseletében eljáró belső ellenőr az ellenőrzött szervnél, illetve szervezeti egységnél
        államtitkot, szolgálati titkot, üzleti titkot tartalmazó iratokba és más dokumentumokba is betekinthet, azokról másolatot, kivonatot kérhet, illetve
        személyes adatokat kezelhet, a jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával.”
 
    I n d o k o l á s
 
Általános indokolás
 
Az önkormányzat szervezeti és működési  szabályzatának módosítására azért volt szükség, hogy a belső ellenőrzés rendszerére vonatkozó jogszabályi kötelezettségnek eleget tegyen. Ennek keretében szabályozásra került a belső ellenőrzésben részt vevők jogállása és feladatköre.
Szükséges volt továbbá az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről szóló rendelet tartalmára tekintettel módosítani a képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreire vonatkozó rendelkezéseket is.
 
Részletes indokolás
 
1. §-hoz
 
E szakasz rögzíti, hogy a belső ellenőrzési rendszer jogszabályi előírásoknak való megfelelő kiépítéséért és működtetéséért a jegyző felelős. A belső ellenőrzési feladatok ellátása   külső szolgáltató igénybevételével  történik a 5. függelékbe foglalt működtetés szerint.
  
2. §-hoz
 
E szakasz a rendelet részévé teszi belső ellenőrzési feladatellátás részletszabályait tartalmazó  függeléket.
 
3.§-hoz
 
E szakasz rögzíti, hogy a polgármester átruházott hatáskörben dönt a az államháztartáson kívüli forrás átadása és átvétele céljából kötött támogatási szerződés módosításáról, abban az esetben, ha a módosítás nem érinti a támogatási összeget.
 
4.§-hoz
 
E szakasz rögzíti, hogy a Humán Bizottság átruházott hatáskörben dönt a  közművelődési, közgyűjteményi intézmény szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyásáról, míg az óvoda esetében egyetértési jogot gyakorol az óvoda szervezeti  és működési szabályzatának azon rendelkezése tekintetében, amely alapján mint fenntartóra, működtetőre többletkötelezettség hárul. A Humán Bizottság egyetértése az adott szervezeti és működési szabályzati rendelkezés érvényességének feltétele.
  
5.§-hoz
 
E szakasz a  hatályba léptető rendelkezést tartalmazza.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe