12. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2014. február 27-i ülésére

Tárgy:   Balatonalmádi Városgondnokság Szervezeti és Működési Szabályzata módosítása
Készítette:   Agg Z. Tamás önkormányzati intézmény vezető, Dr. Gáspár-Fekete Judit köztisztviselő
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!
 
A helyi önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről szóló 370/ 2011.(XII.31.) Korm. rendelet ( továbbiakban: Ber.) állapítja meg.
 
A Ber.15.§ (2) bekezdése akként rendelkezik, hogy a belső ellenőrzést végző személy, vagy szervezeti egység jogállását, feladatait a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában elő kell írni.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testülete 308/2012.(XII.07.) határozatával jóváhagyta a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulás (továbbiakban: KBTT) társulási megállapodását 2013. január 1-jei hatállyal. A társulási megállapodás szerint a társulás feladata többek között a belső ellenőrzés közös szervezése. A feladatellátás keretében  KBTT külső szolgáltatóval – a Szántó és Társa Szolgálattó Bt.– vel ( 9700 Szombathely, Vitéz u. 2.I/7.) – kötött megbízási szerződést a társulásba tartozó önkormányzatok és az általuk alapított költségvetési szervek belső ellenőri feladatainak ellátására, amely alapján a belső ellenőrzést külső szolgáltató végzi Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozásában is.
 
Balatonalmádi Városgondnokság Szervezeti és Működési Szabályzata 2010. június 1- hatállyal módosításra került a külső szolgáltató bevonására tekintettel, azonban a szükséges szabályozást tovább pontosítani a belső ellenőr feladatainak meghatározásával annak érdekében, hogy a szabályzat Ber. előírásírásainak maradéktalanul megfeleljen.
 
Fentiekre tekintettel kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a szabályzat módosítását megtárgyalni, és jóváhagyni szíveskedjen.
  
Balatonalmádi, 2014. február 12.
                                                                       Tisztelettel :
 
                                                                                             
                                                                                                 Keszey János
                                                                                                  polgármester


Döntési javaslat

"A Városgondnokság SzMSz-ének módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

 Határozati javaslat:
……./2014. (II. 27.) Öh.
  
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 309/2009.(IX.24.) önkormányzati határozatával elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2014. március 1-i hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
Az SzMSz IV. fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai 13. pontja helyébe az alábbi 13. pont lép:
 
„13. Belső ellenőrzési feladatellátás:
 
13.1.A belső ellenőrzés független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység, amelynek célja, hogy az ellenőrzött szervezet működését fejlessze és eredményességét növelje.
13.2.A belső ellenőrzés az ellenőrzött szervezet céljai elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, fejleszti az ellenőrzött szervezet kockázatkezelési, ellenőrzési és irányítási eljárásainak hatékonyságát.
13.3.A jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, valamint a gazdaságosságot, hatékonyságot és eredményességet vizsgálva a belső ellenőrzés megállapításokat és ajánlásokat fogalmaz meg a Balatonalmádi Városgondnokság Vezetője részére.
13.4.A belső ellenőri feladatokat - figyelemmel Balatonalmádi Város Képviselő-testületének 308/2012.(XII.07.) határozatára - a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulása és külső szolgáltató közötti megbízási szerződés alapján Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozásban külső szolgáltató látja el.
13.5. A külső szolgáltató funkcionális függetlenségét a költségvetési szerv vezetője biztosítja, különösen az alábbiak tekintetében:
a)      az éves ellenőrzési terv kidolgozása, kockázatelemzési módszerek alapján és soron kívüli ellenőrzések figyelembevételével,
b)      az ellenőrzési program elkészítése és végrehajtása,
c)      az ellenőrzési módszerek kiválasztása,
d)      következtetések és ajánlások kidolgozása, ellenőrzési jelentés készítése.
13.6.A külső szolgáltató belső ellenőr feladata:
a)      elemezni, vizsgálni, értékelni a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
b)      elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
c)      elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
d)      a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetője valamint a jegyző számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a belső kontrollrendszerek (ideértve a FEUVE-t is) javítás, továbbfejlesztése érdekében;
e)      ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzőse, illetve feltárása érdekében;
f)        nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
g)      elvégezni a belső ellenőrzési tevékenység minőségértékelését;
h)      a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belső ellenérzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.
13.7.A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató munkáját a vonatkozó jogszabályok, az illetékes miniszter által közzétett módszertani útmutatók, a belső ellenőrzési standardok és a jegyző által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.
13.8.Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető kockázatelemzés alapján stratégiai tervet és éves ellenőrzési tervet készít tárgyévet megelőző év november 30-ig. Balatonalmádi Városgondnokság vonatkozó éves ellenőrzési tervét Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az előző év december 31-ig hagyja jóvá.
13.9.A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, valamint a nemzetgazdasági miniszter által közzétett módszertani útmutató figyelembevétel éves összefoglaló ellenőrzési jelentést készít.
13.10.                      Balatonalmádi Városgondnokság vezetője közreműködik az éves ellenőrzési terv kidolgozásában, jóváhagyja az ellenőrzési programot, folyamatosan értékeli az ellenőrzések tapasztalatait és azok alapján a szükséges intézkedéseket megteszi, illetve kezdeményezi.”
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 03. 01.
Felelős: Keszey János
Hivatali felelős: Zana András

« Vissza
Vissza a főmenübe