13. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2010. május 27-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a Városgondnokság Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítására
Készítette:   Agg Z. Tamás önkormányzati intézmény vezető, Szlovik Józsefné önkormányzati intézmény gazdasági vezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Gazdasági Bizottság

 

   
Tisztelt Képviselő-testület !
  
Balatonalmádi Városgondnokság elkészítette a Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását.
A módosításra a szakfeladatok változása, a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség, és a belső ellenőrzés előírásának módosítása miatt került sor, a határozati javaslatban felsoroltak szerint.
 
Fentiekre hivatkozva kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a szabályzatot megtárgyalni, és jóváhagyni szíveskedjen.
  
Balatonalmádi, 2010. május 7.
 
                                                                                              T i s z t e l e t t e l :  
                                                                                             
                                                                                                  Keszey János
                                                                                                  polgármester
 

 


Döntéshozói vélemények

Gazdasági Bizottság  

92/2010. (V. 17.) GB. sz. határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Gazdasági Bizottság az alábbi határozat elfogadását javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a Balatonalmádi Városgondnokság 309/2009.(IX.24. Öh. határozattal elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2010. június 1-i hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
1.      Az SzMSz I.fejezet Általános Rendelkezések 3. pontjában a feladatellátást szolgáló vagyon az alábbiakkal egészül ki:
       Véghelyi D. u. 10. sz. alatti, 30629 m2 területű sportpálya
Balatonalmádi, Baross G u. 60/a sz (4444 hrsz) alatti 2765 m2 alapterületű piac megnevezésű ingatlan
 
2.      Az SzMSz II. fejezet Intézmény feladatai az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
      Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                        931102-1
      Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                        931102-2
            Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                
931102-3
 
 
 
 
 
 
3.      Az SzMSz III. fejezet Az Intézmény szervezeti felépítése és működési rendszere 1. pontjában az intézmény engedélyezett létszáma a költségvetésben engedélyezett létszámra került módosításra
 
4.      Az SzMSz IV.fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai az alábbi 10.4 ponttal egészül ki:
      Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség az intézményben:
         a.) Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény  
              alapján az intézmény dolgozói közül vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek:
-                                             intézményvezető
-                                             gazdasági vezető
-                                             pénztáros
         b.) A vagyonnyilatkozat tétel rendje
·                    Az érintett közalkalmazottak első ízben 2010. június 30-ig kötelesek vagyonnyilatkozat – tételre, ezt követően kétévenként, jogviszony megszűnését követően haladéktalanul.
·                    A közalkalmazott és vele egy háztartásban élő hozzátartozója vagyongyarapodását az adózás rendjéről szóló törvény szerint kell bevallani.
·                    A vagyonnyilatkozat tétel napján fennálló érdekeltségi és vagyoni helyzetről, valamint a vagyonnyilatkozat tétel időpontját megelőző öt naptári évben szerzett bármilyen jogviszonyból származó jövedelemről kell kitölteni.
·                    A vagyonnyilatkozat őrzése a munkáltató kötelezettsége.
·                    Aki a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét megtagadja, megbízását ill. jogviszonyát meg kell szüntetni. A jogviszony megszűnésétől számított három évig vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó munkakört, beosztást nem láthat el.
·                    A vagyonnyilatkozatot két példányban a törvény mellékletében meghatározottak szerint kell kitölteni és a kötelezett által valamennyi oldalán aláírva példányonként külön-külön zárt borítékba kell elhelyezni. A vagyonnyilatkozatot elektronikus úton is ki lehet tölteni, az aláírásnak ez esetben is eredetinek kell lennie. A nyilatkozó és az őrzésért felelős a boríték lezárására szolgáló felületen elhelyezett aláírásával egyidejűleg igazolja, hogy a nyilatkozat átadására zárt borítékban került sor.
·                    Az őrzésért felelős személy a nyilatkozatot nyilvántartási azonosítóval látja el. A nyilatkozat egyik példánya a nyilvántartásba vétel után a kötelezettnél marad, a másik példány az őrzésért felelős az egyéb iratoktól elkülönítetten kezeli.
·                    A vagyonnyilatkozatot tartalmazó borítékot csak a vagyongyarapodási vizsgálat során az eljáró szerv bonthatja ki.
·                    Ha a kötelezett vagyoni helyzetére vonatkozó valamely bejelentés szerint alaposan feltételezhető, hogy vagyongyarapodása a nyilatkozattételi kötelezettségét megalapozó jogviszonyából, illetve az őrzésért felelős által egyéb törvényes forrásból származó jövedelme alapján nem igazolható, az őrzésért felelős a nyilatkozattételre kötelezettet meghallgatja. Meghallgatására érdekképviselet jelenlétében jegyzőkönyvvezetés mellett kerülhet sor. A meghallgatás szabályait szabályzatban kell rögzíteni.       
 
5.      Az SzMSz IV.fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai 13. pontja az alábbiakra módosul:
13. A  belső ellenőrzés rendje:  
Az intézmény belső ellenőrzési és belső ellenőrzési vezetői feladatait társult feladatellátásban - a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása Társulási megállapodás 5. pontja szerint, a társult önkormányzatok intézményei, költségvetési szervei számára – a KBTT külső szolgáltató bevonásával látja el.
A belső ellenőrzés magában foglalja az intézményben folyó tevékenységgel kapcsolatos szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer- és teljesítmény-ellenőrzéseket, megbízhatósági ellenőrzéseket, illetve informatikai rendszerellenőrzéseket a belső ellenőrzésre vonatkozó jogszabályokban meghatározottak szerint.
Az ellenőrzések tapasztalatait az intézményvezető folyamatosan értékeli és azok alapján a szükséges intézkedéseket megteszi, illetve kezdeményezi.
 
Felelős: Agg Z Tamás intézményvezető
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: 2010. június 1.
 
Felelős: Dr. Kutics Károly GB elnök
Határidő: 2010. május 27. KT ülés
Hivatali felelős: Kovács Piroska aljegyző
 

 
Döntési javaslat

"A Városgondnokság SzMSz-ének módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

  Határozati javaslat:

……./2010.(V.27.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a Balatonalmádi Városgondnokság 309/2009.(IX.24. Öh. határozattal elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását 2010. június 1-i hatállyal az alábbiak szerint jóváhagyja:
1.      Az SzMSz I.fejezet  Általános Rendelkezések 3. pontjában a feladatellátást szolgáló vagyon az alábbiakkal egészül ki:
             Véghelyi D. u. 10. sz. alatti, 30629 m2 területű sportpálya
Balatonalmádi, Baross G u. 60/a sz (4444 hrsz) alatti 2765 m2 alapterületű piac megnevezésű ingatlan
 
2.      Az SzMSz II. fejezet Intézmény feladatai az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
            Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                        931102-1
            Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                        931102-2
            Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése                
931102-3
 
 
 
 
 
 
3.      Az SzMSz III. fejezet Az Intézmény szervezeti felépítése és működési rendszere 1. pontjában az intézmény engedélyezett létszáma a költségvetésben engedélyezett létszámra került módosításra
 
4.      Az SzMSz  IV.fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai az alábbi 10.4 ponttal egészül ki:
      Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség az intézményben:
         a.) Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény  
              alapján az intézmény dolgozói közül vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek:
-         intézményvezető
-         gazdasági vezető
-         pénztáros
         b.) A vagyonnyilatkozat tétel rendje
  • Az érintett közalkalmazottak első ízben 2010. június 30-ig kötelesek vagyonnyilatkozat – tételre, ezt követően kétévenként, jogviszony megszűnését követően haladéktalanul.
  • A közalkalmazott és vele egy háztartásban élő hozzátartozója vagyongyarapodását az adózás rendjéről szóló törvény szerint kell bevallani.
  • A vagyonnyilatkozat tétel napján fennálló érdekeltségi és vagyoni helyzetről, valamint a vagyonnyilatkozat tétel időpontját megelőző öt naptári évben szerzett bármilyen jogviszonyból származó jövedelemről kell kitölteni.
  • A vagyonnyilatkozat őrzése a munkáltató kötelezettsége.
  • Aki a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét megtagadja, megbízását ill. jogviszonyát meg kell szüntetni. A jogviszony megszűnésétől számított három évig vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó munkakört, beosztást nem láthat el.
  • A vagyonnyilatkozatot két példányban a törvény mellékletében meghatározottak szerint kell kitölteni és a kötelezett által valamennyi oldalán aláírva példányonként külön-külön zárt borítékba kell elhelyezni. A vagyonnyilatkozatot elektronikus úton is ki lehet tölteni, az aláírásnak ez esetben is eredetinek kell lennie. A nyilatkozó és az őrzésért felelős a boríték lezárására szolgáló felületen elhelyezett aláírásával egyidejűleg igazolja, hogy a nyilatkozat átadására zárt borítékban került sor.
  • Az őrzésért felelős személy a nyilatkozatot nyilvántartási azonosítóval látja el. A nyilatkozat egyik példánya a nyilvántartásba vétel után a kötelezettnél marad, a másik példány az őrzésért felelős az egyéb iratoktól elkülönítetten kezeli.
  • A vagyonnyilatkozatot tartalmazó borítékot csak a vagyongyarapodási vizsgálat során az eljáró szerv bonthatja ki.
  • Ha a kötelezett vagyoni helyzetére vonatkozó valamely bejelentés szerint alaposan feltételezhető, hogy vagyongyarapodása a nyilatkozattételi kötelezettségét megalapozó jogviszonyából, illetve az őrzésért felelős által egyéb törvényes forrásból származó jövedelme alapján nem igazolható, az őrzésért felelős a nyilatkozattételre kötelezettet meghallgatja. Meghallgatására érdekképviselet jelenlétében jegyzőkönyvvezetés mellett kerülhet sor. A meghallgatás szabályait szabályzatban kell rögzíteni.    
 
5.      Az SzMSz IV.fejezet Az Intézmény működésének főbb szabályai 13. pontja az alábbiakra módosul:
13. A  belső ellenőrzés rendje:  
Az intézmény belső ellenőrzési és belső ellenőrzési vezetői feladatait társult feladatellátásban - a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása Társulási megállapodás 5. pontja szerint, a társult önkormányzatok intézményei, költségvetési szervei számára – a KBTT külső szolgáltató bevonásával látja el.
A belső ellenőrzés magában foglalja az intézményben folyó tevékenységgel kapcsolatos szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer- és teljesítmény-ellenőrzéseket, megbízhatósági ellenőrzéseket, illetve informatikai rendszerellenőrzéseket a belső ellenőrzésre vonatkozó jogszabályokban meghatározottak szerint.
Az ellenőrzések tapasztalatait az intézményvezető folyamatosan értékeli és azok alapján a szükséges intézkedéseket megteszi, illetve kezdeményezi.
 
Felelős:               Agg Z Tamás intézményvezető
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:            2010. június 1.
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe