18. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2010. június 24-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti üzlethelyiség ügyében (pályázat elbírálása)
Készítette:   Lisztesné Biermann Mária köztisztviselő
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi Bizottság, Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület !
 
A 8220 Balatonalmádi, Baross G. u. 4. szám alatti, 38,9 m2 alapterületű üzlethelyiség hasznosítása érdekében a Képviselő-testület 2010. márciusi ülésén, 85/2010. (III.25.) Öh. számú határozatával döntött arról, hogy az üzlethelyiség bérbeadására nyilvános pályázatot ír ki. A pályázati eljárás eredménytelen volt, ezért ismételt pályázat kiírására került sor a Képviselő-testület 151/2010. (V.27.) Öh. számú határozata alapján.
 
Bérleti szerződés időtartama:
Határozott időtartamra, 2010. július 01-től minimum 2015. december 31-ig szól.
 
A minimális bérleti díj összege 2010. évre vonatkozóan:
800.000,- Ft + Áfa,
melyből a törtévre vonatkozó bérleti díj fizetendő.
 
A bérleti díj első részlete a szerződéskötéssel egyidejűleg fizetendő.
 
A bérleti díj továbbiakban negyedévi egyenlő részletekben, negyedévente előre, a tárgynegyedév első hónap 10.-ig fizetendő, továbbiakban a bérleti díj évente, első ízben 2011. január 1-i hatállyal a tárgyévet megelőző év KSH által közzétett fogyasztói árindex mértékével emelkedik.

 

 

Üzletkör:
Az üzlethelyiség bérbeadását az Önkormányzat „Az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására és elidegenítésére vonatkozó” 10/1996.(VI.27.) Ör. számú rendeletben foglalt előírások betartása mellett profilkötöttség nélkül hirdeti meg. (Kivéve szexuális termék árusítása és játékterem profil). Az üzlet működéséhez szükséges engedélyeket a Bérlő köteles beszerezni.
A bérleti díj nem tartalmazza a rezsiköltségeket, amelyek az alábbiak szerint terhelik a Bérlőt:
 
Víz- és csatornadíj:
A díj elszámolása a külön beépített főmérők leolvasása alapján történik.
Rendelkezésre álló kontingens ivóvízre és csatornára 0,2 m3/nap
A Bérlőnek a DRV. Zrt.-vel közüzemi szerződést kell kötnie.
 
Áram:
Külön főmérőn keresztül történik az áramellátás.
Lekötött teljesítmény: 20 A
 
Szemétszállítás:
A bérleti díj a bérlemény területén keletkező hulladék elszállításának díját nem foglalja magában. A Bérlő köteles a tevékenység folytatása során keletkezett hulladék elszállítására szerződést kötni az arra jogosult szolgáltatóval.
 
A fűtés és melegvíz-előállítás:
Jelenleg az ingatlanban nincs fűtés és melegvízellátás. A gáz csatlakozási lehetőség biztosított.
 
Egyéb feltételek:
Az érintésvédelmi felülvizsgálatról, valamint az érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálatról a Bérlőnek kell gondoskodnia saját költségére. A Bérlő köteles az épület hőszigeteléssel együtt történő homlokzat-felújítását az Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében legkésőbb 2010. október 15-ig elvégezni. A homlokzat felújítási munkák költségének 50 %-át az Önkormányzat a munka elvégzését követően, a Bérlő által benyújtott számla alapján, 2 részletben maximum 600.000,-Ft + ÁFA összegben legkésőbb 2010. december 15-ig téríti meg a Bérlő részére.
 
Az üzlethelyiségben a bérlőnek saját költségére, visszatérítési igény nélkül kell elvégeznie az alábbi munkálatokat:
·        A bérleményen belül az elektromos vezetékek, szerelvények cseréje, és a keletkezett hibák kijavítása.
·        A bérleményben lévő összes vizes vezeték, szerelvény javítása, szükség szerinti cseréje, berendezések cseréje, dugulások elhárítása.
·        A falfelületek festése, meszelése, ajtók, ablakok mázolása.
·        Ajtók, ablakok zárjainak javítása és cseréje, vasalások cseréje, szükséges passzítások elvégzése.
·        A helyiséghez tartozó üzlethomlokzat (portál), biztonsági berendezések karbantartása, továbbá a Bérlő tevékenysége érdekében szükséges felújítása, pótlása, illetve cseréje.
·        A helyiség vakolatainak és burkolatainak felújítása, illetve pótlása.
·        Az épület olyan központi berendezéseinek karbantartása, amelyeket a Bérlő kizárólagosan használ, illetve tart üzemben.
·        A helyiséghez tartozó ajtók, ablakok cseréje. (A homlokzati nyílászárók cseréje, amennyiben nem a jelenlegi állapot szerint történik, építési engedély köteles. Az engedélyeztetés költségei a Bérlőt terhelik.)
·        A bérleti időtartam lejárta után a bérbeadó nem kötelezi a Bérlőt az eredeti állapot visszaállítására, a Bérlőnek a helyiséget rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban kell átadnia és jogosult ingóságait valamint egyéb tárgyi eszközeit leszerelni és elvinni.
 
Pályázati jogosultak köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
 
A pályázatot a döntésben foglaltak szerint meghirdettük.
 
A pályázati ajánlatokat zárt cégjelzés nélküli borítékban személyesen, vagy meghatalmazott útján a Polgármesteri Hivatal (Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1.) Építési osztályán a 22. sz. hivatali helyiségben kell benyújtani, ügyfélfogadási időben, legkésőbb 2010. június 14., hétfő 11.00 óráig.
 
A pályázatok bontására  2010. június 15-én 15.00 órakor nyilvánosan kerül sor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében. A bontás után a Gazdasági Bizottság a benyújtott pályázatokat értékeli és javaslatot ad annak elbírálására.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a határozati javaslatokban foglaltak szerint dönteni szíveskedjen.
 
 
Balatonalmádi, 2010. június 8.
                                                                                              Keszey János
                                                                                              polgármester
 

 


Döntéshozói vélemények

Gazdasági Bizottság  

113/2010. (VI. 15.) GB. sz. határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Gazdasági Bizottság az alábbi határozat elfogadását javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 151/2010. (V.27.) Öh. számú határozatával a 8220 Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti, 38,9 m2alapterületű üzlethelyiség nyilvános pályázat útján történő bérbeadására ismételten kiírt pályázatra:
 
a PIPISPRING Kft. pályázó által benyújtott pályázatot érvénytelennek, a pályázati eljárást érvényesnek és eredménytelennek nyilvánítja.
 
Utasítja a Polgármestert, hogy a döntésről az érintetteket  értesítse.
 
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2010. június 30. – az érintettek értesítésére
 
Felelős: Dr. Kutics Károly GB elnök
Határidő: 2010. június 24. KT ülés
Hivatali felelős: Zana András építési ov.
 
 

 
Pénzügyi Bizottság  

 
124/2010.(VI. 16.) PB. Sz. határozat
 
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
   
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 151/2010. (V.27.) Öh. számú határozatával a 8220 Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti, 38,9 m2alapterületű üzlethelyiség nyilvános pályázat útján történő bérbeadására ismételten kiírt pályázatra:
 
a PIPISPRING Kft. pályázó által benyújtott pályázatot  érvénytelennek, a pályázati eljárást érvényesnek és eredménytelennek nyilvánítja.
 
Utasítja a Polgármestert, hogy a döntésről az érintetteket  értesítse.
 
Felelős:                      Keszey János polgármester
Hivatali felelős:         Zana András osztályvezető
Határidő:                    2010. június 30. – az érintettek értesítésére
 
Határidő:        2010. június 24.
Felelős:           Szabó Jenő Pbelnök
 

 
Döntési javaslat

"A Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti üzlethelyiség bérleti ügye"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

.........../2010.(VI.24.) Öh.

 

 

Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 151/2010. (V.27.) Öh. számú határozatával a 8220 Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti, 38,9 m2alapterületű üzlethelyiség nyilvános pályázat útján történő bérbeadására ismételten kiírt pályázatra:
 
.................................................................pályázó(k) által benyújtott pályázatot érvényesnek/érvénytelennek,
a pályázati eljárást érvényesnek/érvénytelennek és eredményesnek/eredménytelennek nyilvánítja.
 
A pályázati eljárás nyertesének .............................................................................................-t hirdeti ki a megajánlott. 2010. évre vonatkozó ..........................................Ft + ÁFA bérleti díjjal, melyből a törtévre vonatkozó bérleti díj fizetendő.
 
Bérleti szerződés időtartama:
Határozott időtartamra, 2010. július 01-től .................................-ig szól.
 
Üzletkör:...........................................................................................
 
Egyéb feltételek:
Az érintésvédelmi felülvizsgálatról, valamint az érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálatról a Bérlőnek kell gondoskodnia saját költségére. A Bérlő köteles az épület hőszigeteléssel együtt történő homlokzat-felújítását az Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében legkésőbb 2010. október 15-ig elvégezni. A homlokzat felújítási munkák költségének 50 %-át az Önkormányzat a munka elvégzését követően, a Bérlő által benyújtott számla alapján, 2 részletben maximum 600.000,-Ft + ÁFA összegben legkésőbb 2010. december 15-ig téríti meg a Bérlő részére.
 
Az Önkormányzat a pályázati eljárás nyertesével, ennek meghiúsulása esetén - amennyiben megjelölésre került - a második helyezettel köt szerződést.
 
Utasítja a Polgármestert, hogy a döntésről az érintetteket (nyertes és nem nyertes pályázók) értesítse és felhatalmazza a bérleti szerződés megkötésére.
 
Felelős:                 Keszey János polgármester
 
Hivatali felelős:    Zana András osztályvezető
 
Határidő:               2010. június 30. - az érintettek értesítésére

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe