3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2010. október 28-i ülésére

Tárgy:   Rendelet-tervezet Balatonalmádi Város Önkormányzata önerős útépítéseinek megvalósítására
Készítette:   Keszei József köztisztviselő, Regenyéné Király Andrea osztályvezető, Víghné Horváth Beáta osztályvezető, Zana András osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi Bizottság

 

           
Tisztelt Képviselő-testület!
  
1. A „helyi önkormányzatokról” szóló 1990. évi LXV. törvény 8.§-ának (1) bekezdése a települési önkormányzatok általános feladatai között külön kiemeli a településfejlesztést, a helyi közutak és közterületek fenntartását, a vízrendezést és a csapadékvíz elvezetését, a csatornázást. Egyben nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az önkormányzat az egyes feladatainak ellátása során ne vehetné igénybe a lakosság hozzájárulását.
A közutak építésével, valamint fenntartásával kapcsolatban a jogalkotó törvényi szinten rendezte a lakosság hozzájárulásának kérdését.
 
Az önkormányzati beruházással megvalósuló úthálózat építésének szabályait „az épített környezet alakításáról és védelméről” szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 28.§-ának (2) bekezdése szabályozza.
A lakossági kezdeményezésre induló kezdeményezéseket pedig a „közúti közlekedésről” szóló 1988. évi I. törvény 31.§-a szabályozza (továbbiakban: önerős útépítés).
 
2. Az önerős útépítés műszaki előkészítésének egyik fontos lépése egy szándéknyilatkozat kiküldése az érintett ingatlantulajdonosok felé, melyben a beruházó – az önkormányzat – tájékoztatást ad egy előzetes kivitelezői költségbecslésből számított bekerülési összegről. Ennek az összegnek az ismeretében tesz szándéknyilatkozatot az érintett ingatlantulajdonos, hogy továbbra is vállalja-e a beruházásban való részvételt.
 
Az önerős beruházásban megvalósított útépítés egyik elengedhetetlen feltétele az útépítési megállapodás megkötése az érdekelt felek – önkormányzat és az érintett ingatlantulajdonosok – között.
 
3. Ezen jogszabályi háttérrel Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2010. szeptember 23-i rendes ülésén meghozott 217/2010.(IX.23.) Öh. értelmében módosításra kerül a Balatonalmádi Város Önkormányzat „Helyi utak létesítéséről, korszerűsítéséről, karbantartásáról és üzemeltetéséről” szóló 15/2000. (XII.31.) rendelete.
 
A meglévő rendelet módosítása a helyi lakosság és Balatonalmádi Város közigazgatási területén nyaraló, illetve beépítetlen ingatlannal rendelkező nem helyi lakosság érdekében készül. A módosítás szem előtt tartja a lakosság és az ingatlantulajdonosok anyagi érdekeit, hogy minél nagyobb arányban tudjanak részt venni helyi közutak önerős formában történő megépítésében.
 
4. Az új rendelet érinti a lakossági és az Önkormányzati anyagi hozzájárulás mértékét, olyan formában, hogy az eddigi lakossági önrész az útberuházás 30,0%-át tette ki, míg a fennmaradó 70,0%-ot az Önkormányzat biztosította vagy teljes mértékben önerő útján, vagy pályázati forrásból önerő kiegészítésével.
Az útépítési együttműködés részletes szabályainak kidolgozása túl sok módosítást eredményezett, így egy új rendelettervezet megalkotására került sor.
 
Az új rendelet szerint a lakossági rész 20,0%-ra csökkenne, míg az Önkormányzatot a fennmaradó 80,0% terhelné.
 
5. Balatonalmádi Város Önkormányzatának a „A helyi adókról” szóló 26/2008. (XII.19.) sz. rendelete értelmében magánszemély kommunális beruházásának 50,0%-át jóváírhatja az építmény és telekadóból a befizetést követő 5 évig.
 
A rendelet módosítás előkészítése során lemodelleztünk három önerős útépítésben részt vevő helyi közutat, megvizsgálva azt, hogy Balatonalmádi Város Önkormányzatára nézve hogy alakulnak az adóbevételek az 50,0%-os kedvezmény figyelembevételével.
 
Az összehasonlító számítást a 1. sz melléklet tartalmazza.
 
6. A lakossági önrész 20,0%-ra történő csökkentésével azonban a megnövekedett terhek ellenére is folytatható az útépítés önerős formában, ezzel csökkentve a város burkolattal el nem látott útfelületét. Az elkészült új utakkal csökkenne a Városgondnoksági Intézmény karbantartási feladata és költségkiadása is.
 
7. A Helyi közutak létesítéséről , korszerűsítéséről , karbantartásáról és üzemeltetéséről szóló rendelet 9.§ és 10.§ - a megegyezik a „Közterület rendeltetésétől eltérő célú használatának, a közterületek rendjének általános szabályairól” szóló 10/2001. (VII.15.) rendelet 21.§ -ban foglaltakkal ezért ezek a rendelkezések – amennyiben a tisztelt Képviselő- testület a rendeletalkotással egyetért- az új „Útépítési együttműködésről” szóló rendeletben nem lesznek szabályozva.
 
A „Közterület használatáról és használatuk rendjéről” szóló rendelet visszautal a most hatályon kívül helyezni tervezett rendeletre, így annak ezt a hivatkozó rendelkezését módosítani kell.
 
A közút nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő díjakról szóló melléklet, melyet a közutak létesítéséről szóló rendelet tartalmazott átkerül a közterület használatról szóló rendeletbe.
 
8. A rendelet módosítás készítése során áttekintettük Balatonalmádi Város Önkormányzatának 24/2009 (VI.30) „A közterületek használatáról és használatuk rendjéről” szóló, valamint a 10/2001. (VII. 15.) Közterület rendeltetésétől eltérő célú használatának, a közterületek rendjének általános szabályairól” szóló önkormányzati rendeletet.
A két rendelet azonos tárgykörben létezik, hasonló viszonyokat rendez. A jogbiztonságot, az átláthatóbb és követhetőbb jogalkalmazást segítené elő a két rendelet egy rendeletbe foglalása, az utóbb rendelet előbbibe való beépítésével.
 
  
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a rendelet tervezet, valamint a rendelet módosítást elfogadni szíveskedjen.
  
 
Balatonalmádi, 2010. október 19. 
 
 
                                                                                               Keszey János
                                                                                               polgármester                                                      

 

1.      sz. melléklet. 

Balatonalmádi Város Önkormányzatának a „helyi adókról” szóló 26/2008. (XII.19.) sz. rendelete értelmében ha magánszemély kommunális beruházást hajt végre, vagy ilyen célra  befizetést teljesít, akkor a befizetés összegének 50%-a jóváírható az építmény- és telekadóból, a befizetést követő 5 évig.

Az építmény-és telekadóból jóváírható  kommunális beruházások ( csatorna, utólagos gáz-, szennyvíz - és elektromos bekötések, önerős útépítések, ivóvíz-vezeték építés) összege az elmúlt 5 évben  28-39 millió Ft között mozgott, melyből az önerős útépítések miatt  jóváírható összegek csak kis hányadot, 2-18 %-ot képviselnek. Vannak utcák, ingatlanok, ahol a többféle kommunális beruházás kedvezménye  „egymásra rakódik”, azaz a jóváírható kedvezmény magasabb,  mint amennyit az építmény- vagy telekadóból  ténylegesen jóvá tudnak írni. Az elmúlt 5 évben kommunális beruházásként évi  19-32 millió forint  közötti  összegeket írtunk jóvá évente a helyi adókból. 

Az önerős útépítések jövőbeli konstrukciójának kidolgozása kapcsán felmerült, hogy amennyiben az útépítések önereje 20%-ra csökken, akkor azt ne lehessen jóváírni a helyi adókból, illetve a jóváírhatóságának  %-át, vagy a  jóváírás időtartamát csökkentsük.

Az optimális döntés érdekében felmerült az igény, hogy modellezni kellene, hogyan alakul az egyes lehetőségeknél a kedvezmények összege, illetve ennek milyen adóbevétel-kiesés vonzata van.

Három idei, illetve jövő évben önerős útépítéssel induló utcát modelleztünk le, ahol ingatlanonként megnéztük az útépítésre befizetett összegeket, valamint a fizetendő adót. A háromba  egy olyan utcát is választottunk, ahol  a korábbi években csatorna is épült, azaz van még az útépítésen kívül más, kommunális beruházásként jóváírható kedvezmény.    

 

Ingatlanok száma

Összes önerős hozzájárulás

Ft

Adóba jóváírható

50 %

Ft

Éves helyi adó

 

Öt év adója

lakás

üdülő

telek

1. utca

7

5

-

 

2.858.364

 

1.429.188

 

254.400

 

1.272.000

12

2. utca

3

7

1

 

1.635.282

 

817.641

 

106.780

 

533.900

11

3. utca

7

4

8

 

3.504.170

 

1.752.285

 

450.850

 

2.254.250

19

 

Összesen

 

42

 

  7.997.816

 

3.999.114

 

812.030

 

4.060.150

                 

  Az első utcában 12 ingatlan van, 7 családi ház és 5 nyaraló. Önerős útépítésre  ingatlanonként 238.197 Ft-ot fizetnek be,  összesen 2.858.364 Ft-ot. A hatályos adórendelet értelmében ezen összeg 50 %-a írható jóvá a hely adókból, azaz ingatlanonként 119.099 Ft, összesen 1.429.188 Ft. A 12 ingatlan  éves építményadója 254.400 Ft. Ha nem történik semmilyen változás - adóemelés, költözködés, stb.- akkor 5 évig évente 254.400 Ft-ot tudnak  jóváírni  az adóból utcánként,  azaz 5 év alatt 1.272.000 Ft- ot. Ez nem éri el a jóváírható, 1.429.188 Ft-ot, azaz  a rendelet szerint  leírható 50 %-os adójóváírást sem tudják igénybe venni.

Amennyiben a rendelet a 100%-os jóváírást tenne lehetővé, az semmit nem változtatna az adóbevétel-kiesés összegén(hiszen, ha az 50%-ot sem tudják leírni, akkor a 100 %-ot főleg nem), viszont ösztönzőleg hathatna egy ilyen jellegű adókedvezmény.

 

Ha az utca ingatlanjait lebontjuk állandó és nyaralótulajdonosokra, akkor –mivel az üdülőingatlanok adója magasabb. – a nyaralótulajdonosoknak 3, 3 és fél év alatt lefogy az 50 %-os kedvezményük, míg az  állandó lakosoknál még 10 év alatt se fogyna el.

Az adó összege  ingatlanonként más és más. Az adórendeletben nem lehet különválasztani a kedvezmény mértékét, időtartamát állandó és üdülőtulajdonosokra.

 Az önerős útépítési hozzájárulásnál sem történik ez meg, az ingatlan rendeltetésétől függetlenül, egyforma összeget fizetnek. ( ráadásul az utcát az állandó lakos többet is használja)

A második, megvizsgált utcában a korábbi években csatorna beruházás volt, azaz itt kommunális beruházási  kedvezményként megjelenik a csatorna is, azaz az útépítési kedvezmény erre az összegre rakódik rá. Itt is hasonló eredményt kaptunk, azaz utcaszinten 5 év alatt sem tudják jóváírni az 50 %-os kedvezményt. 

A harmadik utcában az előzőektől eltérő eredményt kaptunk. Itt az ingatlantulajdonosok teljes mértékben  le tudják írni az útberuházásra befizetett hozzájárulásukat a helyi adójukból öt év alatt. Azonban itt figyelembe kell venni azt is, hogy ebben az utcában 8 üres telek van. A telkek adója viszonylag magas a családi házakéhoz képest. A telkeket lehet, hogy beépítik, s akkor már családi házként jóval kevesebb adójuk lesz.

 

Amennyiben elvennénk az 50 %-os kedvezményt, azaz az önerős útépítéseket kivennénk a kommunális beruházások köréből, akkor évente összesen 812.050 Ft-tal több bevétel jönne be az építmény-és telekadóba együttvéve.

Az önerős útra az ingatlantulajdonosok által befizetett összeg  egy évre lebontva 1.599.563 Ft, azaz  100 %-os jóváírás esetén is „marad” a lakossági befizetésből.

Fentiek alapján, mivel a kommunális beruházások között az útépítés csak nagyon kis hányadot képvisel,  s  ez a kis hányad a  modellezett  utcák  esetében sem írható teljesen jóvá a helyi adókból,  nem célszerű a helyi adórendeletben e kedvezménynek a szűkítése, inkább annak változatlanul hagyása, mivel az továbbra is ösztönzőleg hathat az önerős útépítésekre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. döntési javaslat

"Döntés a "közterület-rendelet" módosításának előkészítéséről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
 
……./2010.(IX.28.) Öh. 
 
A közterület rendeltetésétől eltérő célú használatának, a közterületek rendjének általános szabályairól szóló rendelet felülvizsgálatára
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő–testülete a Képviselő-testület felkéri Balatonalmádi Város Polgármesterét, hogy
 
-         A közterület rendeltetésétől eltérő célú használatának, a közterületek rendjének általános szabályairól” szóló 10/2001. (VII.15.) rendelet,valamint 
 
-         „A közterületek használatáról és használatuk rendjéről” szóló 24/2009 (VI.30) rendelet  
 
módosítását a soron következő Képviselő-testületi ülésre készítse elő.
    
Felelős:                      Keszey János polgármester
Hivatali felelős:        dr. Dancs Judit jogász 
Határidő:                  2010. novemberi Kt. ülés

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Döntés a helyi adókról szóló rendelet módosításának előkészítéséről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat 
……./2010.(IX.28.) Öh.
 
  
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő–testülete a helyi adókról szóló 26/2008.(XII.19.) számú rendeletének a kommunális beruházásokra vonatkozó 1.§.-ának módosítását
 
a.)    nem javasolja
b.)    javasolja úgy, hogy az önerős útépítésekre befizetett összegek …..%-ban írhatóak jóvá az építmény-és telekadóból
 
A Képviselő-testület felkéri Balatonalmádi Város Polgármesterét, hogy a decemberi Képviselő-testületi ülésre készítse elő a helyi adókról szóló rendelet ilyen irányú módosítását.
   
 
Felelős:                      Keszey János polgármester
Hivatali felelős:         Víghné Horváth Beáta Adóügyi Osztály vezető 
Határidő:                   2010. novemberi Kt. ülés
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"Rendelet-tervezet az Útépítési Együttműködésről"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Balatonalmádi Város Önkormányzat képviselő- testületének
…/2010. (…….)
önkormányzati rendelete
Útépítési Együttműködésről 
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 31.§ - ának végrehajtására az alábbi rendeletet alkotja. 
 
A rendelet célja
 
1. § A rendelet célja, hogy meghatározza a közutak létesítésének alapvető feltételeit, az abban résztvevő személyek és szervezetek jogait és kötelezettségeit, továbbá az útépítési együttműködés feltételeit annak érdekében, hogy elősegítse a közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi követelményeknek megfelelő közúthálózat kialakítását, működését és a közutak védelmét.
 
A rendelet hatálya
 
2. § (1)A rendelet hatálya kiterjed Balatonalmádi Város közigazgatási területén az önkormányzat törzsvagyonának részét képező közúthálózatra, a közút mentén ingatlantulajdonnal, földhasználati joggal, ipari-közlekedési-kereskedelmi vagy mezőgazdasági tevékenység céljára szolgáló telephellyel rendelkező magánszemélyekre, jogi személyekre vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokra (továbbiakban: a közút használatában érdekeltek). 
 
(2) A közút használatában érdekelteknek tekinthető az atulajdonos, akinek a telke előtt megépülő útcsatlakozásra nyílik a gépjármű tárolója, vagy kapubejárója.
 
(3) Az a közút használatában érdekelt, akinek a telke két utcával határos és mindkét utcára gépjármű tárolóval vagy kapubejáróval csatlakozik, az előbb megépülő út használatában tekintendő érdekeltnek.  
 
Közutak létesítése, korszerűsítése 
 
3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat törzsvagyonának részét képező közutak és műtárgyaik létesítésére és korszerűsítésére minden évben pénzügyi fedezetet biztosít, melynek legkisebb mértéke a tárgyévi EU-s pályázati támogatások összegével csökkentett költségvetési bevételek főösszegének:
 
1,0 %-a.
 
(2) A közutak építése - útépítési együttműködés, vagy az építőközösségekkel való együttműködés esetén - az önkormányzat által jóváhagyott útépítési tervben rögzített sorrend szerint valósul meg. 
 
Az útépítési együttműködés
 
4. § (1) A közút használatában érdekelt természetes és jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok, valamint a helyi önkormányzat az alapvetően helyi lakossági érdeket szolgáló közút építésére, (földút szilárd burkolattal való ellátására) együttműködhetnek. Az együttműködés jelen rendelet mellékletét képező szerződés formájában jön létre (2.sz. melléklet). 
 
(2) Ha az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz – az abban részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt természetes és jogi személyt, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságot a Képviselő-testület határozatban, a résztvevők által vállalt anyagi hozzájárulás mértékéig, útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére kötelezi.
 
(3) A (2) bekezdés szerinti útépítések esetén az útépítési érdekeltségi hozzájárulást azoknak a tulajdonosoknak kell megfizetnie, akik a kötelezettséget előíró határozat meghozatalának időpontjában az érintett ingatlan tulajdonosai. Közös tulajdon esetén a tulajdoni hányad arányában.
 
(4) A (2) bekezdés szerinti érdekeltek hozzájárulásának kivetéséről – jelen rendelet keretei kötött- a képviselő- testület által polgármesterre átruházott hatáskörben, a munkaterület átadást követő 15 napon belül a polgármester határozatban rendelkezik.
 
(5)   A hozzájárulás késedelmes megfizetése esetén a Ptk. 301.§ szerinti késedelmi kamatot kell fizetni. A Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztály egyúttal intézkedik, hogy az útépítésben érdekelt ingatlanán, az önkormányzat javára késedelmes fizetés esetén, valamint a halasztást, részletfizetést engedélyező döntéssel egyidejűleg- az ingatlan- nyilvántartásba- a hozzájárulás mértékéig jelzálogjog kerüljön bejegyzésre.
 
(6) A (2) bekezdés szerinti – az együttműködésben részt nem vevő érdekeltek - 12 havi kamatmentes részletfizetést, vagy 12 hónapra halasztást kérhetnek írásban, a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül. A polgármester a kérelemről határozatban dönt. Polgármester különös méltánylást érdemlő körülmény esetén mérlegeli a fizetési feltételeket.
 
(7)A határozat rendelkező részének – jogszabályban foglaltakon túl- tartalmaznia kell:
-         hozzájárulás összegét (több kötelezett esetén, fizetési kötelezettségük arányát),
-         megvalósulás várható időpontját, költségét,
-         befizetés elmulasztásának következményeit,
-         a hozzájárulással kapcsolatos egyéb lényeges körülményeket.
5. § (1)Az útépítési együttműködést bármely a közút használatában érdekelt természetes és jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdaság-társaság kezdeményezheti a Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztályhoz benyújtott kérelemmel.
 
(2) A kérelemnek tartalmazni kell az alábbiakat:
a) a kérelemmel érintett közút megnevezését
 
            b) a közút használatában érintett ingatlantulajdonosok legalább 2/3- ának nevét,  
            lakcímét, aláírását
           
c) a közút használatában érintett ingatlantulajdonosok nyilatkozatát a vállalt anyagi 
 hozzájárulás mértékéről (minimum 20%)
 
d.) a kapcsolattartó nevét, címét. 
 
(3) A kérelem benyújtását követően az útépítéssel érintett valamennyi ingatlan tulajdonosát tájékoztatni kell a várható költségekről, szándéknyilatkozat megküldésével. (1.sz. melléklet)
 
(4) Az útépítési együttműködési szerződés megkötésére akkor kerülhet sor, amennyiben az közút megépítésében érintettek 2/3- nak aláírásával a szándéknyilatkozat az önkormányzathoz beérkezik.
 
(5) Amennyiben az érdekeltek a hozzájárulást a szándéknyilatkozatban vállalt határidőt követő 30 napon belül sem fizetik meg 2/3 arányban, úgy az érintett út a következő 2 évben nem kerül megépítésre.
 
6. § (1) Az útépítési együttműködésre vonatkozó kezdeményezés az év során folyamatosan benyújtható.
 
(2) A benyújtott kezdeményezések elbírálása folyamatos, azt a benyújtás sorrendisége, a pénzügyi fedezet és a műszaki feltételek határozzák meg.
 
7. § (1) Az útépítési együttműködéssel kapcsolatos döntés meghozatala, során tekintettel kell lenni arra, hogy a kivitelezési munka – az időjárási viszonyokra tekintettel – április 15. és november 15. között elvégezhető legyen.
 
(2) Az útépítési együttműködéssel kapcsolatos szakmai döntés előkészítést a Polgármesteri Hivatal Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztálya végzi, ezt követően a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság javaslatával kerül a kezdeményezés a Képviselő-testület elé.
 
8. § (1)A Képviselő-testület az útépítési együttműködést akkor támogatja, ha az érdekeltek által vállalt anyagi hozzájárulás eléri a beruházás bruttó összköltsége minimum
  
20,0 %- ának 2/3- át  
 
A beruházás összköltségének számítása során az alábbi kiadások kerülnek figyelembe vételre:
 
-         engedélyezési és kiviteli tervek díja,
-         kivitelezési munkák teljes költsége,
-         lebonyolító, valamint a műszaki ellenőr díja,
-         engedélyező hatóságok díja.
 
(2) A döntés során előnyben részesülnek azok az útépítés együttműködési kezdeményezések, amelyek:
a) nagyobb saját anyagi hozzájárulást vállalnak
b) folyamatban lévő önkormányzati útépítéshez, útkorszerűsítéshez csatlakoznak. 
 
(3) A Képviselő-testületi határozat alapján az közút használatában érdekelt kezdeményezőkkel a rendelet 1.sz. mellékletben szereplő együttműködési megállapodást a Polgármester köti meg.
 
9.§ Amennyiben az útépítési hozzájárulásban részt vevő érdekeltek, több mint 20% önrészt ajánlanak meg, úgy az útépítési együttműködésben részt nem vevő érdekeltek csak a 20 % erejéig kötelezhetők az érdekeltégi hozzájárulás megfizetésére.
 
Építőközösség általi útépítés
 
10.§ Amennyiben az érdekeltek kevesebb, mint 2/3- a kezdeményezi az közút építését, de a hozzájárulásuk mértéke eléri a beruházás összköltségének legalább 20%- át, úgy építőközösséget hozhatnak létre, és a melléklet szerinti megállapodást köthetik meg az önkormányzattal.
 
11.§ Az építőközösség tudomásul veszi, hogy az együttműködésben részt nem vevők az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére nem kötelezhetők.
 
Záró rendelkezések
 
 12. § E rendelet 2010. november 1-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti „A helyi közutak létesítéséről, korszerűsítéséről, karbantartásáról és üzemeltetéséről” szóló 15/2000. (XII.31.) rendelet.
 
Az Európai Unió jogának való megfelelés
 
13. § Ez a rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.
 
 
Balatonalmádi, 2010. október 28.
 
                      Keszey János                                                       Ujlakiné dr. Pék Éva
                       polgármester                                                                      jegyző
 
 
 
 
1.sz. melléklet
 
 
 
SZÁNDÉKNYILATKOZAT
 
 
 
Alulírott……………………………………………………(név) ………………………………..(szül.hely,idő)………………………………….(lakcím) szám alatti ingatlan tulajdonos(ok) nyilatkozunk, hogy a Balatonalmádi ……………………………………………………….. (érintett ingatlan címe) érintő útépítési együttműködésben részt kívánok / nem kívánok részt venni. (megfelelő rész aláhúzandó) Az út szilárd burkolattal történő kiépítése érdekében a tulajdoni hányadom arányában kiszámított ………………………………………….. (önrész megnevezése) forint anyagi hozzájárulás megfizetését a későbbiekben külön megküldött útépítési együttműködési megállapodásban  ……………………………….. (megállapított határidő) vállalom/ nem vállalom. (megfelelő rész aláhúzandó)
 
Kijelentem, hogy az ingatlanom víz, szennyvíz, gáz, elektromos áram bekötéssel rendelkezik, illetve tudomásul veszem, hogy bármilyen közmű hiánya vagy felújítása esetén az újonnan épített utat 5 évig nem bonthatom meg és ennek következményeit, nem háríthatom az önkormányzatra. Ingatlanom elidegenítése esetén erről a vevőt is tájékoztatom.
 
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a szándéknyilatkozat aláírásától számított 30 napon belül a vállalt önrészt nem fizetem meg és ezáltal az együttműködés nem jöhet létre érdekeltek 2/3 arányának hiányában, úgy az érintett utat az önkormányzat nem építi meg 2 éven belül. (építőközösségek kivételével)
 
 
Balatonalmádi, 2010. ………………………..
 
 
Ingatlantulajdonosok:                                                              Levelezési cím, telefonszám:
 
 
 
 
 
2.sz. melléklet
Megállapodás
 
 
 
Mely létrejött alulírott helyen és időben, az alábbiakban felsorolásra kerülő felek között:
 
Egyrészről Balatonalmádi Város Önkormányzata (8220 Balatonalmádi, Széchenyi st.1., képviseli: Keszey János polgármester) továbbiakban Önkormányzat
 
másrészről:
név:
cím:
szül. hely, idő:
anyja neve:
adószám, vagy adóazonosító jel:
Szem. ig.sz.:
Tulajdoni hányad:
 
továbbiakban Érdekelt
 
1. Felek megállapodnak abban, hogy Balatonalmádi város ………. hrsz-ú …………………………..utcában azönkormányzat tulajdonában lévő belterületi ingatlanon földút szilárdburkolattal való ellátása végett együttműködnek és az ehhez szükséges anyagi eszközöket rendelkezésre bocsátják.
 
 
2. Érdekelt vagyoni hozzájárulásának  mértékét ………………...- Ft-ban a személyes közreműködését pedig az alábbiakban határozzák meg:
 
3.Érdekelt  kötelezettséget vállal arra, hogy az előző pontban meghatározott anyagi hozzájárulást ………….. napjáig a OTP Rt. Balatonalmádi fiókja által vezetett 11748083-15430290 számú számlára befizeti.
 
4. Érdekelt tudomásul veszi, hogy az 1.pontban megjelölt út tulajdonosa az önkormányzat lesz.
 
5. Az elkészült út szakszerű és folyamatos karbantartását és üzemeltetését az önkormányzat végzi.
 
6. A tagok megállapodnak abban, hogy érdekeltek ügyeinek vitelével és az érdekeltek képviseletével …………………../Balatonalmádi,, ………………………../ bízzák meg.
 
7. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadók.
 
Felek a szerződést elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt aláírták.
 
 
Balatonalmádi, ………………………
 
 
......................................................                            ………………………………        
         Keszey János polgármester                                           Érdekelt

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

4. döntési javaslat

"A közterületek használatáról szóló rendelet módosítása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Balatonalmádi Város Önkormányzat képviselő- testületének
…./2010. (………) önkormányzati rendelete
A közterületek használatáról és használatuk rendjéről
szóló rendelet módosításáról
 
Balatonalmádi Város Önkormányzat képviselő- testülete a „Közterületek használatáról és használatuk rendjéről” szóló 24/2009. (VI.30.) rendeletének módosítására a következő rendeletet alkotja.
 
1.§ A rendelet 20.§ (2) helyébe a következő rendelkezés lép:
 
A közút nem közlekedési célú igénybevételéért díjat kell fizetni, melynek összegét a jelen rendelet 1.számú függelékében foglalt díjtételek alapján kell megállapítani.
  
Záró rendelkezés
 
2.§ E rendelet a kihirdetés napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
 
 
Balatonalmádi, 2010. október 28.
  
 
Keszey János                                                                       Ujlakiné dr. Pék Éva
   polgármester                                                                                   jegyző 
 
 
 
1.sz. függelék
 
Közutak, járdák nem közlekedési célú igénybevétele esetén fizetendő díjak
 
Közutak kategóriái :         
 
Bekötőutak, állomáshoz vezető utak, gyorsforgalmi utak csomóponti ágai és pihenőhelyi útjai, egyéb országos közutak csomóponti ágai, parkolóhelyi útjai
Belterületi mellékutak, lakó és kiszolgáló utak, külterületi közutak, kerékpárutak, gyalogutak és járdák
 
Igénybevétel jellege: építési munkaterület
 
Fizetendő díj: 10Ft/m2/nap
 
Szorzószám:
 
Városközpont, belváros: 2
 
Közút teljes lezárása: 3-5

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe