9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. március 31-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium fenntartása tárgyában
Készítette:   Kovács Piroska Rózsa aljegyző, Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület! 
 
A Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium fenntartása és felügyelete átadása tárgyában - Balatonalmádi Város Önkormányzata (207/2007.(VI.28.)Öh.) és a Veszprém Megyei Önkormányzat (63/2007.(IV.19.)MÖK sz. hat.) között létrejött, 2007. július 1-től érvényes megállapodás 2011. június 30-án lejár.  
                                                                       I.
A Megyei Önkormányzat Közgyűlése elnökének megkeresésére, és az önkormányzat közoktatási feladat-ellátási terve 3.2.1. pontja alapján a képviselő-testület már a 2010. december 16-i ülésén tárgyalta a gimnázium jövőbeni fenntartásáról szóló előterjesztést. A képviselő-testület 325/2010.(XII.16.)Ö. határozatban kinyilvánította azon szándékát, hogy a gimnázium és kollégium felügyeletét és fenntartását – részletes megállapodás keretében – továbbra is átadja a megyei önkormányzatnak. Ugyanakkor a képviselő-testület szükségesnek tartotta a fenntartás esetleges átvételének részletes vizsgálatát, amellyel megbízta a Humán Bizottság elnökét.
 
A részletes vizsgálat a Humán Bizottság szakértő tagja, Németh Attila vezetésével folyt le, a vizsgálat dokumentumainak döntő részét a mellékletekben adjuk közre.
 
A munkacsoport vezetőjének véleménye szerint a 2010. december 16-án tárgyalt előterjesztés tartalma két kisebb módosítással döntés-előkészítő anyagnak – a vizsgálat dokumentumaival együtt - megfelel. E módosítással, valamint a 2011. évi intézményi költségvetésre vonatkozó adatok pontosításával, a megyei önkormányzattal történt egyeztetés ismertetésével, illetve a munkacsoport által bekért dokumentumokkal és leiratokkal kiegészítve terjesztjük a tisztelt Képviselő-testület elé.
 
A bekért intézmény dokumentumok alapján megállapítható, hogy a gimnázium és kollégium a jóváhagyott pedagógiai programja alapján végzi tevékenységét, ami megfelel a két tanítási nyelvű iskolai oktatás irányelvének kiadásáról szóló 26/1997. (VII. 10.) MKM rendelet előírásainak, igazodik a két tanítási nyelvű iskolai oktatáshoz kiadott óratervhez és kerettantervhez és további helyi lehetőségeket biztosít a minőségi oktatásra.
Az irányelv – fenntartói, finanszírozási oldalról – legfontosabb eleme, hogy a két tanítási nyelvű iskolai oktatásban a célnyelvet és a célnyelven tanított tantárgyakat - a helyi tantervben meghatározottak szerint - osztálybontásban szervezik.
Az iskolában évfolyamonkénti két párhuzamos osztályban 16 főt meg nem haladó csoportokban oktatják az angolul tanított tárgyakat (egyetemes történelem, matematika, biológia, angol célnyelvi civilizáció), a nyelvi foglalkozásokat (angol nyelv, 2. idegen nyelv) és az informatikát, továbbá a 12. és 13. évfolyamon csoportbontást alkalmaznak a közép- ill. emeltszintű érettségi vizsgákra felkészülőknek. Nemek szerinti csoportbontás van a testnevelés órákon és a kollégiumban. Mód van 2. idegen nyelvként a német, olasz, orosz, spanyol nyelv tanulására is. (5. melléklet). A csoportbontások jelentős száma – finanszírozási szempontból – magas költségű intézményt jelentenek a fenntartónak. Az állam a kéttannyelvű oktatást külön normatívával támogatja.
A vizsgálat során megerősítést nyert, hogy a gimnázium és kollégium épülete teljes felújítást igényelne, különösen a nyílászárók, a fűtési rendszer, víz- és elektromos vezetékrendszer elavult és költséges.  
 
Az intézmény fenntartása átadásának jogi alapja a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény 70.§.(1) bekezdése, mely szerint a megyei önkormányzat kötelező feladata a középiskolai, szakiskolai és kollégiumi ellátás, amennyiben a települési önkormányzat azt nem vállalja.
A döntés felülvizsgálatának jogi alapja az idézett törvény 115.§.(5) bek., mely szerint „ha a települési önkormányzat a fenti feladatot nem vállalja, az erről szóló döntését a megválasztását követő hat hónapon belül az érintett megyei önkormányzat közgyűlésével közli. E döntés a települési önkormányzat megbízatásáig szól. Törvény vagy megállapodás eltérő rendelkezése hiányában a feladat átadásának időpontja a települési önkormányzat döntését követő év január 1. napja”
 
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 88.§ (9) bekezdése szerint, ha községi városi önkormányzat a tulajdonában lévő közoktatási intézménnyel – jelen esetben – a megyei önkormányzat számára kötelező feladatot nem vállalja, értesíti a megyei önkormányzatot a feladat átadásáról, a megyei önkormányzat a törvényben meghatározott eljárásban dönt arról, szükséges-e az átvett feladathoz a feladatot ellátó intézmény további működtetése
A feladatot ellátó megyei önkormányzat kérésére az átadó önkormányzat a feladatellátást szolgáló intézményi vagyont köteles használatra átengedni. A feladat és a használat átadásának időpontja – a felek eltérő álláspontjának hiányában – nevelési-oktatási feladat és intézmény esetén a bejelentést követő év július 1-je.
 
A feladatátadás felülvizsgálatát az önkormányzat 170/2010.(VI.24.) Öh.-tal elfogadott közoktatási feladat-ellátási terve 3.2.1. pontja [A középfokú nevelés-oktatás, a kollégiumi nevelési-oktatási feladatok ellátása ] is indokolja, mely szerint: a megállapodás lejárta miatt a feladat átadását az önkormányzat 2010. december 30-ig. felülvizsgálja
 
Az előzményekről:
A Veszprém Megyei Tanács 70/1987(XII.15.)Th.sz. határozatával létrehozta a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumot Balatonalmádiban. A határozatban az intézmény fenntartójaként Balatonalmádi Városi Jogú Nagyközségi Közös Tanácsot jelölték meg. Az intézmény tulajdonosa a Magyar Állam volt. A gimnázium 1988-ban kezdte meg működését. A rendszerváltozás után az állam és az önkormányzatok közötti tulajdoni rendezés során - törvény erejénél fogva - a gimnáziumi és kollégiumi ingatlan Balatonalmádi Város Önkormányzatának tulajdonába került.
1991. január 1-től 1994. december 31-ig a jogutód város - pénzügyi okok miatt – az intézmény irányítását és fenntartását megállapodás keretében átadta a feladatgazda megyei önkormányzatnak.
1995. január 1- 1999. június 30. közötti időszakra a fenntartás átadására újabb megállapodás született a városi és megyei önkormányzat között.
1996-ban az önkormányzat – soron kívül, a megyei önkormányzat indítványára - felülvizsgálta a kérdést, majd - a fenntartás variációinak ismeretében (megyei fenntartás, helyi fenntartás, intézményirányító társulás) - végül a 15/1996.(II.29.)Ö. határozatával a fenntartás további átadásáról döntött 1999. június 30-ig.
1999. július 1. - 2003. június 30. közötti időszakra a következő önkormányzat a 222/1998.(XII.17.)Ö. határozatával a Magyar –Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását a Veszprém Megyei Önkormányzatnak átadta.
2003. július 1-től 2007. június 30-ig terjedő időszakra a 4. Önkormányzat 186/2002.(XI.28.)Ö. határozatával döntött arról, hogy a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását a Veszprém Megyei Önkormányzatnak - részletes megállapodás keretében - átadja.
2007. július 1 – 2011. június 30. között a 207/2007.(VI.28.)Öh alapján született megállapodás a feladat átadására.
 
Az ingatlan tulajdonosa továbbra is – a tulajdonost terhelő kötelezettségekkel együtt – Balatonalmádi Város Önkormányzata (törzsvagyon, korlátozottan forgalomképes) azzal, hogy a Veszprém Megyei Önkormányzat az ingatlanra használati jogot jegyeztetett be.
(Az épület tulajdonjogáról a két önkormányzat 1996-ban folytatott tárgyalást, a megyei önkormányzat az elfogadott vagyonpolitikai irányelvei szerint nem kívánta átvenni az épület tulajdonjogát, s azt az almádi ajánlatot sem fogadta el, hogy a gimnázium épületét cserélje el Almádiba található más megyei önkormányzati tulajdonú ingatlanra.)
 
A törvényi szabályozás (hogy ti. a feladatgazda a megyei önkormányzat) 2011-ben nem változott. A balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium megyei vonzáskörű intézmény, fő célja a diákok képesség- és személyiségfejlesztése, a tehetséggondozás, valamint a két tannyelvű érettségi vizsgára és felsőfokú tanulmányokra való felkészítés.
 
A döntésnél mérlegelendő szempontok – a teljesség igénye nélkül:
-         Az intézmény vezetője mellékelt levelében kérte, hogy az önkormányzat vállalja a középiskola fenntartását. (1. melléklet)
o       Kiemelendő, hogy a gimnázium a középiskolák élvonalába tartozik, színvonalas, eredményes középiskola újbóli fenntartására vállalkozhatna a város.
o       A fenntartással összefüggő érve, hogy a megyei önkormányzat intézményei között a gimnázium egy a sok közül, konfliktusforrás a fenntartó és a tulajdonos eltérő volta is. Az intézmény önálló gazdálkodása fokozatosan megszűnt.
o       A megyei közgyűlés – az állami normatíván felül – 2010-ben mintegy 15 millió Ft-tal járul hozzá a 240 millió Ft-os költségvetéshez. A megyei önkormányzati támogatás összege 2007-hez képest jelentősen csökkent, változatlan tanulólétszám és csökkentett alkalmazotti létszám mellett.
o       Az almádi lakos diákok száma nő.
o       Egyre javuló kapcsolat a helyi általános iskolákkal, városi könyvtárral ( felvételi előkészítő tanfolyamok, hátrányos helyzetű helyi tehetséges tanulók ingyenes felkészítése, stb.)
o       Az iskola szerves, egyre bővülő kapcsolata a várossal (rendezvényeken való részvétel, nemzetközi kapcsolatok, kulturális kapcsolatok), ami távlati városfejlesztést is segítheti.
o       Foglalkoztatottsággal összefüggő előnyök: az intézmény 41 fő helyi lakost foglalkoztat.
 
-         Az elmúlt években a gimnázium működési költségeit ill. kiadási előirányzatát a megyei önkormányzat jelentősen csökkentette (nemcsak az alkalmazottak körében végrehajtott létszámleépítéssel, hanem az eszközbeszerzések, karbantartások halasztásával is.)        
-         Az intézményi költségvetés (módosított) főösszege 2010-ben 252.168 e/Ft volt. (eredeti 237 634 e/Ft Lásd még: adatok melléklet) Ehhez társult 46.432 e/Ft intézményi működési bevétel előirányzat, melyből a térítési díjakon kívül elvárt, saját bevétel (bérbeadás, kollégium hasznosítása) kb. 20 millió Ft volt. (Amennyiben ez a bevétel valamilyen okból nem teljesül, fenntartói pótlásra van szükség.)
A gimnázium 2011. évi költségvetés főösszege 200.148 e/Ft, mely az előző évihez képest jelentős, 15,8 %-os csökkenést jelent. Az intézmény eddigi „alacsony” főösszegű költségvetésének további csökkentése rendkívüli módon megnehezíti az intézmény gazdálkodását, feladatellátását. (Az intézmény tájékoztatása szerint 2010. december 31-én 5.397 e/Ft kiegyenlítetlen szállítói állománnyal rendelkezett.)
-         Az intézmény 2011. évi költségvetésében az állami hozzájárulások összege összesen 172.160 e/Ft, melyből a normatív támogatások összege 149.883 e/Ft., az SZJA bevételek összege 22.277 e/Ft. A gimnázium átvételével önkormányzatunk nem részesülne a fent említett SZJA bevételekből, mivel az csak a megyei fenntartású intézmény fenntartóját illeti meg.
-         Balatonalmádi Város Önkormányzata az elmúlt két önkormányzati ciklusban évi 700 e/Ft-tal támogatta a gimnázium működését, és mint tulajdonos, legutóbb hozzájárult a fűtési és melegvíz rendszer korszerűsítéséhez kb. 1 millió Ft értékben. Az épület elmúlt húsz éves, nagyobb felújítás nem történt, ezért a közeljövőben – a fenntartótól függetlenül – átfogó felújításra lesz szükség, melynek feltehetően jelentős összege is terhelni fogja a tulajdonos önkormányzat költségvetését.
-         A gimnáziumi alkalmazottak béren kívüli juttatása 2010. évben jelentősen lecsökkent: 30.000,-Ft x év x fő. A helyi fenntartású intézményeinkben foglalkoztatott fő- és részfoglalkozású alkalmazottak (engedélyezett létszám: 186,5 fő) maximum évi 144.000,- Ft juttatást kaptak munkaidejük hosszával arányosan, étkezési utalvány formájában. Ez teljes munkaidős dolgozónak havi 12.000,- Ft/fő juttatást jelentett.
2011. évben a gimnázium részére a megyei önkormányzat összesen 2.499 e/Ft összegű cafetéria keretet biztosított, melyhez a céltartalékok között 1.205 e/Ft összegű keretet különített el, a további hiányzó összeget pedig a gimnáziumnak a 2011. évi költségvetéséből kell „kigazdálkodnia”. A gimnázium átvétele esetén az intézményeink közötti béren kívüli juttatás eltérő volta feszültséget keletkeztetne, aminek orvoslása: szintrehozás esetén 7.957 e/Ft (kifizetői SZJA kötelezettséggel együtt) többletköltséggel járna, egalizáció, esetleg a helyi juttatások gimnáziumi szintre csökkentése jelentős érdeksérelmet okozna az érintettek körében.
-         A mintegy 200 millióFt-os költségvetésű intézmény átvétele esetén a gazdálkodással járó pénzügyi-, számviteli-, gazdálkodási és adminisztrációs terhek jelentős többletmunkát jelentene a Városgondnokságnak ill. a Pénzügyi és Számviteli Osztálynak - amennyiben az intézmény pénzügyi-, számviteli-, gazdálkodási feladatait a Városgondnokság végezné.
-         Ismert, hogy a Kormány a közoktatási rendszer alapvető átalakítását tervezi. Időközben megjelent az új közoktatási törvény koncepciója. A koncepció még nem végleges, a törvénytervezethez kapcsolódó, a végrehajtás részleteire vonatkozó kormány- és miniszteri rendeletek tartalma (koncepciója) nem ismert. (Az új közoktatási törvény a 2011-es költségvetést nem érinti, de – mivel az átalakítás a most fenntartott, helyi közoktatási intézményeket is érinti majd – jelentős bizonytalansági tényező egy hosszabb távú, helyi költségvetést, fenntarthatóságot érintő döntés meghozatalában.)
-         A koncepció fenntartás érintő változtatási irányai: az állam finanszírozná - egységes, központilag megállapított órakeret, osztályszám, stb alapján – az oktatási intézmények pedagógusainak és egyéb alkalmazottainak bérét és járulékait, (az átlagosnál többet nyújtó pedagógiai „program” helyi fenntartói támogatást igényel.) A tárgyi feltételek biztosítása a fenntartók költsége lenne. (Ha a gimnázium 2011-es költségvetésére vetítjük: a dologi előirányzat 61.430 eFt, bevételi előirányzat 42.719 eFt, akkor is 18.711 eFt jutna - az új számítás szerint a mai szinten a fenntartóra.
A kalkuláció a részletek hiánya miatt elnagyolt, csak nagyságrendi összehasonlításra alkalmas.)
-         Az időközben a kormány által bejelentett Széll Kálmán terv a közoktatásra vonatkozóan azt tartalmazza, hogy  2011 szeptemberéig elfogadják a közoktatási és felsőoktatási rendszert szabályozó új jogszabályokat, 2012. szeptember 1én hatályba lép az új közoktatási törvény.  
-         A középfokú oktatás biztosítása nem települési önkormányzati kötelező feladat.
 
II.
 
A Veszprém Megyei Önkormányzat hivatala 2011. január 17-re egyeztető megbeszélést tartott a középfokú oktatási intézmények fenntartásában érintett településekkel a további fenntartásról. A megye álláspontja szerint a következő ciklusra – a megyei költségvetés hiánya miatt – csak szigorúbb szerződési feltételek mellett, és akkor tudják vállalni, ha az állami támogatás és az intézményi kiadási előirányzat közötti különbség 50%-át az adott település megtéríti a megyének.
 
A Veszprém Megyei Közgyűlés 2011. február 24-i ülésén a megyei költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében intézkedéseket fogadott el a testület, melynek a gimnázium fenntartását érintő határozata tartalmazza, hogy „A Veszprém Megyei Önkormányzat Közgyűlése felhatalmazza elnökét, hogy további tárgyalásokat folytasson a települési önkormányzatokkal az átvett feladatokhoz történő hozzájárulás összegéről. A költségvetés hiányának csökkentése érdekében szükségesnek ítéli meg, hogy a települési önkormányzatok legalább a Megyei Önkormányzat által nyújtott támogatás 35%-ának mértékéig részt vállaljanak az intézmények finanszírozásában, a feladat helyben történő ellátása érdekében. Érvényesíteni kell a feladat átvételi megállapodásokban az ingatlantulajdonos települési önkormányzatok felújítási kötelezettségét.”
 
A fenti, 14/2011.(II.24.)MÖK határozat végrehajtása érdekében a közgyűlés elnöke 2011. március 9-én a mellékelt levélben kereste meg az önkormányzatot. A megyei önkormányzati hivatal tájékoztatása szerint az állami normatív támogatás és az intézmény tervezett költségvetési kiadása közötti különbség (a megyei önkormányzat által nyújtott támogatás) mértéke 2011. teljes költségvetési évre 1.000.000,- Ft, + a céltartalékban tervezet, gimnáziumra jutó cafeteria juttatás: 1.205.00,- Ft.  A teljes évi  2.205.000,- Ft támogatás 35%-a = 771.750,-Ft. 
Amennyiben önkormányzatunk továbbra sem vállalja a gimnázium és kollégium fenntartását, a megyei önkormányzat által nyújtott támogatás 35%-a, (771.750,-Ft) 2011. évre jutó települési hozzájárulást célszerű biztosítani.
  
Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem, a fenti előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjenek.
  
Balatonalmádi, 2011. március 10.
Tisztelettel:
 
Keszey János
polgármester


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

    42/2011. (III. 22.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a 325/2010. (XII.16.) Öh. sz. határozatát megerősítve kinyilvánítja azon szándékát, hogy a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását 2011. július 1-től 2015. június 30-ig a Veszprém Megyei Önkormányzatnak – részletes megállapodás keretében – átadja.
 
Felhatalmazza a polgármestert a megállapodás előkészítésére.
 
    43/2011. (III. 22.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium fenntartásának támogatására – a fenntartás átadásáról szóló megállapodás aláírásával egyidejűleg - a Veszprém Megyei Önkormányzat számára 2011. évben 771.750,-Ft. működési hozzájárulást biztosít az önkormányzat 2010. évi pénzmaradványa terhére. 
 
Felhatalmazza a polgármestert a támogatási szerződés előkészítésére és aláírására.
 
Ezzel egyidejűleg utasítja a Polgármestert, hogy a szükséges előirányzat módosításokról a 2011. évi költségvetési rendelet júniusi módosításakor gondoskodjon.
 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

46/2011. (III.22.) PGB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
„Balatonalmádi Város Önkormányzata a 325/2010. (XII.16.) Öh. sz. határozatát megerősítve kinyilvánítja azon szándékát, hogy a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását 2011. július 1-től 2015. június 30-ig a Veszprém Megyei Önkormányzatnak – részletes megállapodás keretében – átadja.
 
Felhatalmazza a polgármestert a megállapodás előkészítésére.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           a nyilatkozat továbbítására: azonnal
                            a megállapodás megkötésére: 2011. június 30.”
 
47/2011. (III.22.) PGB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
„Balatonalmádi Város Önkormányzata a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium fenntartásának támogatására – a fenntartás átadásáról szóló megállapodás aláírásával egyidejűleg - a Veszprém Megyei Önkormányzat számára 2011. évben 771.750,-Ft működési hozzájárulást biztosít az önkormányzat 2010. évi pénzmaradványa terhére. 
 
Felhatalmazza a polgármestert a támogatási szerződés előkészítésére és aláírására.
 
Ezzel egyidejűleg utasítja a Polgármestert, hogy a szükséges előirányzat módosításokról a 2011. évi költségvetési rendelet júniusi módosításakor gondoskodjon.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           a nyilatkozat továbbítására: azonnal
                            a megállapodás megkötésére: 2011. június 30.
                           előirányzat biztosítása:           2010. évi pénzmaradvány felosztása
                            költségvetés módosítása:        2011. június”

 
1. döntési javaslat

"A Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium fenntartása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

1. Határozati javaslat:
A/ változat
 
______/2011. (III.31.)Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzata a 325/2010. (XII.16.) Öh. sz. határozatát megerősítve kinyilvánítja azon szándékát, hogy a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását 2011. július 1-től 2015. június 30-ig a Veszprém Megyei Önkormányzatnak – részletes megállapodás keretében – átadja.
Felhatalmazza a polgármestert a megállapodás előkészítésére.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős:Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           a nyilatkozat továbbítására: azonnal
                            a megállapodás megkötésére: 2011. június 30.

 

 

B/ változat

 

 ______/2011. (III.31.)Öh.

 

Balatonalmádi Város Önkormányzata kinyilvánítja azon szándékát, hogy a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium felügyeletét és fenntartását 2011. július 1-től a Veszprém Megyei Önkormányzattól átveszi. 

 

Felhatalmazza a polgármestert az átvétel és a  megállapodás előkészítésére.

 Felelős:               Keszey János polgármester

Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző, Regenyéné Király Andrea PÜ ov.

Határidő:           a nyilatkozat továbbítására: azonnal

                            átvételre: 2011.  június 30.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"A Magyar-Angold Tannyelvű Gimnázium fenntartásának támogatása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

2. Határozati javaslat:
 
______/2011. (III.31.)Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium fenntartásának támogatására – a fenntartás átadásáról szóló megállapodás aláírásával egyidejűleg - a Veszprém Megyei Önkormányzat számára 2011. évben 771.750,-Ft. működési hozzájárulást biztosít az önkormányzat 2010. évi pénzmaradványa terhére. 
Felhatalmazza a polgármestert a támogatási szerződés előkészítésére és aláírására.
Ezzel egyidejűleg utasítja a Polgármestert, hogy a szükséges előirányzat módosításokról a 2011. évi költségvetési rendelet júniusi módosításakor gondoskodjon.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős:Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           a nyilatkozat továbbítására: azonnal
                            a megállapodás megkötésére: 2011. június 30.
                            előirányzat biztosítása: 2010. évi pénzmaradvány felosztása
                           költségvetés módosítása: 2011. június

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe