9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. május 26-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a pedagógiai szakszolgálati feladatok további ellátására
Készítette:   Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

 Tisztelt Képviselő-testület!
 
Előzmények:
Balatonalmádi Város Önkormányzata a 238/2006.(XII.14.)Ö. határozatával pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó (1986-ban alapított)  nevelési tanácsadó intézmény fenntartását – mint a hatályos közoktatási törvény szerint a helyi önkormányzat számára nem kötelező, a megyei önkormányzat számára kötelező feladatot – 2003-tól 2007-ig, majd 2011. június 30-ig átadta a Veszprém Megyei Önkormányzatnak.
 
Időközben, a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása 2006. decemberi megalakulásával – a közoktatásról szóló 1993. év LXXIX törvény 89./A szakasza alapján - az ellátott pedagógiai szakszolgálati feladat kötelezettje a megye helyett a többcélú kistérségi társulás lett. A Többcélú Társulás a feladatot közoktatási megállapodással a Veszprém Megyei Önkormányzat által fenntartott Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálat intézménnyel látja el úgy, hogy az ellátás egy része a balatonalmádi önkormányzat tulajdonában lévő, nevelési tanácsadó használatra 2003-ban átadott Balatonalmádi, Bajcsy-Zs.u. 37. épületben folyik, más része a kistérség oktatási intézményeiben. 
 
A Veszprém Megyei Önkormányzat Közgyűlése a 67/2007.(V.19.) és a 120/2007.(VI.28.)MÖK határozata, a KBTT 38/2007.(V.24.) KGY határozata valamint Balatonalmádi Város Önkormányzata 233/2007(IX.6.) Ö. határozata alapján háromoldalú megállapodás jött létre a kistérség pedagógiai szakszolgálati feladatainak (nevelési tanácsadást, logopédiai ellátást, pályaválasztási tanácsadást, fejlesztős felkészítést is tartalmazó) ellátására. A megállapodás 2011. június 30-án lejár.
Lényege, hogy a feladatot a megyei fenntartású intézmény ellátja, ha a KBTT a normatív (alap- és kistérségi kiegészítő) állami támogatás és a tényleges költségek közti különbözet 50%-át vállalja, valamint a pedagógiai szakszolgálati ellátás továbbra is a 2003-ban feladatellátásra átadott, balatonalmádi nevelési tanácsadóban folyik. (A hozzájárulás 50%-át a többcélú kistérségi társulás saját költségvetéséből fedezi, míg a fennmaradó 50% a KBTT önkormányzatai között feladatarányosan oszlik meg.) A többcélú társulás keretében ellátott feladatot az állam kiegészítő normatívával támogatja. Az épület rezsiköltségét a megyei intézmény megtéríti az almádi Városgondnokságnak.
2010. márciusában a felek a háromoldalú megállapodást módosították azzal, hogy - a KBTT javaslatára, a kistérségi logopédiai ellátás szükséglethez mért hiányainak enyhítésére – 2 logopédus munkába állását jelentő többletfeladatot vállalt a társulás, amellyel együtt járó költségek 100%-a a KBTT-t (ezen belül ennek fele a kistérség települési önkormányzatait feladatarányosan) terheli.
 
Balatonalmádi város képviselő-testülete már 2010. decemberi ülésén tárgyalta a pedagógiai szakszolgálati feladatok ellátásának kérdését, a 329/2010.(XII.16.)Ö. határozatában döntött arról, hogy saját fenntartású intézménnyel továbbra sem vállalja a pedagógia szakszolgálati feladatok ellátását, átadja azt a KBTT-nek, hozzájárul a Bajcsy-Zs.u. 47. sz. alatti ön kormányzati tulajdonú ingatlanrész nevelési tanácsadóként való használatához, egyben a feladat ellátását a korábbi – a megye, a KBTT és az önkormányzat közötti – három oldalú megállapodás szerint tartotta célszerűnek.
 
2011. elején a feladatellátás tervezhetőségének körülményei   megváltoztak: a Veszprém Megyei Önkormányzat (14/2011. (II. 24.) MÖK határozat 6. pontja) kinyilvánította, hogy a megyei önkormányzat által fenntartott Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálat keretében ellátott, a kistérségektől átvett feladatokat a Megyei Önkormányzat 2011. július 1-től a jelenlegi formájában és finanszírozási feltételekkel nem kívánja ellátni
 
Megoldási javaslat: a pedagógiai szakszolgálati feladatok ellátásának fenntartó szerinti szétválasztása 
1. többcélú kistérségi társulás
2. megyei önkormányzat
 
A pedagógiai szakszolgálati ellátásra a közoktatási törvényben és ágazati jogszabályokban meghatározott esetekben a gyermekek, tanulók az ellátásra ingyenes jogosultak. Megszervezésük, fenntartásuk a megye, a kistérség számára adott esetben kötelező, más település számára vállalható feladat.
A közoktatási törvény (Közokt.tv.) 34.§-a szerint pedagógiai szakszolgálat:
a)      Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás,
b)      Fejlesztő felkészítés,
c)      A tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs tevékenység, továbbá az országos szakértői és rehabilitációs tevékenység,
d)      Nevelési tanácsadás,
e)      Logopédiai ellátás,
f)        Továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás,
g)      Konduktív pedagógiai ellátás,
h)    Gyógytestnevelés.
 
A többcélú kistérségi társulás alaptámogatást a Közokt. tv. 34§ a), b), d), f) és h) pontjai szerinti pedagógiai szakszolgálati feladatok közül legalább kettő ellátásának megszervezése esetén vehet igénybe.
 
1.1. A logopédiai és gyógytestnevelés szakszolgálati feladatok kistérségi ellátása
 
A KBTT Társulási Tanácsa 2011. április 7-i közgyűlésén tárgyalta a pedagógia szakszolgálati feladatok további ellátásáról szóló előterjesztést, és a 16/2011.(IV:7.)KGY. határozat szerint úgy döntött, hogy a logopédiai ellátás és a gyógytestnevelés közös megszervezését vállalja a kistérség települései önkormányzataival kötött megállapodás alapján. Döntött a Társulási Tanács arról is, hogy a jelenlegi kistérségi logopédiai ellátáshoz (kb. 130 óvodás) szükséges 4 (4,5)  fő logopédus egy intézményben történő alkalmazását tartja célszerűnek, és felhatalmazta az elnököt a megoldás előkészítésére. Időközben igényként kb 40 fő iskolai tanuló logopédiai ellátása is megfogalmazódott.
 
A gyógytestnevelés a hatályos jogszabály szerint megszervezhető bármely közoktatási intézmény alapfeladataként. Ez jelenleg is így működik, és továbbra is ellátható ebben a formában – a feladat kistérségen belüli ellátásra a KBTT megállapodást köt az önkormányzatokkal, leigényli és továbbítja a kistérségi normatív támogatást.
 
A logopédiai ellátás azonban az új 4/2010.(I.19.)OKM rendelet szerint vagy önálló pedagógiai szakszolgálat intézményében vagy többcélú közoktatási intézmény intézményegységeként (több pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézményegység esetén egységes pedagógiai szakszolgálati intézményegységként) lehet működtetni ill. létrehozni. (Ezt megerősítette a Veszprém Megyei Kormányhivataltól a KBTT által kért és kapott állásfoglalás is.)
 
A közoktatásról szóló 1993. év LXXIX törvény 33. §
(1) bek. szerint a többcélú intézmény lehet:
b) közös igazgatású közoktatási intézmény,
(2) Többcélú intézmény akkor létesíthető, ha a létesítés és a működés anyagi, tárgyi, technikai és személyi feltételei valamennyi feladat ellátásához biztosítva vannak.
(4) A közös igazgatású közoktatási intézmény szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézményegységek keretében különböző típusú közoktatási intézmények feladatait látja el….. A közös igazgatású közoktatási intézményben egységes pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézményegység is működhet.
 
Az intézményegységként való létrehozás ill. működtetés azt jelenti, hogy az adott feladatra előírt tárgyi-személyi feltételeket biztosítani kell.
 
Mivel a jogszabályban előírt tárgyi feltételek a Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. utcai nevelési tanácsadó helyiségben döntően rendelkezésre állnak, célszerűnek látszik, hogy Balatonalmádi Város Önkormányzata az általa fenntartott közoktatási intézmény - az épület közelében lévő iskola - többcélú intézménnyé (közös igazgatású közoktatási intézménnyé) alakításával - befogadva a logopédiai intézményegységet - kistérségi feladatot lásson el a KBTT-vel kötött megállapodás és a kistérségi települések hozzájárulása mellett.
1.1.1. A logopédiai intézményegység működtetése
-        Az önkormányzat a Györgyi Dénes Általános Iskolát az alapító okirat módosításával többcélú intézménnyé alakítaná, szervezetileg és szakmailag önálló intézményegységként létrehozná a logopédiai intézetet (az oktatási intézmények névhasználatáról szóló jogszabály ezt az elnevezést írja elő), melyet intézményegység vezető irányít. Közokt.tv. 33.§ (6) bekezdése szerint a szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézményegységben vezetői megbízást az kaphat, aki rendelkezik az azonos feladatot ellátó önálló intézmény vezetői megbízásához szükséges feltételekkel. A nyilvános pályázatra vonatkozó rendelkezéseket az intézményegység vezetői megbízás esetén is alkalmazni kell.
-        A személyi feltételeket - a jelenleg ellátott ill.  és a tervezet szerint majdan ellátandó 175 fő kistérségi illetőségű gyermek ill. tanuló logopédiai ellátásához szükséges – 1 fő intézményegység vezető és 4  fő logopédus végzettségű szakembert (kb 90 óra)  a tevékenységgel felhagyó Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálattól lehetne áthelyezéssel átvenni, amennyiben azt a közalkalmazottak elfogadják. (Előkészítő információink szerint a logopédusok elvileg vállalják az áthelyezést). A logopédusok munkáltatója a Györgyi Dénes Általános Iskola igazgatója lesz.
-        A tárgyi feltételeket az önkormányzat a Bajcsy-Zs. utcai nevelési tanácsadó Veszprém Megyei Önkormányzattól való visszavételével (beleértve a bejegyzett használati jogot) biztosítaná, az épületrész az iskola telephelye, a logopédusok fő munkahelye lenne. (A logopédusok a kistérségi óvodákba kijárva tartják a foglalkozások nagyobb részét.) A használatba adás óta a veszprémi önkormányzat által beszerzett felszerelések és berendezések sorsáról meg kell egyezni. A helyiségek felújítása Balatonalmádi Város Önkormányzatát mint tulajdonost terhelné, a karbantartás költségeit be kell építeni a működtetés költségeibe.
-        A pénzügyi feltételeket (beleértve a logopédusok bérköltségét és az tanácsadó helyiség működési költségeit) azaz az állami és kistérségi normatíván felüli költségeket a KBTT-vel kötött megállapodás alapján a kistérség települései (köztük Balatonalmádi város) biztosítanák.
1.1.2. A logopédiai intézményegység tervezhető tényleges költségei 1 költségvetési évre.
2011. év első félévében a feladatot a megyei önkormányzat intézménye látja el, a támogatási szerződéseket a településekkel a KBTT már megkötötte. A teljes költségvetési évre szóló tervezet a hosszabb távú kalkuláció lehetőségét szolgálja.
 
A KBTT Munkaszervezete által összeállított tervezet szerint az idei (teljes) költségvetési évre jutó költségek közoktatási intézmény logopédiai intézményegysége (5 fő közalkalmazott) esetén:
                   
Kiadás       1 költségvetési évre
Ft
közalkalmazotti bér
10 528 800
étkezési hozzájárulás
     720 000
munkaadói járulék
 2 842 776
munkábajárás, belf. kiküldetés
 nincs adat
dologi kiadás * tényadatok alapján
 1 282 000
Kiadás összesen
15 373 576
     
 
 
 
 
 
 
 
 
Bevétel 1 költségvetési évre     
Ft
Pedagógiai szakszolgálat
állami normatíva
 6 000 000
Ellátott gyermekek után járó
normatíva (becsült adat)
 2 935 000
Bevétel összesen
 8 935 000
Különbség
 6 438 576
 
 
A bevételi oldalon a gyermekek után járó normatívát nem a létszám, hanem mutatószám alapján kapjuk meg. A lakhely szerinti bontásban azonban létszámadatok szerepelnek. A mutatószámot és a létszámadatot nem lehet összehasonlítani, ezért a KBTT Munkaszervezete a mutatószám és a lakhely szerinti létszám számtani arányában számolta ki a 6 438 576 Ft különbséget. A településekre jutó lakosságszám- és mutatószám-arányos megosztást a 2 sz. melléklet tartalmazza.
A tervezet szerint Balatonalmádi önkormányzatára jutó támogatás összege 2011. teljes költségvetési évére 1 832 330,-Ft lenne.
Önkormányzatunk által 2010-ben fizetett hozzájárulás: alap: 972 245,- Ft + a többletfeladat (2 fő logopédus) Balatonalmádira jutó része : 362 489 Ft = 1.334.734 Ft.
A logopédiai ellátás új szervezeti formában történő ellátása kb. 500.000 Ft többletköltséget jelentene Balatonalmádinak éves szinten, a 2011. évi kiadásokkal és a 2011. évi normatív támogatásokkal kalkulálva.
 
1.1.3. A logopédiai intézményegység létrehozásához szükséges eljárási cselekmények
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXXIX. törvény 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint intézményátszervezésnek minősül minden olyan fenntartói döntés, ami az intézmény alapító okiratának módosításával jár.
Az átszervezéshez a törvényben meghatározott eljárásrend kapcsolódik.
-         közoktatási intézményben a fenntartó július – augusztus hónapok kivételével - (többek között) „az iskola, kollégium, óvoda feladatait nem változtathatja meg” (102.§ (9.c.pont)
-         a fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása éve májusának utolsó napjáig hozhat döntést az intézményi átszervezés kiemelt eseteiben (fenntartói jog átadása, intézményi megszüntetés, stb.) ill. július utolsó munkanapjáig az egyéb átszervezések esetén, így a feladatbővülés kérésében is.
-         A közoktatási törvény szerint a végleges döntés meghozataláig a döntés-tervezetről az alábbiak véleményét köteles beszerezni az önkormányzat:
o        Független közoktatási szakértő véleménye (88.§ (6) bek.). (A szakértőt a Kormányhivatal Oktatási Hivatala javaslata alapján kell felkérni). A szakértő abban a kérdésben foglal állást, hogy a tervezet biztosítja-e az adott feladat törvényszerű ellátását.
o        Szakvélemény kérése a megyei önkormányzattól. (A megyei önkormányzat a független szakértő véleményének birtokában arról ad véleményt, hogy a tervezett feladatellátás illeszkedik-e a megyei közoktatási tervhez.)
o       Az érintett közoktatási intézmény alkalmazotti közösségének, az iskolaszéknek, a szülői szervezetnek, az iskolai diákönkormányzatnak a tervezett intézkedéssel kapcsolatos véleményét. (A vélemény kialakítására legalább 15 napot kell biztosítani.)
o       Az áthelyezéssel érintett logopédus közalkalmazottat a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerint az átadó és az átvevő munkáltató legkésőbb az átadást megelőző 30 nappal korábban köteles tájékoztatni. A közalkalmazott a tájékoztatás kézhezvételétől számított 15 napon belül az átadó munkáltatónak írásban nyilatkozik, hogy az átvevő munkáltatónál történő további foglalkoztatásához hozzájárul-e.
-        A közoktatási törvényben előírtakon kívül a KBTT Társulási Tanácsa ill. a kistérségi társtelepülések hozzájáruló határozata is szükséges a feladatellátás módjához valamint a költségek viseléséhez. (KBTT Társulási megállapodás módosítása)
-        A fenti véleményezési eljárás után – támogató döntés esetén – az érintett intézmény alapító okiratát módosítani kell (az arra meghatározott szabályok szerint), el kell készíteni és el kell fogadni a logopédiai intézményegység szervezeti szabályzatát is tartalmazó intézményi SzMSz módosítást, intézkedni kell a dolgozók átvételéről, ill. nevelési tanácsadó helyiség visszavételéről.
 
A feladatellátásra szóló érvényes szerződés 2011. június 30-án jár le. Az új ellátási forma 2011. július 1-től kellene, hogy működjön, de az előző pontban felsorolt döntési mechanizmus időigénye miatt feltehető, hogy - minden érintett támogatása mellett is - csak 2011. augusztus 1-től jöhetne létre.
 
 
2.1. Az egyéb pedagógia szakszolgálati feladatok (nevelési tanácsadás, pályaválasztási tanácsadás, stb.) megyei önkormányzati ellátása
 
A közoktatási törvény szerint a pedagógiai szakszolgálat feladatok - többcélú társulás által nem vállalt – feladatai, amennyiben azt önálló intézménnyel más települési önkormányzat nem vállalja, a megyei önkormányzat kötelező feladata.
Balatonalmádi Város Önkormányzata a 329/2010.(XII.16.)Ö. határozatában döntött arról, hogy saját fenntartású intézménnyel továbbra sem vállalja a pedagógia szakszolgálati feladatok ellátását, így azok többcélú társulás által nem vállalt részeit Veszprém Megye Önkormányzata Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálat intézménnyel látja el továbbra is Balatonalmádi és a kistérség számára is. A telephely (a Bajcsy-Zs. utcai épület) fenntartása azonban nem kötelezettsége (a feladatot saját – veszprémi – intézményében is elláthatja).
Az előkészítő megbeszéléseken az a megoldás merült fel, hogy a Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálat 2 munkatársa (1 fő pszichológus, 1 fő fejlesztőpedagógus) továbbra is az almádi telephelyen látná el a nevelési tanácsadással összefüggő kistérségi feladatokat, amennyiben a helyiségeket az ellátásra térítés mentesen biztosítaná számukra az önkormányzat. A megoldás szakmai szempontból mindenképpen indokolt, mert a két szakszolgálati feladat (nevelési tanácsadás, logopédia) szakembereinek munkája egyébként egymásra épül ill. sok esetben kiegészíti egymást, továbbá komplex ellátást nyújthatna a kistérség rászoruló gyermekeinek, biztosítva lenne a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók iskolai fejlesztésének segítése is. A tárgyi feltételek között is több olyan eszköz van, amit mindkét szolgálat közösen használhat. A térítésmentes használat biztosítása
 
A Veszprém Megyei Önkormányzattal megállapodást kell kötnie Balatonalmádi Város Önkormányzatának a feladat átadásáról, a Bajcsy-Zs. utcai nevelési tanácsadó visszavételéről (beleértve a jelenlegi használati jog törlését a tulajdoni lapról) ill. – támogatottság esetén - a nevelési tanácsadói feladatok helyi ellátásához szükséges helyiségek térítésmentes használatáról, valamint kezdeményezni kell a jelenleg megyei önkormányzati tulajdonú eszközök, berendezési tárgyak térítésmentes átadását - átvételét.
  
Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem, a fenti indítványt megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjenek.
 
Balatonalmádi, 2011. május 12.
 
Tisztelettel:
 
                                                     Keszey János
                                                     polgármester

 

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

 

    64/2011. (V. 17.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata kinyilvánítja azon szándékát, hogy a kistérségi pedagógiai szakszolgálati (logopédiai) feladatok ellátása érdekében a közoktatásról szóló 1993. év LXXIX törvény 33. § (1) bek. b)pont szerinti többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé szervezi át az általa fenntartott a Györgyi Dénes Általános Iskolát 2011. augusztus 1-től,
-        logopédiai intézet intézményegységet hoz létre,
-        áthelyezéssel biztosítja 5 fő logopédus alkalmazását,
-        telephelyként térítésmentesen biztosítja a Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. u. 47. sz. alatti nevelési tanácsadó helyiségeket,
-        amennyiben a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása határozatlan időre megállapodást köt az önkormányzattal a kistérségi logopédiai feladatok ellátására, valamint a kistérségi társtelepülésekkel közösen biztosítja az alap- és kistérségi normatív állami támogatás és az intézményegységre jutó tényleges - a telephely fenntartási költségét is tartalmazó - költségek közötti különbség finanszírozását.
 
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: értesítésre: azonnal
                  megállapodásra: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés
 
    65/2011. (V. 17.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
  
Balatonalmádi Város Önkormányzata a Györgyi Dénes Általános Iskola többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé való átszervezése, a logopédiai intézet intézményegység létrehozása előkészítésére bekéri – a közoktatásról szóló 1993. évi LXXXIX. törvényben rögzített - véleményezésre jogosultak véleményét (független közoktatási szakértő, szakvélemény a megyei önkormányzattól, az érintett közoktatási intézmény alkalmazotti közösségének, az iskolaszéknek, a szülői szervezetnek, az iskolai diákönkormányzatnak véleménye), felhatalmazza a polgármestert a szükséges intézkedések megtételére.
 
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: értesítésre: azonnal
                 vélemények beérkezésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés
  
    66/2011. (V. 17.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a közoktatási törvény (Közokt.tv.) 34.§-a szerint pedagógiai szakszolgálati feladatokat – a logopédiai ellátás kivételével – saját fenntartású intézményével nem vállalja, azt 2011. július 1-től 2015. június 31-ig átadja a Veszprém Megyei Önkormányzatnak.
A Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. utca 37. alatti nevelési tanácsadó megnevezésű ingatlan használati jogát és fenntartását 2011. augusztus 1-től visszaveszi a Veszprém Megyei Önkormányzattól, ugyanakkor a Balatonalmádi kistérség rászoruló gyermekei és tanulói számára a nevelési tanácsadási feladatok helyi ellátásához az ingatlant térítésmentesen biztosítja a feladatot ellátó Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnak, egyben kéri a megyei tulajdonú – minimumfeltételek körébe tartozó - berendezési tárgyak, eszközök térítésmentes átadását.
A Veszprém Megyei Önkormányzattal kötendő megállapodás előkészítésére felhatalmazza a polgármestert.
 
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: értesítésre: azonnal
                  Megállapodás előkészítésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés

 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

131/2011. (V.17.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata kinyilvánítja azon szándékát, hogy a kistérségi pedagógiai szakszolgálati (logopédiai) feladatok ellátása érdekében a közoktatásról szóló1993. év LXXIX törvény 33. § (1) bek. b)pont szerinti többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé szervezi át az általa fenntartott a Györgyi Dénes Általános Iskolát 2011. augusztus 1-től,
-        logopédiai intézet intézményegységet hoz létre,
-        áthelyezéssel biztosítja 5 fő logopédus alkalmazását,
-        telephelyként térítésmentesen biztosítja a Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. u. 37. sz. alatti nevelési tanácsadó helyiségeket,
-        amennyiben a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása határozatlan időre megállapodást köt az önkormányzattal a kistérségi logopédiai feladatok ellátására, valamint a kistérségi társtelepülésekkel közösen biztosítja az alap- és kistérségi normatív állami támogatás és az intézményegységre jutó tényleges - a telephely fenntartási költségét is tartalmazó - költségek közötti különbség finanszírozását.
 
Felelős:              Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre: azonnal
                           megállapodásra: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés
  
132/2011. (V.17.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a Györgyi Dénes Általános Iskola többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé való átszervezése, a logopédiai intézet intézményegység létrehozása előkészítésére bekéri – a közoktatásról szóló 1993. évi LXXXIX. törvényben rögzített - véleményezésre jogosultak véleményét (független közoktatási szakértő, szakvélemény a megyei önkormányzattól, az érintett közoktatási intézmény alkalmazotti közösségének, az iskolaszéknek, a szülői szervezetnek, az iskolai diákönkormányzatnak véleménye), felhatalmazza a Polgármestert a szükséges intézkedések megtételére.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős:  Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre: azonnal
                            vélemények beérkezésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés


33/2011. (V.17.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a közoktatási törvény (Közokt.tv.) 34.§-a szerint pedagógiai szakszolgálati feladatokat – a logopédiai ellátás kivételével – saját fenntartású intézményével nem vállalja, azt 2011. július 1-től 2015. június 31-ig átadja a Veszprém Megyei Önkormányzatnak.
 
A Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. utca 37. alatti nevelési tanácsadó megnevezésű ingatlan használati jogát és fenntartását 2011. augusztus 1-től visszaveszi a Veszprém Megyei Önkormányzattól, ugyanakkor a Balatonalmádi kistérség rászoruló gyermekei és tanulói számára a nevelési tanácsadási feladatok helyi ellátásához az ingatlant térítésmentesen biztosítja a feladatot ellátó Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnak, egyben kéri a megyei tulajdonú – minimumfeltételek körébe tartozó - berendezési tárgyak, eszközök térítésmentes átadását.
 
A Veszprém Megyei Önkormányzattal kötendő megállapodás előkészítésére felhatalmazza a Polgármestert.
 
Felelős:              Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:          értesítésre: azonnal
                           Megállapodás előkészítésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés
 

 
1. döntési javaslat

"Logopédiai intézményegység létrehozása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

1. Határozati javaslat: 
______/2011.(V.26.)Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata kinyilvánítja azon szándékát, hogy a kistérségi  pedagógiai szakszolgálati (logopédiai) feladatok ellátása érdekében a közoktatásról szóló 1993. év LXXIX törvény 33. § (1) bek. b)pont szerinti többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé szervezi át az általa fenntartott a Györgyi Dénes Általános Iskolát 2011. augusztus 1-től,
-        logopédiai intézet intézményegységet hoz létre,
-        áthelyezéssel biztosítja 5 fő logopédus alkalmazását,
-        telephelyként térítésmentesen biztosítja a Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. u. 47. sz. alatti nevelési tanácsadó helyiségeket,
-        amennyiben a Kelet-Balatoni Kistérség Többcélú Társulása határozatlan időre megállapodást köt az önkormányzattal a kistérségi logopédiai feladatok ellátására, valamint a kistérségi társtelepülésekkel közösen biztosítja az alap- és kistérségi normatív állami támogatás és az intézményegységre jutó tényleges - a telephely fenntartási költségét is tartalmazó - költségek közötti különbség finanszírozását.
 
Felelős:              Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre: azonnal
                           megállapodásra: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Logopédiai intézményegység létrehozása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

2. Határozati javaslat: 
______/2011.(V.26.)Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a Györgyi Dénes Általános Iskola többcélú, közös igazgatású közoktatási intézménnyé való átszervezése, a logopédiai intézet intézményegység létrehozása előkészítésére bekéri – a közoktatásról szóló 1993. évi LXXXIX. törvényben rögzített - véleményezésre jogosultak véleményét (független közoktatási szakértő, szakvélemény a megyei önkormányzattól, az érintett közoktatási intézmény alkalmazotti közösségének, az iskolaszéknek, a szülői szervezetnek, az iskolai diákönkormányzatnak véleménye), felhatalmazza a polgármestert a szükséges intézkedések megtételére.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős:  Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre: azonnal
                            vélemények beérkezésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"A pedagógiai szakszolgáltai feladatok átadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

3. Határozati javaslat: 
______/2011.(V.26.)Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata a közoktatási törvény (Közokt.tv.) 34.§-a szerint pedagógiai szakszolgálati feladatokat – a logopédiai ellátás kivételével – saját fenntartású intézményével nem vállalja, azt 2011. július 1-től 2015. június 31-ig átadja a Veszprém Megyei Önkormányzatnak.
A Balatonalmádi, Bajcsy-Zs. utca 37. alatti nevelési tanácsadó megnevezésű ingatlan használati jogát és fenntartását 2011. augusztus 1-től visszaveszi a Veszprém Megyei Önkormányzattól, ugyanakkor a Balatonalmádi kistérség rászoruló gyermekei és tanulói számára a nevelési tanácsadási feladatok helyi ellátásához az ingatlant térítésmentesen biztosítja a feladatot ellátó Veszprém Megyei Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnak, egyben kéri a megyei tulajdonú – minimumfeltételek körébe tartozó - berendezési tárgyak, eszközök térítésmentes átadását.
A Veszprém Megyei Önkormányzattal kötendő megállapodás előkészítésére felhatalmazza a polgármestert.
 
Felelős:              Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:          értesítésre: azonnal
                           Megállapodás előkészítésére: 2011. júniusi képviselő-testületi ülés

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe