20. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. június 28-i ülésére

Tárgy:   Javaslat körjegyzőség alakítására
Készítette:   Kovács Piroska Rózsa aljegyző, Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület! 
 
Papkeszi Község Önkormányzata arról döntött, hogy eddig a polgármesteri hivatala által végzett önkormányzati ügyeket és államigazgatási feladatokat 2012. január 1-től körjegyzőségi szervezetben kívánja ellátni, és mellékelt levelében megkereste Balatonalmádi Város Önkormányzatát közös körjegyzőség alapítására és működtetésére.
 
1.      A körjegyzős alapíthatóságáról
A körjegyzőség egyes önkormányzati és államigazgatási feladatok közös ellátását szolgáló átfogó társulásnak tekinthető. A körjegyzőségre vonatkozó szabályokat a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban Ötv.) 38.§ -  40. §-a tartalmazza. Az Ötv. 2011. január 1-től hatályos módosítása – az előző szabályozástól eltérően – lehetővé teszi, hogy azok a megyén belüli községek is, amelyek közigazgatási területét legfeljebb két település közigazgatási területe választ el, az igazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget alakíthatnak és tarthatnak fenn.
Papkeszi és Balatonalmádi között Balatonfűzfő város közigazgatási területe húzódik.
 
2.      A városi székhelyű körjegyzőség alapításáról
A szabályozás eltérő községek között létrehozott körjegyzőség és városi központú körjegyzői feladatok ellátása esetén. Ha a körjegyzőség székhelye nagyközség vagy város, a körjegyzői feladatokat a nagyközségi, városi jegyző a polgármesteri hivatal bevonásával látja el. Ötv. 38. § (3) Ebben az esetben nem kell körjegyzőt választani, kinevezni, hanem a város képviselő-testülete által kinevezett jegyző látja el a feladatokat, másik körjegyzőségi önkormányzati testület(ek)nek nincs véleményezési, egyeztetési joga, a jegyző munkáltatója a székhely település képviselő-testülete, az egyéb munkáltatói jogokat a székhely önkormányzat polgármestere gyakorolja.
A jegyző a társ önkormányzat vonatkozásában ellátja mindazokat a feladatokat és gyakorolja azokat a hatásköröket, amelyeket az Ötv., más jogszabályok, ill. az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzata, önkormányzati rendeletei a jegyző számára előírnak.
(körjegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a körjegyzőség dolgozói felett)
Új körjegyzőség a résztvevő önkormányzatok közös megállapodásával, időbeli korlát nélkül alakulhat,
ugyanakkor az alakulás határnapját célszerű úgy meghatározni, hogy az átszervezés előkészítésére  ill. jogszerű végrehajtására megfelelő idő álljon rendelkezésre. 
A papkeszi hivatalban jelenleg nincs jegyző, ezért – információink szerint – a körjegyzőség alakítása a lehető leghamarabbi időpontban lenne megfelelő a képviselő-testületnek, ami új körjegyzőség alakítása esetén lehetne korábbi időpont, mint 2012. január 1.
(A már működő körjegyzőséghez való csatlakozás ill. kiválás csak a naptári év első napján történhet, a döntést pedig legalább 6 hónappal korábban – június 30-ig- kell meghozni.)
A községi polgármesteri hivatal Papkeszi Község Önkormányzata döntése alapján (megszüntető okirattal) megszűnik, (a balatonalmádi Polgármesteri Hivatal jogutód a papkeszi Polgármesteri Hivatal igazgatási feladatai tekintetésben)  a dolgozók közszolgálati jogviszonya azonban nem szűnik meg automatikusan. Annak nincs akadálya, hogy a székhely településen kívül a másik településen kirendeltség működjön, immár egységes hivatali apparátusban. A kirendeltség dolgozóinak munkáltatója a városi jegyző. A kirendeltség létszámát, szervezetét, az ellátandó feladatokat a megállapodásban ill. az egységes SzMSz-ben kell rögzíteni.
 
3.      Papkeszi önkormányzatának – a kirendeltség működésével kapcsolatos – felvetései, kérései:
a.)    A jelenleg meglévő valamennyi hatósági és pénzügyi ügyintézése a helyi kirendeltségen történjen, kivéve a személyi anyagok kezelését;
Nincs törvényi akadálya annak, hogy a jelenleg a papkeszi hivatalban intézett hatósági és pénzügyi ügyintézés a kirendeltség keretében folyjon tovább, ha ennek a személyi és pénzügyi feltételei rendelkezésre állnak, amit Papkeszi önkormányzatának (körjegyzőségnek) kell biztosítania. Az utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés gyakorlása napi személyes részvételt feltételez, amely megtöbbszörözi a heti 4 órás ügyfélfogadást, a gépkocsi használat költségét, stb. A pénzügyi beszámoló aláírására nincs meg az ott dolgozók képesítési előírása.
 
b.)    A kirendeltségen alkalmazott köztisztviselői létszám megállapításában a képviselő-testületüknek egyetértési joga legyen;
A kirendeltségen alkalmazott köztisztviselői létszám megállapításában is adható egyetértési jog, a költségek – papkeszi által garantált - egyidejű biztosítása mellett. Ugyanakkor a feladatellátás ésszerűsítése, egyes, nem helyhez kötött feladatok integrálása (pl. a gazdálkodásban) elképzelhető, de a mai ismereteink alapján ez korrekt módon nem ítélhető meg. A mellékelt összefoglaló anyag alapján a kirendeltségen 2 fő igazgatási előadó, 2 fő pénzügyi és 1 fő adóügyi előadó alkalmazásával el lehet látni a jelenlegi feladatokat. A feladatok belső átcsoportosításával 1 fő – önkormányzati előkészítő feladatok mellett – „kirendeltség-vezetői” megbízást kapna, felelős lenne a hivatal és a kirendeltség közötti kapcsolattartásért is.
 
c.)    A megállapodásban vállalná-e az önkormányzat ill. elfogadható-e, hogy a papkeszi kirendeltségen foglalkoztatott dolgozókkal kapcsolatban a körjegyzői feladatokat ellátó jegyző a munkáltató jogokat a község polgármesterének egyetértésével gyakorolja;
Jogszabály egyetértési jogot nem biztosít a kirendeltségen (de egységes hivatalban) foglalkoztatott köztisztviselők kinevezése, felmentése tárgyában, de a véleményezési jog a megállapodásban vállalható azzal, hogy az egyéb munkáltatói jogokat a jegyző gyakorolja.
 
d.)    A kirendeltség működésével, ügyfélfogadási rendjével kapcsolatban a papkeszi képviselő-testületnek egyetértési joga legyen;
Az egyetértési jog a kirendeltség működésével, az ügyfélfogadási renddel kapcsolatban a megállapodásban rögzíthető. A jelenlegi ügyfélfogadási rend megfelel az átlagosnak.
 
e.)    a képviselő-testület ülésein a jegyző vagy aljegyző személyesen vegyen részt;
Ötv. 40. §  (3) A körjegyző vagy megbízottja köteles mindegyik képviselő-testület ülésén részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni.
 
f.)     a jegyző vagy aljegyző hetente egy napot (8 órát) töltsön a papkeszi kirendeltségen;
Ötv. 40.§ (5): „A körjegyző vagy megbízottja a képviselő-testület(ek) - egyeztetett - szervezeti és működési szabályzatában meghatározott gyakorisággal, hetente legalább egy napon köteles minden községben ügyfélfogadást tartani.”
Kérdéses, hogy szükség van-e a heti egy napon a 8 óra tartamú ügyfélfogadásra. (A törvényekből és megállapodásból eredő kötelező körjegyzői feladatok jelentős része nem helyhez kötött, az előkészítés elektronikusan a székhelyről is elvégezhető, ha nem a szűk értelemben vett ügyfélfogadásra gondolunk, hanem a kirendeltségen való tartózkodásra.)
g)   a körjegyzőséghez nyújtott állami támogatás mekkora részét fordítaná az önkormányzat a papkeszi kirendeltség működtetésére;
Választ a 4. pontban fogalmazzuk meg.
    
4.      A körjegyzőségi feladatokat is ellátó hivatal gazdálkodása
4.1.  A közjegyzőség költségvetési támogatása
A központi költségvetés pénzügyi támogatásával ösztönzi a körjegyzőségek létrehozását és működtetését. Az alaptámogatás jelenleg minden körjegyzőséget megillet, a részletes differenciált ösztönző támogatást azonban feltétekhez köti a jogszabály.
 
A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény  a körjegyzőség működésére alap-hozzájárulásként 253 530 forint/körjegyzőség/hónap biztosít. Ez éves szinten 3.042.360 Ft-ot jelent.
Ösztönző hozzájárulásra a városi székhelyű körjegyzőség akkor jogosult, ha a székhelyhez kettő vagy több, de legfeljebb nyolc község csatlakozik,
 a fentiek szerint ösztönző támogatásra nem lennénk  jogosultak.
A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe.
Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál - az év közben megalakuló körjegyzőség - amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel –
a létrejöttével betöltött első teljes hónaptól vehető figyelembe.
 
4.2. A körjegyzőség  gazdálkodása, költségvetése
A közjegyzőségi településeknek önálló költségvetése van, de a gazdálkodási, a könyvvezetési, az adatszolgáltatási feladatok ellátása  a körjegyzőség útján történik. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv-ben megfogalmazott  belső kontrollrendszer működtetése is a körjegyzőség feladata. A belső kontrollrendszer keretén belül biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE), valamint a belső ellenőrzési tevékenység működtetését. Ez jelenleg Balatonalmádi vonatkozásában kistérségi szinten történik, ami Papkeszi vonatkozásában is kistérségi szinten működik, azonban a Veszprémi kistérség működésére Balatonalmádi jegyzője nem tud befolyást gyakorolni.
 
 
Az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) Korm rendelet 38. § (1) Ha körjegyzőség látja el a települési önkormányzatok gazdálkodási feladatait, a körjegyzőségnek - mint költségvetési szervnek - a költségvetése a körjegyzőség székhelye szerinti önkormányzat költségvetésében szerepel.
Városi hivatal (jegyző) által ellátott körjegyzői feladatok esetén a községi hivatal megszűnik, nem lesz önálló költségvetési szerv, a körjegyzőséggel összefüggő költségek (költségvetés) a városi önkormányzat költségvetésében jelennek meg.
(2) A körjegyzőségben részt vevő települési önkormányzatok mindegyike önálló költségvetéssel rendelkezik, amelynek része az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek költségvetése is, amelyet a körjegyző készít elő, s az illetékes települések polgármesterei terjesztik a képviselő-testületük elé.
Papkeszi Község Önkormányzatának 2011. évi (eredeti) költségvetési bevételi főösszege 91.254 eFt, költségvetési kiadási főösszege 116.655 eFt, a költségvetési hiány 25.401 eFt, amit működési célú hitelfelvétellel finanszíroznak. A 2011. évi költségvetés a folyószámla hitelkeretüket 35.000 eFt-ban, a munkabér hitelkeretüket 3.000 eFt-ban határozta meg. Az önkormányzat 2010. évi tárgyévi módosított pénzmaradványa -35.955 eFt volt.
 
Papkeszi önkormányzat vagyoni és pénzügyi helyzetét tükröző néhány mutató:
 
 
Megnevezés
2009. év
2010. év
Tőkeerősség (%)
Saját tőke/mérleg főösszeg
 74,1
   82,3
Tőkefeszültségi mutató (%)
Kötelezettségek/saját tőke+tartalékok
   33,0
    32,6
Működés biztonsági aránymutató(%)
Saját tőke+tartalékok/befekt. eszk.
 
   78,4
 
    78,4
      
Kötelezettségek aránya (%)
kötelezettségek/mérleg főösszeg
   24,8
      24,6  
Likviditási gyorsráta
Pénzeszközök/rövid lejár.kötelezetts.
    0,16
    0,04
 
A tőkefeszültségi mutató magas értéke mindkét évben a kötelezettségek magas arányát mutatja. A likviditást jelző mutató mindkét évben rendkívül alacsony, mely 2010. évben további romlást mutat.
Papkeszi vagyoni pénzügyi helyzete előre vetíti, hogy Balatonalmádi költségvetésének terhére meg kell előlegeznie Papkeszi finanszírozását a körjegyzőség vonatkozásában.
 
Papkeszi önkormányzata intézményfenntartó társulást működtet Balatonfűzfővel az óvodai – iskolai feladatok ellátására. A helyi iskola egyházi fenntartású.
 Papkeszin és Colorchemia lakótelepen művelődései házat tart fenn az önkormányzat, a  könyvtári szolgáltatást a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása keretében az Eötvös Károly Megyei Könyvtár közreműködésével ún. mozgókönyvtári szolgáltatás keretében biztosítja.
 
(3) A körjegyzőség költségvetéséről az érdekelt önkormányzatok - saját költségvetési rendeletüket tárgyaló képviselő-testületi ülésük előtt - együttes testületi ülésen döntenek.
 
4.3. A körjegyzőségi feladatellátás költségei
Városi központú körjegyzőség esetén kimutatható (közvetlen) költségként a jegyző/ aljegyző heti 1 kirendeltségre történő oda-vissza útja, a képviselő-testületi, bizottsági üléseken való részvétel számítható, valamint a jegyzői illetmény-emelés illetőleg a kirendeltség működtetésének költsége.
Papkeszi – Almádi távolság kb. 10 km. Figyelembe véve az eddigi papkeszi gyakorlatot, (kt, településrészi önkormányzat, bizottságok, ügyfélfogadás) kb. évi 1500 km megtételével számolhatunk, ha tartható a heti egyszeri személyes megjelenés.
A  köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 46.§(7) bekezdése szerint A körjegyzői feladatot ellátó városi jegyző a vezetői illetménypótlékon felül körjegyzői feladat-illetménypótlékra jogosult, melynek mértéke: a) a székhelyén kívül egy község esetén az alapilletményének 5%-a.
Költséget jelent a kirendeltség működtetése Papkeszin (A hivatal által megadott 2010. évi adatok szerint a papkeszi hivatal működési költsége 27.427 eFt volt, ebből bér 16.355 eFt, járulék 4.322 eFt, mely tartalmazta a jegyző és egy jelenleg be nem töltött álláshely bérét is.)
Kirendeltség működtetése esetén (e terv szerint)  6 fő köztisztviselő bére és járulékai, valamint a kirendeltség dologi költségei jelentenének kiadást.
További kiadást jelent, hogy a papkeszi kirendeltségen dolgozó (immár körjegyzőségi állományú) dolgozók juttatásait az almádi hivatalban dolgozók juttatásainak szintjére ajánlott hozni. (Törvényi keretek között a felső és középfokú végzettségű köztisztviselők alapilletményük 10%-ának megfelelő illetmény-kiegészítésban részesülnek, a caffetéria juttatás évi bruttó 200 eFt)
El nem különíthető költségként jelentkezik az almádi hivatal legtöbb osztályát érintő többletmunka, ami a szakszerű háttérmunkát biztosít a jegyző ill. a 1621 fő lakosságot kiszolgáló kirendeltség számára. (Körjegyzőség esetén a jegyző és az apparátus immár két testület döntéseit készíti elő és hajtja végre, továbbá két polgármester munkáját segíti.). A jegyzőt ill. aljegyzőt érintő jelentős többletmunkán kívül további kiemelkedő többletmunka a pénzügyi osztályon várható (költségvetés átdolgozása, belső szabályzatok átdolgozása, gazdálkodási feladatok ellátása, könyvvezetési feladatok ellátása, könyvviteli szolgáltatások ellátása, normatív igénylés - elszámolás, körjegyzőség finanszírozásának kezelése, stb.)
 
A fentiek ellátásra legalább további 2 fő felsőfokú végzettségű (pénzügyi szakképesítés, igazgatási szakképesítés), a Balatonalmádi Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott  köztisztviselőre  van szükség.
 
Nehezíti a körjegyzőségben résztvevők munkáját, hogy Papkeszi nem a Balatonalmádi kistérség tagja, a kistérségi együttműködés során be kell kapcsolódni a veszprémi kistérség munkájába is. Többletfeladatot jelent a Colorchemia Településrészi Önkormányzati Testület és a Cigány Kisebbségi Önkormányzat üléseinek előkészítése.
 
4.4. Hozzájárulás a körjegyzőség működéséhez
Az érintett Képviselő-testületek megállapodhatnak abban, hogy az önkormányzatok a körjegyzőség fenntartásához milyen arányban járulnak hozzá. (Ötv. 39.§.(1) - eltérő megállapodás hiányában - a településük lakosságszámának arányában járulnak hozzá.)
Javaslat körjegyzőség alapítása esetén:
-         a körjegyzőség  költségeit a körjegyzőséget létrehozó önkormányzatok a saját működési helyükön felmerült költségek arányában viselik (Papkeszi Község Önkormányzata a 2011. június 30-án állományban lévő 6 fő köztisztviselő bérét és annak közterheit valamint a Balatonalmádiban pluszfeladatra foglalkoztatott 2 fő köztisztviselő mindenkori bérét és járulékait, ( kalkuláció 2011. teljes évre kb  9. 194.000 Ft ) állja, Balatonalmádi Város Önkormányzata a 2011. június 30-én állományban lévő 65 köztisztviselő bérét és azok járulékait állja. A körjegyzőség minden dolgozója számára biztosítja a kötelező juttatásokat (pl. nyelvpótlék), ill. a 2011-ben a 200 eFtx fő caffeteria juttatást, amelyeknek fedezetét a felmerülés helye szerinti önkormányzat biztosítja. A papkeszi kirendeltségen foglalkoztatott köztisztviselők illetményének +10%-os eltérítéséhez szükséges fedezet Papkeszi Község Önkormányzatát terheli.)
-         A polgármesteri hivatal ill. a kirendeltség épület fenntartási és egyéb működési költségek az adott önkormányzat költségvetését terheli;
-         A körjegyzőség működéséhez biztosított állami támogatást a Balatonalmádi Város Önkormányzata igényli.
-         A körjegyzőségre járó állami normatíva 85%-a Balatonalmádi Város Önkormányzatát, 15%-a Papkeszi Község Önkormányzatát illeti meg. (megközelítőleg lakosságarányos megosztás)
-         Papkeszi Község Önkormányzata köteles a körjegyzőség finanszírozásából a rá jutó normatíva, állami támogatás és a tényleges kiadások közötti különbözetet negyedévente Balatonalmádi Város  Önkormányzatának megtéríteni.
-         A körjegyzőség költségeit a tervezés és beszámolás során elkülönítetten kell nyilvántartani és a zárszámadás keretében elszámolni..
-         A körjegyzőség költségvetési tervezetét, koncepcióját az érintett képviselő-testületek munkaterve szerinti ülésre a jegyző terjeszti elő.
  
5.      A körjegyzőség létrehozásával kapcsolatos képviselő-testületi döntések támogató
döntés esetén:
 
A körjegyzőség esetleges megalakítása azzal az előnnyel jár, hogy a hivatal munkatársai megtanulják a városnál nagyobb (vagy eltérő) közigazgatási egységben való gondolkodást és munkát, ez egybeesik a közigazgatási átszervezés jelenleg ismert irányával. Állami normatív támogatás jár a körjegyzőségben végzett munkáért, legalábbis 2011-ben.
 
Teendők támogatás esetén:
-        Képviselő-testületi határozat a körjegyzőség alakításáról, felhatalmazás a további tárgyalásokra (részletekről szóló döntés előkészítésére)
Részletes Megállapodás elfogadása. (2011.  ………)
-         A körjegyzőség költségvetési koncepciójának /költségvetésének elfogadása. (a körjegyzőség alapításától függően vagy a megállapodással egyidejűleg, 2012.01.01-i alapítás esetén a költségvetési koncepció elfogadásának rendes ütemében)
-         Polgármesteri Hivatal alapító okirat módosítása, törzskönyvi változások átvezetése
-         Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának módosítása.
 
Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem, a fenti előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjenek.
 
 
Balatonalmádi, 2011. június 16.
Tisztelettel:
 
 
Keszey János
polgármester
 
 

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

 

139/2011. (VI. 21.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát nem javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata
1.      egyetért azzal, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre 2012. év 01. 01. nap határnappal.
2.      Felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy a körjegyzőségre vonatkozó megállapodást – tárgyalások további folytatásával - az alábbi tartalommal előkészítse:
a)   A körjegyzői feladatokat a városi jegyző a polgármesteri hivatal bevonásával látja el; ellátja mindazokat a feladatokat, amiket jogszabály vagy helyi szabályzat számára előír;
b)   A balatonalmádi Polgármesteri Hivatal Papkeszi községben kirendeltséget működtet 6 fő köztisztviselő alkalmazásával. Az ellátandó feladatokat a megállapodás mellékletében kell rögzíteni;
c)    Papkeszi községben a megállapodásban meghatározott és a polgármesteri hivatal SzMSz-ben rögzített időben és helyen a jegyző / aljegyző vagy az általa megbízott megfelelő szakképesítéssel rendelkező személy heti egyszer 4 óra ügyfélfogadást tart;
d)   A körjegyzőség költségeit (bér, járulék és dologi költségek) a körjegyzőséget létrehozó önkormányzatok a saját működési helyükön felmerült költségek arányában viselik; továbbá a balatonalmádi Polgármesteri Hivatalban a pluszfeladatok ellátására foglalkoztatott 2 fő köztisztviselő mindenkori bére és járulékai ( 2011. évi adatok alapján kalkulált 9. 194.000 Ft /év) a papkeszi önkormányzatot terheli.
e)    A körjegyzőség minden dolgozója számára biztosítja a kötelező juttatásokat (pl. nyelvpótlék), ill. a 2011-ben a 200 eFt x fő caffeteria juttatást, amelyeknek fedezetét a felmerülés helye szerinti önkormányzat biztosítja. A papkeszi kirendeltségen foglalkoztatott köztisztviselők illetményének +10%-os eltérítéséhez szükséges fedezet Papkeszi Község Önkormányzatát terheli.)
f)     A polgármesteri hivatal ill. a kirendeltség épület fenntartási költségei az adott önkormányzat költségvetését terhelik; A körjegyzőség működéséhez biztosított állami támogatást a Balatonalmádi Város Önkormányzata igényli.
g)   A körjegyzőségre járó állami normatíva 85%-a Balatonalmádi Város Önkormányzatát, 15%-a Papkeszi Község Önkormányzatát illeti meg
h)   Papkeszi Község Önkormányzata köteles a körjegyzőség finanszírozásából a rá jutó normatíva, állami támogatás és a tényleges többletkiadások közötti különbözetet negyedévente Balatonalmádi Város Önkormányzatának megtéríteni.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: értesítésre: azonnal
                  Megállapodás beterjesztésére: 2011. december    havi képviselő-testületi ülés
 
 
140/2011. (VI. 21.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata nem támogatja, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre.
 
Felelős:                Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: 2011. július 15. - értesítésre

 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

 

163/2011. (VI.21.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága nem javasolja a Képviselő-testületnek az alábbi döntés meghozatalát:
 
„Balatonalmádi Város Önkormányzata
1.      egyetért azzal, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre 2012. év 01. hó 01. nap határnappal.
2.      Felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy a körjegyzőségre vonatkozó megállapodást – tárgyalások további folytatásával - az alábbi tartalommal előkészítse:
a)   A körjegyzői feladatokat a városi jegyző a polgármesteri hivatal bevonásával látja el; ellátja mindazokat a feladatokat, amiket jogszabály vagy helyi szabályzat számára előír;
b)   A balatonalmádi Polgármesteri Hivatal Papkeszi községben kirendeltséget működtet 6 fő köztisztviselő alkalmazásával. Az ellátandó feladatokat a megállapodás mellékletében kell rögzíteni;
c)    Papkeszi községben a megállapodásban meghatározott és a polgármesteri hivatal SzMSz-ben rögzített időben és helyen a jegyző / aljegyző vagy az általa megbízott megfelelő szakképesítéssel rendelkező személy heti egyszer 4 óra ügyfélfogadást tart;
d)   A körjegyzőség költségeit (bér, járulék és dologi költségek) a körjegyzőséget létrehozó önkormányzatok a saját működési helyükön felmerült költségek arányában viselik; továbbá a balatonalmádi Polgármesteri Hivatalban a pluszfeladatok ellátására foglalkoztatott 2 fő köztisztviselő mindenkori bére és járulékai ( 2011. évi adatok alapján kalkulált 9. 194.000 Ft /év) a papkeszi önkormányzatot terheli.
e)    A körjegyzőség minden dolgozója számára biztosítja a kötelező juttatásokat (pl. nyelvpótlék), ill. a 2011-ben a 200 eFt x fő caffeteria juttatást, amelyeknek fedezetét a felmerülés helye szerinti önkormányzat biztosítja. A papkeszi kirendeltségen foglalkoztatott köztisztviselők illetményének +10%-os eltérítéséhez szükséges fedezet Papkeszi Község Önkormányzatát terheli.)
f)     A polgármesteri hivatal ill. a kirendeltség épület fenntartási költségei az adott önkormányzat költségvetését terhelik; A körjegyzőség működéséhez biztosított állami támogatást a Balatonalmádi Város Önkormányzata igényli.
g)   A körjegyzőségre járó állami normatíva 85%-a Balatonalmádi Város Önkormányzatát, 15%-a Papkeszi Község Önkormányzatát illeti meg
h)   Papkeszi Község Önkormányzata köteles a körjegyzőség finanszírozásából a rá jutó normatíva, állami támogatás és a tényleges többletkiadások közötti különbözetet negyedévente Balatonalmádi Város Önkormányzatának megtéríteni.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre: azonnal
                            Megállapodás beterjesztésére: 2011. december havi képviselő-testületi ülés”
 
164/2011. (VI.21.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
„Balatonalmádi Város Önkormányzata nem támogatja, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre 2011. július 15.”
 
 

 

 
1. döntési javaslat

"Körjegyzőség alakítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

A/ változat
Határozati javaslat:
______/2011. (VI.28.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata
1.      egyetért azzal, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre ….. év ….. hó …. nap határnappal.
2.      Felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt, hogy a körjegyzőségre vonatkozó megállapodást – tárgyalások további folytatásával - az alábbi tartalommal előkészítse:
a)   A körjegyzői feladatokat a városi jegyző a polgármesteri hivatal bevonásával látja el; ellátja mindazokat a feladatokat, amiket jogszabály vagy helyi szabályzat számára előír;
b)   A balatonalmádi Polgármesteri Hivatal Papkeszi községben kirendeltséget működtet 6 fő köztisztviselő alkalmazásával. Az ellátandó feladatokat a megállapodás mellékletében kell rögzíteni;
c)    Papkeszi községben a megállapodásban meghatározott és a polgármesteri hivatal SzMSz-ben rögzített időben és helyen a jegyző / aljegyző vagy az általa megbízott megfelelő szakképesítéssel rendelkező személy heti egyszer 4 óra ügyfélfogadást tart;
d)   A körjegyzőség költségeit (bér, járulék és dologi költségek) a körjegyzőséget létrehozó önkormányzatok a saját működési helyükön felmerült költségek arányában viselik; továbbá a balatonalmádi Polgármesteri Hivatalban a pluszfeladatok ellátására foglalkoztatott 2 fő köztisztviselő mindenkori bére és járulékai ( 2011. évi adatok alapján kalkulált 9. 194.000 Ft /év) a papkeszi önkormányzatot terheli.
e)    A körjegyzőség minden dolgozója számára biztosítja a kötelező juttatásokat (pl. nyelvpótlék), ill. a 2011-ben a 200 eFt x fő caffeteria juttatást, amelyeknek fedezetét a felmerülés helye szerinti önkormányzat biztosítja. A papkeszi kirendeltségen foglalkoztatott köztisztviselők illetményének +10%-os eltérítéséhez szükséges fedezet Papkeszi Község Önkormányzatát terheli.)
f)     A polgármesteri hivatal ill. a kirendeltség épület fenntartási költségei az adott önkormányzat költségvetését terhelik; A körjegyzőség működéséhez biztosított állami támogatást a Balatonalmádi Város Önkormányzata igényli.
g)   A körjegyzőségre járó állami normatíva 85%-a Balatonalmádi Város Önkormányzatát, 15%-a Papkeszi Község Önkormányzatát illeti meg
h)   Papkeszi Község Önkormányzata köteles a körjegyzőség finanszírozásából a rá jutó normatíva, állami támogatás és a tényleges többletkiadások közötti különbözetet negyedévente Balatonalmádi Város Önkormányzatának megtéríteni.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő: értesítésre: azonnal
                  Megállapodás beterjesztésére: 2011. ……….     havi képviselő-testületi ülés
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Körjegyzőség alakításának elutasítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

B/ változat
Határozati javaslat:
 
______/2011. (V.28.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzata nem támogatja, hogy Papkeszi Község Önkormányzatával önkormányzati ügyeik és államigazgatási feladataik ellátására körjegyzőséget hozzanak létre.
 
Felelős:               Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Kovács Piroska Rózsa aljegyző
Határidő:           értesítésre 2011. július 15.
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe