21/2019. (XII. 19.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: az önkormányzat 2020. évi átmeneti gazdálkodásáról
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva, Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 28/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelet 17. § a) pontja szerinti véleményező feladatkörében eljáró Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Humán Erőforrás Bizottsága véleményének kikérésével, a Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 28/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelet 18. § a) pontja szerinti véleményező feladatkörében eljáró Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottsága véleményének kikérésével, a Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 28/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelet 19. § a) pontja szerinti véleményező feladatkörében eljáró Kisújszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi és Jogi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el.
 
1. § A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert  és a Polgármesteri Hivatal vezetőjét és az intézményvezetőt, hogy a költségvetési gazdálkodás folyamatosságának biztosítása érdekében a 2020. évi költségvetési rendelet hatálybalépéséig, e rendeletben szabályozott keretek között, hogy az önkormányzat és az intézmények bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között folytatólagosan beszedje, és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse, a központi szabályozással, forrásbővítő pályázatokkal összefüggő, illetve a képviselő-testület által korábban elhatározott, pénzügyi kihatással járó intézkedéseket megtegye.
 
2. § (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv, az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működési feladatainak finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet.
(2) Az időarányostól eltérően, a szükségletnek megfelelően finanszírozhatók az egyes szezonális jellegű feladatokkal kapcsolatos kiadások, támogatások.
(3) Eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött, előző évről szóló megállapodásban rögzített – jogszabály által előírt – számadási kötelezettségének eleget tett, továbbá nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált, és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
(4) A sportszervezetek számára a költségvetési rendelet elfogadásáig – a 2020. év folyamatos működése érdekében – előleg folyósítható, amely nem lehet több. mint a 2019. évi támogatási szerződésben meghatározott összeg időarányos része.
(5) A jogszabályban elrendelt, a 2019. évben megkezdett, valamint a működéshez elengedhetetlenül szükséges bérintézkedések az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a költségvetési szervek dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatóak.
(6) A Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapjának összege 46 380 Ft.
(7) Az első lakáshoz jutók vissza nem térítendő támogatására az átmeneti időszakban legfeljebb 900.000.-Ft használható fel.
(8) A hitel és kamattörlesztéseket az érvényes szerződések alapján kell pénzügyileg teljesíteni.
 
3. § (1) Az átmeneti gazdálkodás időszaka alatt beruházási, felújítási kiadások csak az alábbi esetekben teljesíthetőek:
a) rendeltetésszerű működést, megfelelő színvonalú feladatellátást akadályozó hiba javítása;
b) balesetveszély elhárítása;
c) előző évben előkészített, megkezdett beruházások, felújítások áthúzódó költségei,
d) előző évben előkészített, megkezdett pályázatokból eredő kötelezettségek;
e) működéshez szükséges kis értékű tárgyi eszközök beszerzése;
f) jogszabály előírása, jogerős hatósági döntés;
g) Képviselő-testület döntése alapján.
 
4. § A 2020. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működési, beruházási, felújítási feladatra kötelezettség nem vállalható, a hiba- és balesetveszély-elhárítási feladatok, valamint a 2020. évi pályázati lehetőségek megtartása érdekében a pályázatok benyújtásához szükséges tervezési, előkészítési feladatok kivételével.
 
5. § Az önkormányzat 2020. évi költségvetési rendeletébe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
 
6. § Ez a rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.
 
 
 
 
 
Kecze István
Dr. Varga Zsolt
polgármester
jegyző
 
 
A rendeletet kihirdettem:
Kisújszállás, 2019. december 19.
 
 
 
 
Dr. Varga Zsolt
jegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe